جهت مشاوره در زمینه خرید خدمت سربازی در شرایط قرمز کرونا

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 24508

خرید خدمت سربازی در شرایط قرمز کرونا

خرید خدمت سربازی در شرایط قرمز کرونا

خرید خدمت سربازی در شرایط کرونا خواسته اغلب مشمولین نظام وظیفه است. مشمولینی که به دلیل شیوع کرونا ترجیح میدهند اعزام به خدمتشان با تاخیر یا لغو شود. بنابراین در جستجوی راهی برای خرید خدمت سریازی می باشند. اما ستادکل اطلاعیه ای را در این خصوص منتشر نمود و اعلام کرد با هرگونه خرید خدمت یا حذف سربازی مخالف است و خبری از تعویق اعزام‌ هم نیست.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز با بیان اینکه ستادکل با هرگونه خریدخدمت یا حذف سربازی یا پرداخت مبلغی به جای آن مخالف است تاکید نمود، امنیت کشور قابل توقف یا تعطیلی نیست که فرآیند اعزام سربازان درشرایط قرمز کرونایی متوقف شود.

خرید خدمت سربازی در شرایط قرمز کرونا 1

شرایط کسری خدمت و معافیت سربازی :

البته مشمولین سربازی اگر واجد برخی شرایط لازم باشند می توانند از کسری خدمت، معافیت موقت یا دائم (تحصیلی، پزشکی و ….) و امریه خدمت سربازی بجای گذراندن دوره خدمت سربازی استفاده کنند. برای اطلاع از شرایط کسری خدمت، معافیت و امریه سربازی و معافیت تحصیلی در خدمت سربازی با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید:

خرید خدمت سربازی در شرایط قرمز کرونا 2

سامانه صدای مشاور

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613


خرید خدمت سربازی در شرایط کرونا 

گروه انتظامی خبرگزاری فارس- مریم عرب‌انصاری: پسران جوان جامعه هستند؛ تازه دبیرستان را تمام کرده و پشت لبشان سبز شده، به سن مشمولیت رسیده و باید وضعیت خدمت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند؛ یا به دانشگاه رفته و معافیت تحصیلی بگیرند یا اینکه به سربازی بروند.

اگر چه دغدغه‌شان تحصیل و اشتغال و ازدواج است اما در این وسط یک واقعیت وجود دارد و آن هم خدمت سربازی است؛ چرا که انجام خدمت سربازی برای جامعه ذکور یک الزام است؛ باید برای تامین امنیت کشور به سربازی بروند.

سرباز، نیروی جوان برای تأمین امنیت کشور است و با توجه به آنکه امنیت تعطیل شدنی نیست، برنامه اعزام سربازان نیز هیچ گاه تعطیل نشد؛ اگرچه خانواده‌ها این نگرانی را داشته و دارند‌که فرزندانشان در مراکز آموزشی و پادگان‌ها به کرونا مبتلا شوند، اما این مسؤولان ستاد کل و مراکز آموزشی بودند که همواره این امید و اطمینان ‌را به خانواده‌ها دادند که نگرانی نداشته باشند.

حالا که حدود 8 ماه و نیم از شیوع کرونا درکشور ما می‌گذرد، آمار «صفر»‌ جانباختگان‌ کرونایی در جامعه سربازان از جمله نقطه اتکا و امیدبخشی است که نشان می‌دهد مسؤولان همواره حواس‌شان به نیروی جوان و پویای کشور هست؛ اگرچه حتماً تعدادی به کرونا مبتلا شده‌‌ و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد، اما عدم جان باختن سربازان به واسطه کرونا در مراکز آموزشی و پادگان‌ها نشان از اهتمام جدی و رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی دارد.

کرونا و نگرانی‌های مشمولان و خانواده ها یک روی سکه سربازی در این روزهاست و اظهارنظرهای مختلف و گاه و بیگاه مبنی بر تغییر شیوه سربازی روی دیگر سکه ای است که فکر مشمولان و خانواده را به خود معطوف کرده است.

در این بین هرازچند گاهی اخباری به گوش می رسد. برخی‌ نظرات کارشناسی می‌دهند، عده‌ای از حذف سربازی می‌گویند و تعدادی از خرید آن. عده‌ای می‌گویند می‌توان به جای سربازی پول پرداخت. آن طرف تر یکی از بیکاربودن سربازان در مدت سربازی می‌گوید!

…می‌گویند و نظر می‌دهند و جامعه را پر می‌کنند از اظهارنظرهای  شخصی و تصویب نشده؛ بدون اینکه به این موضوع فکرکنند که تعدادی جوان در شرف سربازی و خانواده‌هایشان چشم به دهان آنها دوخته و امید به حرف‌هایشان بسته اند؛غافل از اینکه هیچ کدام از این صحبت ها مصوب نبوده و تمام مطالب گفته شده فقط در حد یک فرضیه است.

می‌گویند و می‌گویند؛ اما به این توجه نمی‌کنند همین گفتارها، فکر و اندیشه تعدادی از جوانان مملکت را مغشوش کرده و به دنبال این پاسخ هستندکه نهایتا سرانجام خدمت سربازی چه می شود؟ خریدنی است یا رفتنی؟ … حرف‌هایی که هم اینک در گپ و گفت های جوانان و مشمولان وظیفه بیش از پیش به چشم می خورد.

آگاهی از چند و چون آخرین  تصمیمات ستاد کل نیروهای ‌‌مسلح‌‌ با توجه به اظهار نظرات مطرح شده در خصوص تغییر نوع سربازی؛ همچنین چگونگی اعزام مشمولان با توجه به وضعیت قرمزکرونایی در اکثر استان‌های کشور، آخرین جزئیات تغییر مدت خدمت سربازی و مهلت اعزام مشمولان دیپلمه با توجه به اعلام نتیجه کنکور سراسری ما را بر آن داشت تا با امیر‌‌ دریادار ‌‌دوم «غلامرضا رحیمی‌پور» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به گفت‌وگو بنشینیم.

*ستادکل نیروهای مسلح با هرگونه خرید خدمت یا حذف سربازی یا پرداخت مبلغی به جای سربازی مخالف است 

**طی هفته‌ها و روزهای‌گذشته شاهد اظهارنظرهای مختلفی در مورد فرآیند خدمت وظیفه و چگونگی انجام سربازی بوده و هستیم. آیا قرار است تغییری در شیوه سربازی اعمال شود؟

کمیسیون امنیت مجلس طرح‌های مختلفی را که نمایندگان مجلس مطرح می‌کنند بررسی کرده و اگر به نتیجه رسید ستاد کل آنها را منتشر می‌کند؛ اما باید گفت ستاد کل نیروهای مسلح با هر گونه خرید خدمت یا حذف سربازی یا پرداخت مبلغی به جای سربازی مخالف است چرا که این موضوع را عادلانه نمی‌داند و ما با این موضوع به شدت مخالف هستیم.

تمام این بحث‌هایی که این روزها در جامعه و فضای مجازی منتشر می‌شود در دست بررسی است و باید گفت فقط به عنوان یک فرضیه یا یک نظریه است؛ انشاالله هر وقت این مطالب بررسی کامل شد و کمیسیون امنیت به نتیجه‌ای رسید با توافق ستاد کل نیروهای مسلح به اطلاع عموم خواهد رسید.

ذکر این نکته ضروری است که مشمولان نباید به این موضوعات توجه نکنند چرا که این مطالب در حد یک اطلاعیه بوده و مشمولان باید طبق روال همیشگی به ادامه تحصیل خود پرداخته و سپس به خدمت اعزام شوند؛ آنهایی هم که لازم است به خدمت بروند اعزام می شوند.

*مشمولان غایب منتظرخرید خدمت یا اجرای طرح ‌‌مشمولان غایب نباشند 

همین جا باید اعلام کنم مشمولان غایب هم منتظر خرید خدمت یا جریمه مشمولان غایب نباشند و در اسرع وقت خودشان را برای ادامه خدمت و اعزام به سربازی معرفی کنند تا سربازی را در اولین فرصت به اتمام رسانده و به وضعیت زندگی و اشتغال خود برسند؛ چرا که برنامه ای برای حرید خدمت سربازی در دستور کار نیست؛ بنابراین در اولین فرصت وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کرده و به سربازی بروند.

*کسر از خدمت به روال قبل در حال انجام است

** وضعیت کسر از خدمت سربازی چگونه است؛ آیا در این زمینه تغییری حاصل شده است؟

کسری خدمت به روال گذشته خود باقی است و مقررات کسری از خدمت تغییر خاصی نداشته و با همان شرایط و مصوبات قبلی در حال اجرا است.

* مصوبه اخیرمدت زمان سربازی کاملا عادلانه است/ کاهش مدت خدمت سربازی بیش از 200 هزار مشمول وظیفه

** آخرین وضعیت مصوبه مدت زمان خدمت سربازی به کجا رسید؛ آیا تغییری در این موضوع لحاظ شد؟

موضوع مدت زمان خدمت سربازی یک موضوع کاملا مناسب و عادلانه است. در واقع ستاد کل نیروهای مسلح، مدت زمان خدمت سربازی را افزایش نداد و در مجموع کاهش مدت سربازی را شاهد هستیم.

در این راستا مدت خدمت سربازی بیش از 200 هزار نفر از مشمولان وظیفه کاهش پیدا خواهد کرد و فقط سربازی 30 تا 40 هزار نفر افزایش می‌یابد؛ این مصوبه به نفع مجموع سربازان است و سربازی را عادلانه تر کرده است.

از طرف دیگر همه کسانی که در مناطق محروم و بد آب و هوا و دور از خانواده به خدمت سربازی می‌روند از مصوبه تغییرمدت زمان سربازی استقبال کرده و رضایت کامل دارند.

* اجرای طرح کاهش مدت سربازی در مناطق محروم، امنیتی و بد آب و هوا از اول آذرماه

**آیا تغییری در زمان اجرای مصوبه کاهش مدت خدمت سربازی صورت گرفته است؟ 

خیر؛ موضوع کاهش مدت خدمت سربازی برای افرادی که از اول آذر ماه وارد نیروهای مسلح شده و به خدمت اعزام شوند، اجرا خواهد شد.

باید به این نکته توجه داشت که بیش از دو سوم کارکنان وظیفه ما غیربومی هستند؛ یعنی در نقاط سخت،‌ بد آب و هوا، محروم و یا مناطق مرزی خدمت می‌کنند؛ پس تصمیم ستاد کل مبنی بر تغییر مدت خدمت، به حق و درست است.

بر این اساس مشمولان وظیفه ای که‌ برای خدمت در مناطق محروم انتخاب و اعزام می‌شوند به جای 19 ماه خدمت با احتساب یک ماه کسر خدمت، در نهایت 18 ماه سرباز خواهند بود.

در مناطق امنیتی‌که قبلا مدت خدمت سربازی 18 ماه بود از اول آذر ماه با تصویب و ابلاغ مصوبه تغییر مدت خدمت وظیفه، سربازی مشمولان 17 ماهه خواهد بود.

از طرف دیگر؛کسانی که در مناطق عادی خدمت سربازی خود را انجام می‌دهند اگر غیربومی هستند مثل گذشته سربازی‌شان 21 ماه است؛ اما آنهایی که بومی هستند و در شهر خودشان خدمت می‌کنند باید 24 ماه خدمت کنند.

اگر سرجمع حساب کنیم متوجه خواهیم شد تعداد افرادی که از کسری بهره‌مند شده اند تعدادشان خیلی بیشتر از افرادی است که در شهر خودشان خدمت می‌کنند.

* پیگیر افزایش حقوق سربازان هستیم

** پیگیری های ستاد کل در خصوص افزایش حقوق سربازان به کجا رسید؟

افزایش حقوق کارکنان وظیفه جزو مطالبات برحق سربازان بوده و ستاد کل نیروهای مسلح نیز مجدانه پیگیر این موضوع از دولت است.

انشالله با پیگیری‌ها و همکاری دولت این موضوع تحقق پیدا کند و حقوق سربازان افزایش یابد. به محض آنکه اعتبار افزایش حقوق کارکنان وظیفه تامین شد این موضوع به اطلاع عموم خواهد رسید.

* مدت زمان دوره آموزشی سربازی مصوب شد/ آموزش یک ماهه شد

** مدت زمان آموزش سربازی چند ماهه شد؟

باید گفت مدت دوره آموزشی سربازان در مراکز و پادگان‌های نظامی یک ماهه شد و این موضوع به تصویب رسید؛ البته ممکن است در برخی سازمان‌ها دو تا 5 روز تفاوت وجود داشته باشد و آن هم با توجه به عدم احتساب روزهای تعطیل است چرا که برخی سازمان‌ها 30 روز دوره آموزشی را 30 روز کاری و غیر تعطیل لحاظ می‌کنند.

*فرایند اعزام به خدمت متوقف نمی شود/ امنیت کشور قابل تعطیلی نیست

** در حال حاضر با توجه به موج سوم کرونا، اکثر استان‌های کشور در وضعیت قرمز به سر می‌برند.  خانواده مشمولان این نگرانی را دارند که چگونه در وضعیت قرمزکرونایی سلامت فرزندانشان در مراکز آموزشی و پادگان‌ها حفظ می‌شود. آیا ستاد کل با توجه به این شرایط برنامه‌ای برای تعویق اعزام سربازان دارد؟

فرایند اعزام به خدمت متوقف نخواهد شد چرا که امنیت کشور قابل توقف یا تعطیلی نیست و نمی‌توانیم فرایند اعزام به خدمت سربازان را تعطیل کنیم.

الحمدالله مشکلی هم در این خصوص نداریم و جای هیچ نگرانی نیست و مشمولان وظیفه هم به موقع به خدمت اعزام می‌شوند.

در مورد موضوع کرونا هم باید گفت که در حال حاضر در کلیه مراکز آموزشی و پادگان‌های نیروهای مسلح هیچ مشکل خاص و فراگیری بیماری گزارش نشده و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی به شدت رعایت می‌شود.

رعایت پروتکل های بهداشتی و عمل به دستورالعمل های ابلاغی به مراکز آموزشی و پادگان های نیروهای مسلح باعث شده که آسیب‌ها در میان کارکنان وظیفه و سربازان به شدت پایین باشد و تا به حال هیچ فوتی کرونایی در بین سربازان نداشته باشیم.

* اول آذرماه آخرین فرصت معرفی مشمولان دیپلمه

** نتایج نهایی کنکور سراسری اعلام شد،‌ وضعیت اعزام مشمولان دیپلمه از چه قرار است؟

با توجه به اعلام نتیجه کنکور سراسری،کلیه مشمولان وظیفه دیپلمه که در آزمون سراسری قبول شده‌اند باید به پلیس +10 مراجعه کرده و قبولی خود را ثبت کنند تا مجوز ادامه تحصیل بگیرند؛ این افراد اگر فاقد غیبت بوده و مشکل خاصی نداشته باشند می‌توانند ادامه تحصیل بدهند.

از سوی دیگر مشمولان دیپلمه‌ای که در آزمون پذیرفته نشده یا نمی‌خواهند ادامه تحصیل بدهند باید در اولین فرصت برای اعزام به خدمت و تکمیل فرم‌های مربوطه به پلیس +10 مراجعه کنند چرا که اول آذر ماه آخرین فرصت اعلام شده است.

** آیا  فرصت اعلام شده تا اول آذر، مبنی بر معرفی مشمولان دیپلمه به پلیس +10  تمدید می‌شود؟

خیر؛ تمدید کلی و فراگیر برای گروه‌های خاصی وجود ندارد. اما طبق قوانینی که هست و به پلیس +10 اعلام شده‌است افرادی که مشکل خاص یا عذر موجهی داشته باشند می‌توانند وضعیت اعزام خود را  تمدید موردی کنند چرا که این موضوع مثل گذشته بوده و متوقف نشده است.

اما باید گفت که تمدیدکلی و گروهی زمان اعزام  به طور کلی در دستور کار نیست چرا که نیازی به این موضوع هم احساس نمی‌شود.

این مقاله صرفا جهت اطلاع است و شما عزیزان فقط می توانید برای کسب راهنمایی در زمینه های مرتبط با تحصیل در دوران نظام وظیفه با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی