کد خبر : 9856

شرایط امریه سربازی جهاد دانشگاهی قم

در این مقاله هدفمان توضیح بدهیم برای آن دسته از مشمولان و سربازانی که به دنبال شرایط امریه سربازی جهاد دانشگاهی قم هستند و می خواهند این امریه را دریافت کنند.


معرفی جهاد دانشگاهی قم:

جهاددانشگاهی واحد استان قم در دهه سوم خدمت خود و  محور عمده فعالیت های خود در راستای برنامه ریزی برای تبدیل جهاددانشگاهی به یک نهاد الهام بخش و موثر در استان و پیش گام در توسعه علمی و  پژوهشی فناوری و فرهنگی با تعامل سازنده در عرصه استان و کشور با توجه به نیازهای ملی و مزایای بومی استان قم قرار داده شده است.

در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (قدس سره) در تاریخ 23 خرداد ماه سال 59 مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی و  ستاد مذکور در نشست 16 مرداد ماه سال 59 به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی ((که بخش قابل توجهی از آن معطوف به اسلامی کردن دانشگاه ها بوده است)) جهاددانشگاهی را به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تاسیس کرد.

در این راستا جهاددانشگاهی استان قم نیز سوم شهریور ماه 1381 به منظور بسط و  ترویج و تحکیم اهداف والای انقلاب اسلامی و همچنین دستیابی به اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی در سطح استان تاسیس شد.

توانمندی ها و پتانسیل های موجود جهاددانشگاهی استان قم بر مبنای ظرفیت ها و  مزیت ها و  دارایی ها و همچنین نیاز ها و خلا های موجود در استان قم طراحی و تدوین شده است.

استان قم واجد ویژگی ها و مزیت هایی همچون (ویژگی های فرهنگی و تاریخی در ابعاد مختلف، قرار گرفتن در شاهراهای ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب و دانشجویی بودن، حوزوی بودن و  کارگری بودن  ویژگی های چند فرهنگی و غیره ) می باشد که حوزه ها و معاونت های مختلف جهاددانشگاهی استان قم را بر مبنای این شرایط و در راستای پاسخگویی به این نیازها و خلا های موجود در حوزه های توسعه پایدار منطقه و توسعه کسب و کار و  آموزش های علمی و کاربردی و در  دوره های تخصصی و نهایتا اجرای برنامه های فرهنگی طبق رسالت ها و ماموریت های مربوطه سیاست ها و  اهداف  برنامه ها و فعالیت های خود را سازماندهی کرده است.


بیشتر بدانید:

ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی 


.

جذب سرباز امریه در جهاد دانشگاهی قم


امریه سربازی:

خدمت سربازی به دو  دوره تقسیم می شود. دوره اول که 2 الی 3 ماهه می باشد  دوره آموزشی نام دارد. پس از اتمام دوره آموزشی و در  دوره اصلی یا همان خدمت سربازی آغاز می شود. سربازان پس از اتمام دوره آموزشی خود، با توجه به میزان تحصیلاتی که دارند، درجه نظامی گرفته و پس از تقسیم و مشخص شدن شهر محل خدمت، دوره خدمت سربازی خود را آغاز می کنند. در واقع سرباز دوره خدمت سربازی خود را در پادگان های نظامی می گذراند. امریه نیز در اصل همان خدمت سربازی است فقط تفاوت امریه با خدمت سربازی این است که سرباز به جای خدمت در پادگان نظامی در  دوره خدمت خود را به عنوان کارمند در سازمان ها و ارگان های دولتی کشور سپری می کند.

شرایط دریافت امریه: 

مشمولان و سربازان  متقاضی گرفتن امریه سربازی در صورت دارا بودن برخی از شرایط   در اولویت پذیرش قرار می گیرند  و در واقع جهت دریافت امریه  برخورداری از شرایط زیر الزامی نمی باشد ولی دارا بودن هر یک از موارد زیر  شانس و امتیاز فرد را جهت دریافت امریه افزایش خواهند داد.

  • فرد متقاضی متاهل باشد.
  • داوطلب تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی قرار داشته باشد.
  • فرد جزو بستگان درجه یک خانواده شهدا و  جانبازان و یا آزادگان باشد.
  • داشتن معافیت از رزم متقاضی

بیشتر بدانید:

نحوه دریافت کد سخا با شماره ملی


.

شرایط امریه سربازی جهاد دانشگاهی قم: در ادامه مطلب و عنوان  میخواهیم بپردازیم و توضیح بدهیم در مورد جذب مشمولان و سربازان در جهاد دانشگاهی قم و همچنین رشته های مورد نیاز برای این امریه چگونه می باشد.

جهاد دانشگاهی واحد استان قم از سربازان متقاضیان امریه در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری با گرایش های گرافیک و گروه  IT یا کامپیوتر ، مطالعات اجتماعی و  علوم اجتماعی و بازاریابی دعوت به همکاری می‌کند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، این واحد، در راستای فعالیت های علمی و پژوهشی خود از متقاضیان امریه در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری با گرایش های گرافیک و  IT یا کامپیوتر و همچنین  مطالعات اجتماعی، علوم اجتماعی و بازاریابی دعوت به همکاری می‌نماید.

گفتنی است مشمولان و سربازان نیز  می‌توانند برای ثبت درخواست و کسب اطلاعات بیشتر به امور اداری جهاد دانشگاهی استان قم مراجعه نمایند.


سامانه صدای مشاور



بیشتر بدانید:

نحوه مشخص شدن محل آموزش سربازی 



به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی