جهت مشاوره در زمینه رتبه بندی فرهنگیان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 52812

خبر فوری رتبه بندی فرهنگیان امروز (کارنامه رتبه بندی)

خبر فوری رتبه بندی فرهنگیان امروز (کارنامه رتبه بندی)

در این صفحه از خبر فوری رتبه بندی فرهنگیان امروز (کارنامه رتبه بندی) در سال 1401 مطلع می شوید. تعیین رتبه معلمان با بررسی و صدور کارنامه انجام می شود. رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: بازخوردهایی بصورت نقاط قوت با صدور کارنامه ثبت و تعیین رتبه معلمان با بررسی کارنامه و نمره انجام می شود. در ادامه از جزئیات کامل خبر ارزیابی معلمان برای رتبه بندی با صدور کارنامه مطلع می شوید:

خبر فوری رتبه بندی فرهنگیان امروز 

خبر فوری رتبه بندی فرهنگیان امروز (کارنامه رتبه بندی) است که به بحثی سرنوشت ساز برای تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان تبدیل شده است. رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت:

  •  بعد از فرایند ارزیابی معلمان که ارزیابان حرفه‌ای کار خود را از طریق سامانه انجام دادند، متناسب با هر شایستگی و در مجموع نمره‌ای برای معلم تولید می‌شود.
  • وی افزود: این نمره به هیئت‌های ممیزه گزارش می‌شود و آنها به استناد نمره تولید شده و سایر بررسی‌هایی که انجام می‌دهند، رتبه معلمان را تعیین می‌کنند.
  • رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش بیان کرد: هدف اصلی رتبه بندی، توسعه حرفه‌ای معلمان است. این سبک از ارزیابی‌ها به شکل استاندارد و علمی در هر بخشی برگزار می‌شود و بازخوردی را به فرد ارائه می‌دهد تا مشخص شود وضعیت او در هر یک از شایستگی‌ها چگونه است.
  • ایشان ادامه داد: برای هر شایستگی، نقاط قوت، قابل قبول یا نیازمند بهبود تعیین می‌شود و این بازخوردها در قالب کارنامه به صورت سامانه‌ای در اختیار معلمان قرار می‌گیرد تا بدانند برای هر شایستگی چه وضعیتی دارند و توصیه‌های لازم برای توسعه و بهبود وضعیت به آنها ارائه می‌شود.
  • رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: درباره نقاط قوت معلمان، راهکارهایی  توصیه می‌شود که چگونه آن را حفظ و تقویت کنند، همچنین در شاخص‌هایی که قابل قبول هستند، وضعیت خود را ارتقا دهند تا به نقطه قوت تبدیل شود و در شاخص‌های نیازمند بهبود،  توصیه‌هایی ارائه خواهد شد تا خود را ارتقا دهند.
  • وی بیان کرد: هم‌اکنون در حال طراحی این کارنامه هستیم و بعد از انجام این فرایندها، بازخورد را در اختیار معلمان قرار خواهیم داد.
  • ایشان در پاسخ به این پرسش که آیا این کارنامه تاثیری در کسب رتبه یا وضعیت کاری آنها خواهد داشت؟ گفت: خیر! این کارنامه صرفا بازخورد فردی به همکاران است.

ارزیابی معلمان در نظام رتبه بندی با صدور کارنامه

ارزیابی ۶۰۰ هزار معلم در نظام رتبه‌بندی و صدور کارنامه برای معلمان به شرح زیر است. قرار براین است که ارزیابی معلمان در نظام رتبه بندی با صدور کارنامه انجام شود.

  • معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: حدود ۶۰۰ هزار نفر از معلمان در قالب اجرای قانون نظام رتبه‌بندی ارزیابی شدند و کارنامه فعالیت آنها صادر شده است.
  • وی در نشست ارائه و نقد الگوی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: بند ۱۳ سیاست‌های کلی تحول در آموزش و پرورش از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد که در این بند، تکلیفی مبنی بر استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش و پرورش به ما سپرده شده و در سند تحول بنیادین آموزش و پررش نیز مورد تاکید است.
  • وی افزود: در راستای انجام این تکلیف در مصوبه ۷۶۰ و ۸۸۶ شورای عالی آموزش و پرورش، شاخص‌ها تدوین و به آن پرداخته شده است اما باید مشخص شود که کجا از شاخص‌ها فاصله گرفته‌ایم تا بتوانیم جلوی آن را بگیریم.
  • رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش یادآور شد: رصد این شاخص‌ها در پایه دوازدهم که سال آخر و سال خروجی ماست به صورت دقیق انجام می‌دهیم و یک آزمون استاندارد ملی هماهنگ با عنوان امتحانات نهایی برگزار می‌کنیم.
  • وی افزود: البته که این آزمون نیز سال‌ها اسیر نظام سنجش دیگری با عنوان کنکور قرار می‌گرفت و دانش آموز خودش را برای کنکور آماده می‌کرد و برای سال ها گزارش داده می‌شد که میانگین معدل دانش آموزان در امتحانات نهایی، ۱۲ است و وضعیت ما در این حوزه خوب نیست زیرا آینده‌ دانش آموز در نظام دیگری رقم می‌خورد و خودش را برای همان آماده می‌کرد.
  • معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس تغییری که پیش آمد، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصت خوبی را ایجاد کرد تا آموزش و پرورش را از این گرفتاری نجات داده و آن را به ریل اصلی‌اش برگردانیم.
  • به جز امتحانات نهایی، رصد دقیقی از سایر پایه‌ها نداریم و در این راستا گزارش آزمون‌های بین‌المللی تیمز و پرلز را داریم که همچنان در رده ۴۰ به بالا قرار می‌گیریم و البته نمی‌دانیم این آزمون ها چه چیزی را می‌سنجند و آیا ما دنبال همین سنجه ها هستیم یا چیز دیگری را باید دنبال کنیم. آزمون‌های پیشرفت تحصیلی می‌تواند به این رصدها کمک کند.
  • رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: در بند پنج ماده سه سیاست‌های کلی ایجاد تحول بر استقرار نظام ارزشیابی و سنجش صلاحیت‌های عمومی مبتنی بر شاخص‌های آموزشی و فرهنگی تاکید شده است. در سند ۲ از راهکار ۱۰ اهداف عملیاتی سند نیز تاکید شده که سال‌ها معطل باقی مانده بود و با تصویب نظام رتبه بندی محقق شد.
  • ایشان درباره شاخص های معلم تراز توضیح داد: پیشتر مشخص نبود معلم تراز باید چه ویژگی‌هایی در شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه داشته باشد اما اکنون این شاخص‌ها در قانون نظام رتبه‌بندی روشن است و همکار ما می‌داند که معنی معلم تراز یعنی چه و باید خودش را به آن برساند. در واقع نظام رتبه بندی بهترین فرصت است.
  • وی افزود: پیشتر با غفلت از زحمت معلمان، بر اساس مدرک تحصیلی ارتقاهایی رخ می داد اما اینکه در عرصه عمل و در کلاس درس چه می‌کند را هیچ وقت ارزش گذاری نمی‌کردیم. اکنون فرصتی فراهم شده تا ارزش کار همکارمان را ببینیم و در این نظام شایستگی‌ها ارزشش را لحاظ کنیم.
  • رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: دریای عظیم نیروی انسانی داریم اما توان همکاران و شایستگی‌های آنها سطح بندی نشده است تا متناسب با آن از توانمندی‌شان استفاده شود.
  • ایشان اضافه کرد: به طور مثال مشخص نبود که چه تعداد دکترمعلم داریم و چه حد از آنها استفاده شده است. ما سرامدان حوزه خود را به مردم معرفی نکرده‌ایم. به طور مثال فرد با مدرک پسا دکترا داشته‌ایم و نمی‌دانستیم و این یک عیب است که معلمان ما در شورای عالی کمتر دیده می‌شوند.
  • وی با بیان اینکه قانون نظام رتبه بندی معلمان مبتنی بر اسناد بالادستی و عین سندتحول است، ادامه داد: در این راستا باید در اجرا دقت کنیم و همه همکاران را در نظر بگیریم.
  • رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اظهار داشت: باید محکم بایستیم تا این کار استمرار پیدا کند البته در مرحله استقرار، محدویت زمانی داریم و ممکن است محدودیت‌هایی ایجاد کند اما در تداوم آن باید همگی این کار را جدی بگیریم.
  • ایشان با اشاره به فرآیند نظام رتبه بندی گفت: همکاران ما ابتدا با خواظهاری شایستگی‌های خود را اعلام کردند و مدارک و مستندات را بازگذاری کردند. براین اساس، یا باید کانون ارزیابی می‌گذاشتیم و حضوری دعوت می‌کردیم و دوم اینکه رفتار همکاران در موقعیت واقعی کلاس درس را از سوی مدیران مدارس می‌سنجیدیم که راهکار دوم اجرایی شد. این نظام ارزیابی می‌تواند در جذب و ورودی‌ها، ارتقای مدیران عملیاتی، میانی و ارشد هم کمک کند.
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه رتبه بندی فرهنگیان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی