جهت مشاوره در زمینه آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی 1402-1403

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 14485

آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی 1402-1403

شرایط ورود به رشته های فنی و حرفه ای در هدایت تحصیلی

آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی 1402-1403 برای انتخاب شاخه و رشته تحصیلی دانش آموزان، با توجه به ملاک هایی که در این آیین نامه مطرح شده است، در پایه نهم متوسطه اول انجام می شود. آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی شامل دو دسته ، نمرات درسی متربط با رشته و امتیازات مشاوره ای است.



آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی 1402-1403

سایت جدید آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی مای مدو به نشانی my.medu.ir است. نحوه ورود به آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی نهم در مای مدو به ترتیب زیر است:

  1. سایت برگزاری آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی،سامانه همگام نیست و آزمون های مشاوره ای در سامانه my.medu.ir برگزاری می شود.
  2. برای ورود به آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی نهم در مای مدو از طریق سامانه به نشانی my.medu.ir به عنوان دانش آموزان ایرانی؛ لازم است دانش آموزان با جستجوی آدرس my.medu.ir در گوگل، به صفحه ورود به این سامانه وارد شوند.
  3. نام کاربری و رمز عبور سامانه هدایت تحصیلی مای مدو: دانش آموز برای ورود به این سامانه، ابتدا نقش دانش آموز، سپس ایرانی یا اتباع، سپس کد ملی، سریال شناسنامه و درنهایت کد امنیتی و ورود را انتخاب کنند.
  4. تصویر :ورود به آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی نهم 1401-1402
  5. برای ورود به آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی نهم در سامانه مای مدو به نشانی my.medu.ir، به عنوان دانش آموزان اتباع نیز لازم است ابتدا نقش دانش آموز، سپس اتباع، کد دانش آموزی، تاریخ تولد و در نهایت کد امنیتی و ورود را انتخاب کنند.
  6. دانش آموزان وارد پنل شخصی خود در سایت هدایت تحصیلی خواهند شد؛
  7. سپس وارد صفحه آزمون های مشاوره ای می شوند
  8. پس از آن وارد صفحه راهنمای آزمون رغبت خواهند شد.
  9. دانش آموزان ابتدا باید راهنمای آزمون رغبت را مطالعه و آن را تایید کنند؛
  10. پس از تایید وارد سوالات آزمون رغبت پایه می شوند
  11. پس از پاسخ به تمام سوالات باید ثبت و تایید را بزنند.
  12. توجه داشته باشید که دانش آموزان برای تایید و ثبت آزمون رغبت پایه در سامانه هدایت تحصیلی مای مدو، باید حتما به تمامی سوالات پاسخ دهند، چنانچه سوالی بدون پاسخ بماند شماره آن سوال در بالای صفحه در قسمت چپ به عنوان اخطار نمایش داده می شود.
  13. دانش آموزان پس از ثبت و تایید سوالات آزمون رغبت پایه به سوالات آزمون رغبت مکمل (۲۵سوال) وارد می شوند، این ۲۵ سوال نیز باید به تمامی پاسخ داده شده، در نهایت ثبت و تایید شود.
  14. پس از ثبت و تایید آزمون رغبت مکمل دانش آموزان مستقیم وارد صفحه راهنمای آزمون توانایی می شوند، آن ها باید راهنمای آزمون توانایی را به دقت مطالعه کرده و تایید نمایند، سپس وارد سوالات آزمون توانایی پایه (۹۳ سوال) می شوند،پس از پاسخ به تمامی سوالات و ثبت و تایید آن ها به صفحه سوالات آزمون توانایی مکمل وارد می شوند.
  15. چنانچه در این مرحله نیز سوالی بی پاسخ بماند شماره آن سوال در بالای صفحه سمت چپ به عنوان اخطار با رنگ قرمز نمایش داده می‌شود و دانش آموز باید پس از پاسخ به این سوال مجدداً دکمه ثبت و تایید را بزند.
  16. دانش آموزان باید به تمامی ۲۵ سوال آزمون توانایی مکمل نیز پاسخ داده و پس از آن دکمه ثبت و تایید آزمون را بزنند. پس از ثبت و تایید آزمون توانایی مکمل فرایند انجام آزمون توسط دانش آموز نهایی می شود.
  17. پس از ثبت نهایی هر چهار آزمون امکان تغییر پاسخ ها وجود ندارد.
  18. آزمون به گونه ای در سامانه قرار داده شده که کار دانش آموز راحت تر شود نیاز به ثبت تک تک سوالات نباشد و درصورتی که دانش آموز بدون ثبت پاسخ ها از صفحه خارج شود پاسخ سوالات ثبت شده باقی می ماند و از بین نمی رود.

شماره تلفن راهنمای انجام آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

دانش آموزان عزیز می توانند برای مشاوره اجرای آزمون های مشاوره ای رغبت و توانایی در سایت همگام با شماره تلفن های زیر تماس بگیرند:

سامانه مشاوره تحصیلی صدای مشاور برای هدایت تحصیلی پایه نهم

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613

آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی 1402-1403 1

 برای اطلاع از جدیدترین اخبار مدارس اینجا کلیک کنید.

اخبار قبلی:

آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی سال 1402-1403، توضیحات و نکاتی پیرامون دفترچه ی شماره ی 1 و دفترچه ی شماره ی 2 ، همچنین زمان و نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون مشاوره انتخاب رشته نهم می دهند.محتوای این دفترچه ها جهت آشنایی دانش آموزان با آزمون های انتخاب رشته مشاوره هدایت تحصیلی است. آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی شامل دو دسته ، نمرات درسی متربط با رشته و امتیازات مشاوره ای است:

1- نمرات درسی مرتبط با رشته 35 امتیاز

2- امتیازات مشاوره ای 65 امتیاز

امتیازات آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی به صورت زیر تفکیک شده است. در مجموع 65 امتیاز مشاور با 35 امتیاز دروس روی هم 100 امتیاز هدایت تحصیلی را به شرح زیر تشکیل می دهد:

  • تست استعداد 15 امتیاز
  • تست رغبت تحصیلی و شغلی 15 امتیاز
  • نظر دبیران دروس مرتبط 10 امتیاز
  • نظر دانش آموز 10 امتیاز
  • نظر والدین دانش آموز 5 امتیاز
  • نظر مشاور آموزشگاه 10 امتیاز

آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی 1402-1403 2برای مشاهده جدول امتیازات هدایت تحصیلی کلیک کنید.

سایت همگام هدایت تحصیلی

5/5 - (1 امتیاز)
منابع :

جهت مشاوره در زمینه آزمون های مشاوره هدایت تحصیلی 1402-1403

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی