جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 20983

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 در این مقاله به اطلاع داوطلبان می رسد انتخاب رشته در دو نوبت انجام می شود. داوطلبان کنکور ریاضی تجربی، انسانی، هنر و زبان می توانند برای انتخاب رشته کنکور 1402 به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند. فرایند انتخاب رشته  داوطلبان زمانی تکمیل خواهد شد که در مراحل انتخاب رشته در یک صفحه مجزا از سیستم انتخاب رشته شماره پرونده  7 رقمی و رسید انتخاب رشته 15 رقمی دریافت نمایید.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 1

براساس اطلاعیه منتشر شده از سازمان سنجش زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 از 31 مرداد ماه می باشد.

▫️دفترچۀ انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ تا یکشنبه ۲۹ مرداد منتشر می‌شود و فرآیند انتخاب رشته هم از  ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور است.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری بر روی سایت سنجش خواهد بود.

1- مراجعه به درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان و مشاهده دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (شماره 2) و بخش پيوست­ها (شامل شرايط و مقررات دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي)، هر يك از گروه‌هاي آزمايشي كه به تفكيك بر روي درگاه اطلاع‌رساني مذكور قرار خواهد گرفت.

داوطلبانی كه مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (رشته‌هاي با کنکور) شده‌اند، لازم است براي مشاهده دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (شماره 2) و انجام انتخاب رشته به نكات ذيل توجه نمايند:

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 2انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذيرش صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي «بدون کنکور» در يك فرم و حداكثر تا 150 رشته محل، انجام مي‌شود. به عبارت  فرآيند انتخاب رشته بدون کنکور و انتخاب رشته با کنکور اين دو جداگانه نخواهد بود. توضيحات كامل اين دو روش پذیرش در دفترچه‌ راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته (راهنمای شماره 2) به تفكيك ارائه شده است.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 2داوطلبان تحصیل غیر ایرانی، مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری مناطق غیر مجاز تردد و اسکان اتباع غیر ایرانی مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور نمی باشند و  در صورت قبولی در کد رشته مناطق غیرمجاز، قبولی و پذیرش آنان در آزمون ورودی همان سال “لغو” می گردد و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از پذیرش این دسته از داوطلبان معذور می باشند.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 2داوطلبان تحصیل غیر ایرانی پذیرفته شده در مناطق غیر مجاز می توانند بر اساس حد نصاب نمره علمی در اولین کد رشته تحصیلی منطقه مجاز، طبق کارنامه قبولی و کاربرگ انتخاب رشته کنکور سراسری ادامه تحصیل دهند. دانشگاه های محل پذیرش اولیه که جز مناطق غیرمجاز محسوب می شوند، ملزم به ارجاع پذیرفته شده غیرایرانی طی مکاتبه مستقیم به سازمان سنجش آموزش کشور می باشند. 



بیشتر بدانید: بعد از اعلام شدن نتایج آزمون، نوبت به انتخاب رشته می رسد، شرکت کنندگان آزمون سراسری می توانند از نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش استفاده کنند. 



زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 1

براساس اطلاعیه منتشر شده از سازمان سنجش زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 از 31 مرداد ماه می باشد.

▫️دفترچۀ انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ تا یکشنبه ۲۹ مرداد منتشر می‌شود و فرآیند انتخاب رشته هم از  ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور است.

پیشنهاد می دهیم حتما برای انتخاب رشته از نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش استفاده کنید.  همچنین می توانید برای انتخاب رشته کنکور هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب با کارشناسان سامانه تماس حاصل کنید تا مشاوران کنکور شما را راهنمایی کنند.


سامانه تخصصی مشاوره انتخاب رشته کنکور

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 6

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

داوطلبانی که در جلسه کنکور سراسری حضور داشته و مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 هستند می توانند بعد از خرید شماره سریال برای انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش برای انتخاب رشته اقدام کنند.

پیش از اقدام به انتخاب رشته کنکور سراسری لازم است از نکات زیر اطلاع داشته باشید:

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 2انتخاب رشته برای انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذيرش صرفاً بر اساس سوابق تحصيلي «بدون آزمون» در يك فرم و حداكثر تا 150 رشته محل، انجام مي‌شود. به عبارت اردیبهشتگر فرآيند انتخاب رشته اين دو جداگانه نخواهد بود. توضيحات كامل اين دو روش پذیرش در دفترچه‌ راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته (راهنمای شماره 2) به تفكيك ارائه شده است.

تبصره 1: داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1402 ثبت­ نام نموده و غایب جلسه آزمون بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته­ های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا 150 کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب نموده و در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

تبصره 2: داوطلبانی که قبلاً در آزمون سراسری سال 1402 ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند براساس اطلاعیه‌ای که منتشر می‌شود در مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی اقدام نمایند.

تبصره 3: در صورتی که داوطلبان هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته‌های با آزمون و رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام کرده و هم در مرحله ثبت نام برای رشته‌‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته برای این رشته ها نماید، ثبت نام و انتخاب رشته وی در رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد.

برای انجام مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری می توانید با شماره تلفن مندرج در این صفحه تماس بگیرید. مشاوران سامانه تحصیلی به صورت تلفنی به ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته می پردازند و تمامی مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری را برای شما عزیزان در کل کشور انجام می دهند. 

چه کسانی می توانند انتخاب رشته کنند

  • داوطلبان بايد دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کرده باشند و از شرايط عمومي و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنما مطلع باشند. كليه داوطلباني كه در يكي از گروههاي آزمايشي اصلي شامل علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني در آزمون سراسري سال 1402 شركت کرده اند و در مرحله انتخاب رشته، كليه رشته هاي انتخابي خود را از گروه آزمايشي كه در جلسه آزمون آن شركت نمودند، انتخاب نمايند.

نکات مهم انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

سوابق تحصیلی:
زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 8 اطلاعات مذكور در سيستم انتخاب رشته بارگزاري شده و به داوطلبان گرامي نمايش داده مي شود و داوطلباني كه فاقد كد سوابق تحصيلي بوده يا نمرات آنها قبلاً به سازمان واصل نشده بود مي توانند نسبت به درج يا اصلاح كد سوابق تحصيلي (ديپلم يا پيش دانشگاهي) در سيستم انتخاب رشته اقدام نمايند.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 9 در صورت تغيير نمرات دروس سوابق تحصيلي يا درج يا اصلاح كد سوابق تحصيلي، نمرات سوابق تحصيلي جديد در مرحله گزينش نهايي در صورت داشتن تاثير مثبت اعمال و كارنامه جديدي براي مرحله اول صادر نخواهد شد.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 10داوطلبانی که مجاز به انتخاب دوره های پیام نور و غیر انتفاعی می باشند اما علاقمندی خود را در زمان ثبت نام و یا مراحل قبلی اعلام ننموده اند، می توانند با خرید کارت علاقمندی این کد رشته محل ها را نیز انتخاب نمایند

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 11داوطلب گرامی حتما قبل از ثبت انتخاب رشته اصلاحیه اطلاعیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1402 را مطالعه فرمایید.

 در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل در روند انتخاب رشته با شماره تلفن های موجود در همین مقاله تماس بگیرید.



نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 

ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org

انتخاب گزینه کنکور سراسری از منوی سمت راست صفحه

بر روی گزینه انتخاب رشته کلیک کرده

وارد کردن اطلاعات خواسته شده

پر کردن فرم انتخاب رشته بر اساس اولویت ها و علاقمندی خود(150 کد رشته).




راهنمای تصویری نحوه انتخاب رشته کنکور 1402

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 12 وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شوید:

یا برای ورود مستقیم به سایت سازمان سنجش روی لینک زیر کلیک کنید.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 13

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 15 بعد از ورد به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری از منوی سمت راست گزینه” سراسری” را انتخاب کنید:

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402





زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 16 از منوی سمت راست مطابق با تصویر زیر، روی عبارت “انتخاب رشته” کلیک کنید:

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402





زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 17از یکی از سه روش زیر وارد سایت انتخاب رشته شوید تا بتوانید انتخاب رشته کنکور سراسری را ثبت نمایید:

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402





زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 18 بعد از تکمیل اطلاعات در انتهای صفحه روی عبارت” تاییدو ادامه” کلیک کنید:

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402





زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 19 در این مرحله مطابق با علاقمندی خود، انتخاب رشته خود را به ترتیب اولویت انتخابی ثبت نمایید:

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402






سامانه تخصصی مشاوره انتخاب رشته کنکور

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 6

زمان انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 1402

زمان انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 1402 شهریور ماه است. داوطلبان نسبت به ثبت‌ نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون کنکور) است براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی اقدام نمایند.

  • تبصره 1: داوطلبانی که در کنکور سراسری سال 1402 ثبت­ نام نموده و غایب جلسه آزمون بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته­ های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا 150 کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب نموده و در فرم انتخاب رشته درج نمایند.
  • تبصره 2: داوطلبانی که قبلاً در کنکور سراسری سال 1402 ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند براساس اطلاعیه‌ای که منتشر می‌شود نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون کنکور) است براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی اقدام نمایند.
  • تبصره 3: در صورتی که  داوطلبان نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته‌های با آزمون و رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون کنکور) اقدام کرده و هم در مرحله ثبت نام برای رشته‌‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته برای این رشته ها نماید، ثبت نام و انتخاب رشته وی در رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد.
تمدید زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به پیش بینی سازمان سنجش برای افرادی که از زمان انتخاب رشته جا می مانند همیشه یک زمان جبران تحت عنوان زمان  تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری در نظر گرفته است. زمان تمدید مهلت انتخاب رشته بر اساس روال سال های گذشته معمولا سه تا چهار روز خواهد بود که معمولا بعد از اتمام انتخاب رشتهاین زمان تمدید خواد شد و از طریق سایت سازمان سنجش به داوطلبان اعلام خواهد شد.

برای آگاهی از زمان انتخاب رشته و تمدید آن می توانید به کانال تلگرامی ما بپیوندید:

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 21

با توجه به زمان محدود انتخاب رشته سازمان سنجش زمانی را در نظر می گیرد که داوطلبان بتوانند در این زمان اطلاعات خود را ویرایش کنند یا اینکه اگر موفق به انتخاب رشته و ثبت آن نشده اند در این زمان به ثبت انتخاب رشته خود بپردازند. در واقع داوطلبانی که قصد ویرایش اطلاعات خود را دارند می توانند در  زمان اعلام تمدید انتخاب رشته ویرایش را انجام دهند.

تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 6

ارتباط تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری

 بی شک انتخاب رشته درست رمز قبولی و موفقیت در کنکور است،در این مقاله زمان انتخاب رشته کنکور 1402 را شرح داده ایم، اگر برای انتخاب رشته کنکور سراسری با سوال یا ابهام روبرو شده اید می توانید از طریق شماره تلفن های ده رقمی مندرج در همین صفحه هر روز حتی در ایام تعطیل تماس حاصل کنید تا مشاوران سامانه تلفنی شما را در انتخاب رشته کنکور سراسری راهنمایی کنند.

1/5 - (1 امتیاز)
منابع :

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کنکور سراسری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی