جهت مشاوره در زمینه آزمون حق العمل کاری گمرک ایران 1401

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 42250

آزمون حق العمل کاری گمرک ایران 1401

آزمون حق العمل کاری گمرک ایران 1400-1401

در این مقاله از جزئیات آزمون حق العمل کاری گمرک ایران در سال 1401 مطلع می شوید. برای اینکه بتوان در کمرک به عنوان حق العمل کار گمرک فعالیت کرده و کسب درآمد نمود، لازم است کارت حق العمل کاری گمرک داشته باشید و برای داشتن این کارت، شرکت در آزمونی که توسط گمرک برگزار می شود، الزامی است.

کلیه متقاضیان دریافت کارت حق العمل کاری گمرک ایران در سراسر کشور می توانند بعد از مطالعه این راهنما، جهت اقدام برای انجام مراحل ثبت نام، با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس بگیرند .


دانلود دفترچه کارگزار امور گمرکی۱۴۰۱

برای دانلود دفترچه کارگزار امور گمرکی۱۴۰۱ می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید:

آزمون حق العمل کاری گمرک ایران 1401 1

دفترچه کارگزار امور گمرکی۱۴۰۱ 

حق العمل کار گمرکی چیست و چه کاربردی دارد؟

حق العمل کار گمرکی با ترخیص کار متفاوت است، زیرا ترخیص کار به عنوان نماینده کالا با وکالت نامه از طرف صاحب کالا دریافت می شود اما با حق العمل کار گمرکی، خود شخص برای ترخیص کالا مستقیما اقدام می کند و نامی از صاحب کالا در ترخیص کالا برده نمی شود. البته شخص دارنده حق العمل کار گمرک نیز به عنوان صاحب کالا شناخته نمی شود و در واقع کارگزار گمرک محسوب می شود.

اشخاصی که دارنده کارت بازرگانی هستند، می توانند شخصا برای واردات و صادرات کالا اقدام نمایند، اما مسئولیتی در قبال کالا به عنوان صاحب آن ندارند. از دیگر کاربردهی حق العمل کار گمرکی برای دارندگان کارت و پروانه، امکان تاسیس شرکت نحت عنوان شرکت تجاری و بازرگانی برای ارائه خدمات ترخیص کاری و امور گمرکی است، این افراد می توانند به استخدام و آموزش افراد متخصص در این زمینه بپردازند.


نحوه دریافت کارت حق العمل کاری گمرک

شرایط و نحوه دریافت کارت حق العمل کاری گمرک، از طریق شرکت در آزمون امکانپذیر است. لازم است برای قبولی در این آزمون به مباحثی نظیر قوانین امور گمرکی و آیین نامه های اجرایی و … تسلط کافی داشته باشید. متقاضیانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون حق العمل کاری گمرک شوند، می توانند کارت و پروانه حق العمل کاری 10 ساله دریافت کنند. دارندگان این کارت می توانند امور گمرکی خود و سایر افراد را شخصا انجام دهند.


نحوه ثبت نام در آزمون حق العمل کار گمرکی

برای ثبت نام در آزمون حق العمل کار گمرکی، می توانید در موعد معین برای ثبت نام آزمون، به سایت گمرک مراجعه کنید و با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام اقدام نمایید.

همچنین می توانید با شماره تلفن های مندرج در این صفحه تماس بگیرید، کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی، علاوه بر ارائه خدمات مشاوره در زمینه مدارک لازم برای ثبت نام، منابع و نمونه سوالات آزمنو حق العمل کار گمرکی و … تمام مراحل ثبت نام را برای متقاضیان انجام می دهند. همچنین می توانید کارت ورود به جلسه آزمون را از کارشناس مربوطه بخواهید:

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه آزمون حق العمل کاری گمرک ایران 1401

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 4 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فردین دوشنبه , 6 مارس 2023 - 18:22

آزمون کارگزاری گمرک آیا در سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی