جهت مشاوره در زمینه تخمین رتبه بر اساس سهمیه ایثارگران

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 65992

آخرین تغییرات سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳

آخرین تغییرات سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳

در این مقاله آخرین تغییرات سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را به صورت کامل شرح داده ایم، همچنین انواع سهمیه های ایثارگری را معرفی کرده و توضیح داده ایم.

یکی از سهمیه های مهم در کنکور سراسری سهیمه ایثارگران است، منظور از ایثارگران همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، جانبازان بالای 5 درصد و همسر و فرزندان آزادگان و رزمندگان با حداقل شش ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان ایشان است.

سهمیه ها در آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای، سهمیه های پذیرش به صورت آزاد، مناطق (یک، دو و سه) و ایثارگران می باشد.

در پذیرش های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، سهمیه های هر یک از این آزمون ها نیز  اعمال می شود.


آخرین تغییرات سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 

در این قسمت آخرین تغییرات سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را شرح داده ایم که این موارد شامل ظرفیت سهمیه ها در کنکور و حد نصاب سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری است.



 ظرفیت سهمیه ها در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳

آخرین تغییرات سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ 1 ظرفیت هر کدرشته محل در آزمون سراسری در مجموع به میزان ۵۰ درصد به نسبت شرکت کنندگان به هر یک از مناطق (یک، دو و سه) و مابقی (۵۰ درصد) به صورت آزاد به تمامی داوطلبان متقاضی هر کدرشته محل اختصاص می یابد.

آخرین تغییرات سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ 1در سایر آزمون ها تمامی ظرفیت هر کد رشت محل به کلیه داوطلبان و به صورت آزاد و رقابیت اختصاص می یابد.

آخرین تغییرات سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ 1در تمامی آزمونها ۵ درصد از ظرفیت تعیین شده در هر کدرشته محل به صورت اضافه بر ظرفیت (مازاد) به ایثارگران اختصاص می یابد.


 حدنصاب سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳

آخرین تغییرات سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ 1 حدنصاب مربوط به ایثارگران در تمامی آزمونها ۸۵ درصد حدنصاب گزینش آزاد است(حد نصاب سهیمه آزاد یعنی اینکه بدون در نظر گرفتن سهمیه داوطلبان گزینش خواهند شد).

آخرین تغییرات سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ 1حدنصاب مربوط به المپیادهای دانش آموزی داخلی دارای مدال های طلا، نقره و برنز ۹۰ درصد حدنصاب گزینش آزاد در کدرشته محل مورد تقاضا است.

آخرین تغییرات سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ 1 اگر پذیرش دانشجو در چندین مرحله صورت می پذیرد، حدنصاب های فوق در تمامی مراحل لازم الاجرا است.



انواع سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳

در این قسمت انواع سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری 1402-1403 را شرح داده ایم داوطلبان با مطالعه این قسمت می توانند رتبه خود را بر اساس سهمیه تخمین بزنند.

 آخرین تغییرات سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری در دفترچه راهنمای ثبت نام درج گردیده است، سهمیه ایثارگران شامل سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت،سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت است هر داوطلبی برای استفاده از سهمیه ها  در کنکور سراسری 1402 باید دارای شرایط خاصی باشد که در ادامه شرایط را شرح داده ایم.



مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران

یکی از سهمیه های کنکور سراسری، ایثارگران 25 درصد ظرفیت می باشد.  سهمیه 25 درصدی یعنی اینکه 25 درصد  از ظرفیت تمامی رشته ها در تمامی دانشگاه های اعم از دولتی و غیر دولتی به دانش آموزانی که دارای سهمیه 25 درصدی هستند، تعلق می گیرد.این دانش آموزان لازم است که موفق به کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد شوند.

سهمیه ایثارگران 25 درصد در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ شامل موارد زیر است:

همسر و فرزندان شهدا

همسر و فرزندان مفقودالاثر

آزادگان و همسر و فرزندان آنان

جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان

مشمولین سهمیه 5 درصد ایثارگران



مشمولین سهمیه 5 درصد ایثارگران

در این نوع سهمیه ایثارگران، 5 درصد از ظرفیت رشته ها به این سهمیه تعلق می گیرد و داوطلبان باید موفق به کسب 70 درصد از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد شوند.

سهمیه ایثارگران 5 درصد در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ شامل موارد زیر است:

جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن

همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه

تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور آخرین تغییرات سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ 7

 ارتباط تلفنی تخمین رتبه بر اساس سهمیه ایثارگران

در این مقاله آخرین تغییرات سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را به صورت جامع و کامل شرح داده ایم، اگر برای تخمین رتبه بر اساس سهمیه ایثارگران با سوال یا ابهام روبرو شده اید می توانید هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس حاصل کنید تا مشاوران سامانه تلفنی شما را در زمینه تخمین رتبه سهمیه ایثارگری 5 درصد و 25 درصد راهنمایی کنند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه تخمین رتبه بر اساس سهمیه ایثارگران

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی