جهت مشاوره در زمینه آزمون رغبت و توانایی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 56635

آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟

آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟

در این مقاله می خوانید که آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ همچنین تعدا سوالات آزمون، منابع آزمون و ترتیب ورود به پنل شخصی برای شرکت در آزمون را شرح داده ایم. 

دانش آموزان قبل از ورود به دوره متوسطه دوم، لازم است از استعداد ها، توانایی ها و علایق خود شناخت کافی داشته باشند، تا بتوانند بهترین انتخاب رشته را داشته باشند و انتخاب آنها مبتنی بر احساسات نباشد. به همین دلیل لازم است با این آزمون آشنایی کافی داشته باشند.


آزمون رغبت و توانایی چیست؟

برای اینکه بدانید آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ باید بگوییم یکی از آزمون هایی است که دانش آموزان باید طی سال تحصیلی بگذرانند تا بهترین انتخاب رشته را داشته باشند.

آموزش و پرورش برای اینکه دانش‌آموزان، انتخاب رشته نهم به دهم را دقیق‌تر و بهتر انجام دهند، طرح هدایت تحصیلی را ایجاد کرده است. آزمون های رغبت و توانایی پایه نهم یکی از مهترین مراحل این طرح محسوب می شود. دانش آموزان باید این آزمون را بگذرانند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند و از بین یکی از رشته های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش یکی را انتخاب کنند.

آزمون رغبت و توانایی از دو دفترچه‌ “رغبت دانش‌آموزان” و “توانایی دانش‌آموزان” تشکیل می‌شود. سوالات آزمون رغبت و توانایی بر اساس اطلاعات و محتوای تخصصی و علمی نیست و دانش‌آموز باید بر اساس دانش فردی خودش به سوالات پاسخ دهد. سوالات این آزمون به گونه ای طراحی شده که میزان علاقه دانش آموز را به کار و حرفه می سنجد. سوالات این آزمون بر اساس طیف لیکرت تنظیم شده یعنی نمره سوالات از 1 تا 5 طراحی شده است.

آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ 1

آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ 2سوالی که برای برخی دانش آموزان ممکن است پیش بیاید، این است که سوالات آزمون رغبت و توانایی از چه پایه هایی طراحی می شود و تعداد این سوالات چقدر است :

آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ 3 در پاسخ به این سوال باید بگوییم که منابع آزمون رغبت و توانایی از هر سه پایه‌ متوسطه اول طراحی می‌شود و لازم است دانش‌آموزان به سوالات هر دو دفترچه در مقاطع هفتم، هشتم و نهم پاسخ دهند. برآیند و جمع‌بندی این سه آزمون، نتیجه‌ی نهایی این فرآیند را مشخص می‌کند. تعداد سوالات در بخش رغبت 319 سوال و در بخش توانایی 255 سوال است.



آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ 4 بیشتر بدانید: معرفی سایت هدایت تحصیلی



آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ 5

تا اینجا متوجه شده اید که آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ در ادامه چگونگی ثبت نام و شرکت در این آزمون را توضیح داده ایم:

آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ 6 وارد سایت مای مدیو به نشانی my.medu.ir شوید.


آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ 7 نقش خود را مشخص کنید یعنی از کشو “انتخاب نقش” دانش آموز را انتخاب کنید.

آزمون رغبت و توانایی پایه نهم



آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ 8 کد ملی را در قسمت مشخص شده وارد کنید و سپس سریال شناسنامه و کد امنیتی را وارد کنید تا به پنل شخصی خود دسترسی پیدا کنید.

آزمون رغبت و توانایی پایه نهم



آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ 9 مطابق با تصویر زیر گزینه” هدایت تحصیلی” را انتخاب کنید

آزمون رغبت و توانایی پایه نهم



آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ 10 صفحه سوالات باز می شود روبه روی هر سوال یک کادر وجود دارد که از اعداد 1 تا 5 در آن وجود دارد، برای هر سوال یک عدد را انتخاب کنید.



آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ 11بعد از اتمام هر سوال روی گزینه “ذخیره” کلیک کنید تا پاسخ شما ثبت شود.



آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ 12بعد ارز اتمام پاسخگویی به همه سوالات، به صفحه قبل برگردید و تیک کنار دفترچه را علامت بزنید تا سوالات شما ثبت نهایی شود.



آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ 3 به سوالات صادقانه جواب دهید چرا که آزمون رغبت و توانایی پایه نهم رقابتی نیست و صرفا قصد دارد به شناخت علایق و توانایی شما کمک کند.



بیشتر بدانید:  نحوه دریافت کارنامه




تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ 14

مشاوره برای شرکت در آزمون رغبت و توانایی

اگر می خواهید بدانید که آزمون رغبت و توانایی پایه نهم چیست؟ و در صورتی که در مورد مطالب ذکر شده در این مقاله نیاز به کسب راهنمایی بیشتر دارید، می توانید از طریق شماره تلفن ده رقمی مندرج در این صفحه تماس حاصل فرمایید.کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی،  هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب، به صورت تلفنی راهنما و پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان هستند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه آزمون رغبت و توانایی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی