جهت مشاوره در زمینه حد نصاب نمرات برای هدایت تحصیلی 1402-1403

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 35133

حد نصاب نمرات برای هدایت تحصیلی 1402-1403

حد نصاب نمرات برای هدایت تحصیلی1400

آموزش و پرورش نحوه محاسبه حد نصاب نمرات برای هدایت تحصیلی1402-1403 پایه نهم، را شرح داد. در این مقاله از کلیه شرایط و امتیازات لازم برای انتخاب رشته های نظری (ریاضی-تجربی-انسانی، علوم و معارف اسلامی)، رشته های فنی و کاردانش مطلع می شوید:

 معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش شرح داد،  یک میلیون دانش آموز پایه نهم از تیر ماه می‌توانند با ورود به سامانه pada.medu.ir و رویت فرم شماره (۶) رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و نیاز به حضور در مدرسه را ندارند.

نحوه محاسبه حدنصاب نمرات برای هدایت تحصیلی نهم 1402-1403

نحوه محاسبه حد نصاب نمرات برای هدایت تحصیلی نهم 1402-1403 از سوی آموزش و پرورش به طور کامل شرح داده شد. در این بخش به منظور آشنایی با فرایند هدایت تحصیلی تمامی نکات لازم به اطلاع دانش اموزان و اولیای گرامی می رسد:

اهداف هدایت تحصیلی براساس ماده ۲ آیین نامه هدایت تحصیلی شغلی شامل موارد زیر است:

  1. شناسایی و شناساندن استعداد، توانایی، علاقه و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان
  2. کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه ای دانش آموزان
  3. کمک به هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی، براساس سیاست های توسعه ای کشور
  • اکنون که نظام آموزش و پرورش با اجرای سند تحول بنیادین وارد مرحله نوینی از وظایف و مأموریت های محوله گشته، بازاندیشی و تقویت جایگاه و نظام راهنمایی و مشاوره و هدایت تحصیلی شغلی دانش آموزان امری ضروری به نظر می رسد.
  •  اهمیت این موضوع در اهداف عملیاتی ۱، ۵ و ۲۱ از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفته است:
  • – گسترش و تنوع دادن به حرف و مهارت های مورد نیاز جامعه و تعلیم متناسب و برنامه ریزی شده آن در همه دوره های تحصیلی و برای همه دانش آموزان
  • – طراحی و تدوین برنامه تعلیم و تربیت انعطاف پذیر، متناسب با ویژگی های شخصیتی و محیطی استعدادهای گوناگون دانش آموزان به منظور شکوفایی استعدادهای خاص و افزایش کارآمدی و مفید بودن آنها
  • – طراحی و استقرار نظام جامع هدایت تحصیلی و استعدادیابی به منظور هدایت دانش آموزان به سوی رشته ها و حرف و مهارت های مورد نیاز حال و آینده کشور متناسب با استعدادها، علاقه مندی و توانایی های آنان
  • -استقرار نظام راهنمایی و مشاوره تربیتی مبتنی بر مبانی اسلامی و افزایش نقش معلمان در این زمینه و به کارگیری مشاوران متخصص برای ایفای وظایف تخصصی در تمام پایه های تحصیلی، همه مؤید نگاه فرآیندی به مقوله ی هدایت تحصیلی-شغلی دانش آموزان
  • لذا با استناد به مصوبه جلسه ۶۶۶ شورای عالی آموزش و پرورش هدایت دانش آموز به مناسب ترین شاخه یارشته تحصیلی، براساس استعداد و علاقه وی و به تناسب امکانات و نیازهای کشور با ملاک های هدایت تحصیلی شامل سوابق تحصیلی (نمرات) و اجرای آزمون های مشاوره ای توانایی و رغبت امری ضروری بوده و اعتقاد بر آن است که نتیجه فرآیند هدایت تحصیلی باید به طراحی مسیر زندگی دانش آموزان با انتخابی آگاهانه و آزادانه با توجه به تفاوت های فردی به ویژه رغبت، توانایی و شخصیت آنان منجر شود.

عوامل موثر در هدایت تحصیلی شغلی 1402-1403

حد نصاب نمرات برای هدایت تحصیلی 1402-1403 1

آیا می دانید عملکرد تحصیلی ۳۵ امتیاز  دارد؟

حد نصاب نمرات برای هدایت تحصیلی 1402-1403 2

الف: کسب حدنصاب (کف) نمرات دروس تخصصی پایانی نوبت دوم (خردادماه)

– کسب حداقل میانگین دروس تخصصی در پایه هفتم و هشتم با ضریب  ۱ و نهم با ضریب ۳

ب: تأثیر تمامی نمرات دوره متوسطه اول با ضرایب اختصاصی هریک در: زمینه های (صنعت، خدمات، کشاورزی، هنر) و رشته های (ادبیات و علوم انسانی، علوم ومعارف اسلامی، علوم تجربی، ریاضی فیزیک) براساس نمرات پایانی نوبت دوم (خرداد ماه) پایه های هفتم، هشتم و نهم نکته : دروسی که فاقد نمره پایانی است، نمره سالانه ملاک عمل است.

ملاک ها و عوامل هدایت تحصیلی – نظر دانش آموز : ۱۰ امتیاز

  • مشورت با مشاور و کسب آگاهی های لازم نسبت به هریک از :
  • شاخه ها ( نظری، فنی وحرفه ای و کاردانش)
  • زمینه ها ( صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر)
  • رشته ها ( ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم ومعارف اسلامی)
  • ** در صورت تغییر ضوابط و ملاک های هدایت تحصیلی اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

حدنصاب نمرات برای ورود به شاخه نظری 1402-1403

حد نصاب نمرات برای هدایت تحصیلی 1402-1403 3

حدنصاب نمرات برای ورود به شاخه فنی و حرفه ای 1402-1403

حد نصاب نمرات برای هدایت تحصیلی 1402-1403 4

حدنصاب نمرات برای ورود به شاخه کاردانش 1402-1403

حد نصاب نمرات برای هدایت تحصیلی 1402-1403 5

هدایت تحصیلی مدارس خاص و غیردولتی 1402-1403

برای همه دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد و غیردولتی همانند سایر دانش آموزان نمون برگ هدایت تحصیلی صادر خواهد شد.

دانش آموز موظف است هنگام ثبت نام در مدرسه مقصد، نمون برگ هدایت تحصیلی را ارائه دهد. ثبت نام دانش آموز در هریک از شاخه ها و رشته ها منوط به کسب شرایط شاخه – رشته در نمون برگ هدایت تحصیلی است.

آزمون های مشاوره ای

هدف از شناسایی توانایی و رغبت دانش آموزان کشف توانایی و رغبت ها یعنی تشکیل دادن یک تصویر روشن، واقع بینانه و با ثبات از توانایی و رغبت ها است. یکی از شاه کلیدهای موفقیت در تصمیم گیری برای آینده تحصیلی و شغلی کشف همین توانایی و رغبت ها است.

چگونه آزمون دهیم؟ آزمون رغبت شامل ۳۱۹ سؤال است و علاقه مندی ها را می سنجد. آزمون توانایی شامل ۲۵۵ سؤال است و توانمندی ها را می سنجد.


آزمون سنجش توانایی ها در هدایت تحصیلی نهم 1402-1403

 آزمون مشاوره ای توانایی و تفاوت دانش آموزان: توانایی ها اشاره دارند به ظرفیت های فیزیکی و ذهنی (آموخته شده یا ذاتی) برای انجام وظیفه و یا کارمشخص و سنجش توانایی ها به اندازه گیری مجموعه ای از وظایف برای سهولت انجام یک وظیفه توسط هر فرد اطلاق می شود.
سنجش توانایی نمایش نقاط قوت و ضعف فرد در توانایی های خاص و آنچه فرد می تواند اکنون انجام دهد یا در آینده مستعد انجام آن خواهد بود.

هر توانایی مجموعه ای از چند مهارت است. مثل: توانایی ریاضیات شامل شماری از مهارت ها از جمله: محاسبات ریاضیات، مهارت استدلال، و…

حد نصاب نمرات برای هدایت تحصیلی 1402-1403 6

آزمون سنجش رغبت ها در هدایت تحصیلی 1402-1403

آزمون مشاوره ای رغبت و تفاوت دانش آموزان به سنجش ویژگی هایی مربوط است که هر دانش آموز را از سایر دانش آموزان متمایز می کند.

الف: ویژگی هایی با الگوی بسیار بی ثبات، برای مثال: احساس یا افکاری که فرد در لحظه ای خاص دارد. مانند: اندوه بعد از ناکامی

ب: ویژگی هایی با الگوی نسبتا باثبات تر، برای مثال: هوش، استعداد، توانایی

یک فرد باهوش ممکن است به علت اضطراب نتواند در یک امتحان به خوبی مسائل ریاضی را حل کند اما در هر حال او هنوز هم یک فرد باهوش خواهد بود. رغبت های شغلی بهترین معرف شخصیت شغلی واقعی افراد محسوب می شوند.

حد نصاب نمرات برای هدایت تحصیلی 1402-1403 7

مشاوره تلفنی انتخاب رشته ریاضی 1400

دانش آموزان پایه نهم سراسر کشور می توانند برای مشاوره هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم در سال 1402-1403 با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند. جهت تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره ده رقمی 9099071613 تماس حاصل فرمایید. مشاوران این سامانه تمام مراحل انتخاب رشته و هدایت تحصیلی را همراه با ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته به دانش اموزان پایه نهم انجام می هند.

حد نصاب نمرات برای هدایت تحصیلی 1402-1403 8

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه حد نصاب نمرات برای هدایت تحصیلی 1402-1403

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی