کد خبر : 13602

معافیت پزشکی ژنیکوماستی – بیماری غدد مترشحه داخلی

در این مقاله قصد داریم بپردازیم و توضیح دهیم برای آن دسته از افراد و مشمولانی که دارای بیماری ژنیکوماستی هستند و به دنبال این میباشند که با داشتن چنین بیماری هایی آیا امکان معاف شدن از طریق معافیت پزشکی برای آنها وجود دارد؟ آیا با این بیماری ها از خدمت سربازی آنها کم میشود؟ آیا شرایط خاصی را برای این افراد سازمان نظام وظیفه عمومی در نظر گرفته شده است؟ معافیت پزشکی ژنیکوماستی که در دسته بیماری های غدد داخلی قرار دارد چگونه عارضه ای میباشد و این بیماری چرا بیشتر در آقایان نمایان میشود؟ علائم آن چگونه است؟ در ادامه این مطالب توضیح خواهیم داد که بیماری به چه گونه ای میباشد.


مطالب خبرینو را دنبال کنید…


علت ایجاد ژنیکوماستی چیست؟

بیماری ژنیکوماستی یا (Gynecomastia) یا همان عارضه بزرگ شدن پستان مردان که یکی از مشکلاتی است که آقایان با شکایت از آن و پس  اینکه به  پزشک مراجعه می‌کنند. شاید خیلی چیز مهمی به‌نظر نرسد، فقط جسم یک آقا مانند یک خانم، دچار تغییر می‌شود و بزرگ شدن پستان مردانه اتفاق می‌افتد. ژنیکوماستی در مردان و همچنین  موجب بزرگ شدن بافت سینه می‌شود. بزرگ شدن پستان در مردان  در هر دو پستان یکسان نیست و گاهاً ژنیکوماستی در یک سینه رخ می‌دهد و به‌دلیل عدم تقارن متوجه آن می‌شوند.

بزرگ شدن بافت سینه در مردان، به‌دلیل اختلال در غدد درون‌ریز است  این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که نسبت استروژن به تستسترون افزایش می‌یابد. از علل به وجود آمدن ژنیکوماستی  به اختلالات هورمونی، مشکلات ژنتیک، افزایش وزن  بیماری و عوارض داروهای خاص می‌توان اشاره نمود. ژنیکوماستی معمولاً با بزرگ شدن پستان ها و همچنین  دردناک شدن پستان‌ها و گاهاً ترشح از آن‌ها بروز می‌کند. در این شرایط ساده‌ترین روش درمان ژنیکوماستی با ورزش است. شما به‌وسیله درمان ژنیکوماستی با ورزش، می‌توانید این مشکل را در مراحل اولیه کنترل و گاهاً درمان نمایید.

قوانین و شرایط معافیت پزشکی ژنیکوماستی

در این مقاله و عنوان میپردازیم و توضیح خواهیم داد که معافیت بیماری ژنیکوماستی که در دسته بیماری های غدد مترشحه در بند 5 سازمان نظام وظیفه عمومی قرار دارد.

بند 5:

ژنيكوماستي شديد كه با انجام سونوگرافي بافت فيبروندولار گزارش شده باشد و در ارزيابي مراحل رشد بلوغ در حد تانر3و يا بالاتر(جنس مؤنث ) باشد : معاف دائم
توضيحات بند(5): در صورت گزارش بافت نظیر (چربی، مصنوعی و غیره ) در سونوگرافی به استناد بند(الف) قسمت سایر بیماری ها (معاف از رزم) قابل رسیدگی می باشد.


سامانه صدای مشاور

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی