جهت مشاوره در زمینه نحوه دریافت و پیگیری کارت ایثار ارتش

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 67978

نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه

کارت ایثار هوشمند ارتش (جدید)

در این مقاله نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش برای سربازان وظیفه و کارکنان پایور (پرسنل کادر ارتش) را شرح داده ایم، همچنین می خوانید که کارت ایثار هوشمند ارتش چیست و چه مزایایی دارد، استعلام کارت ایثارگران ارتش چگونه است و آدرس سامانه ثبت نام کارت هوشمند ایثار ارتش چیست. کارت ایثار هوشمند ارتش، کارتی دارای بارکد است که اطلاعات هویتی و مدت زمان حضور ارتشیان در جبهه، در زمان جنگ تحمیلی، در آن درج شده است. کارت هوشمند ایثارگران ارتش به بستر دولت الکترونیک به جهت جلوگیری از سوء استفاده افراد غیر مجاز متصل است.

این کارت به منظور تسهیل در خدمت رسانی به ایثارگران بر اساس دستور العمل ابلاغی دبیرخانه شورای رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح توسط معاونت نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و عملیاتی شده است.


کارت ایثار هوشمند ارتش چیست؟

در پاسخ به این سوال که کارت ایثار هوشمند ارتش چیست باید گفت که کارتی دارای بارکد است که با نام کارت ایثارگری هوشمند نیز نامیده میشود. این کارت حاوی اطلاعات هویتی و مدت زمان حضور رزمندگان ارتش در زمان جنگ تحمیلی در جبهه است.

دارندگان کارت هوشمند ایثار ارتش، این امکان را دارند که از تمام خدمات قانونی در نظر گرفته شده برای ایثارگران استفاده کنند. این کارت به دو گروه ارتشی ها تعلق میگیرد:

  1. سربازان وظیفه
  2. کارکنان پایور

نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه

کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه که در مناطق عملیاتی حضور داشته اند هم برای ایثارگر و هم برای همسر و فرزندان میتواند مزایای خوبی داشته باشد. از جمله اینکه ایثارگر میتواند از خدمات و وام های ایثارگری استفاده کند همچنین همسر و فرزندان در آزمون های استخدامی، سربازی و کنکور میتوانند از این مزیت ها بهره مند شوند. نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه به صورت حضوری و منوط به این است که متقاضی، واجد شرایط زیر باشد:

شرایط دریافت کارت ایثارگری برای سربازان مناطق عملیاتی

شرایط دریافت کارت ایثارگری برای سربازان مناطق عملیاتی و پرسنل نیروهای مسلح به این ترتیب است که ابتدا یگانی که در آن خدمت انجام شده بر اساس سوابق و مدارک موجود مدت حضور در یگان و منطقه عملیاتی را تایید کند.

بعد از آن لازم است با ارائه گواهی حضور در یگان به فرماندهی یگانی که در آن خدمت کرده اند تشریفات صدور کارت ایثار گری شروع شود که معمولا حدود ۶ ماهی زمان میبرد. برای دریافت کارت ایثارگری ارتش، ۳ دسته از سربازان میتوانند اقدام کنند:

نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه 1 سربازان وظیفه

افرادی که در زمان جنگ و بعد از جنگ در مناطق درگیر و عملیاتی حضور داشته اند میتوانند از کارت ایثارگری استفاده کنند.

نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه 1پرسنل نیروهای مسلح

افرادی که بعنوان کادر نیروهای مسلح در مناطق درگیر و عملیاتی خدمت کرده اند شامل ایثارگری هستند.

نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه 1کارمندان دولت

افرادی که بعنوان کارمند دولت مامور به مناطق عملیاتی و درگیر بوده اند هم میتوانند کارت ایثارگری دریافت کنند.


مدارک دریافت کارت ایثار سربازان مناطق عملیاتی

1- کارت پایان خدمت

2- کارت ملی

3- عکس 4*3

4- گواهی حضور در یگان عملیاتی


نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه 1برای دریافت کارت ایثارگری مدارک خاص و زیادی لازم نیست و میشود با در دست داشتن کارت پایان خدمت و مدارک شناسایی به یگان مریوطه مراجعه کرد و گواهی حضور در یگان عملیاتی را دریافت کرد و بعد از آن با تحویل این گواهی و چند قطعه عکس بعد از حداقل ۶ ماه کارت ایثارگری را دریافت کرد.

نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه 1عزیزانی که مدارک شناسایی و پرونده آن ها بر اثر بمب باران از بین رفته است و ممکن است یگان سندی مبنی بر حضور این افراد در منطقه نداشته باشد میتوانند با ارائه کارت های پایان خدمت قدیمی و احتمالا عکس هایی از آن زمان این موضوع را ثابت کنند.

نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه 1بعد از دریافت کارت ایثارگری میتوانید با استفاده از کد رهگیری که روی آن ثبت شده است از خدمات و مزایای این کارت استفاده کنید.




کارت ایثار هوشمند ارتش کارکنان پایور

کارکنان پایور ایثارگر که در طول دفاع مقدس در بازه زمانی 1359/6/31 تا 1367/5/29 در ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از 45 روز در مناطق عملیاتی خدمت نموده اند میتوانند کارت ایثار هوشمند ارتش را دریافت کنند.


نحوه دریافت کارت هوشمند ایثار ارتش کارکنان پایور

کارکنان پایور می توانند به نزدیک ترین یگان محل سکونت خود مراجعه نمایند تا اقدامات لازم جهت صدور کارت هوشمند ایثار ارتش آنان انجام گردد.

قابل ذکر است تکمیل فرم های زیر و مراجعه به نزدیکترین یگان محل سکونت و تحویل مدارک اعلام شده، جهت کلیه متقاضیان کارت ایثار هوشمند ارتش، حتی “ایثارگرانی که قبلا بصورت اینترنتی” درخواست نموده اند و یا “دارای کارت ایثار قدیمی ارتش می باشند”، جهت صدور کارت ایثار جدید ارتش الزامی است.

با عنایت به اینکه اطلاعات موجود ایثارگران عزیز، با توجه به گذشت زمان ازتاریخ رهایی و ترخیص کافی و کامل نمی باشد، لازم است ایثارگر محترم جهت صدور کارت ایثارگری هوشمند ارتش مدارک زیر را تکمیل و به نزدیک ترین یگان محل سکونت خود تحویل نمایند.
نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه 1مدارک لازم برای دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش کارکنان پایور:
کارکنان پایور برای دریافت کارت ایثارگری هوشمند جهت ارائه به یگان به مدارک زیر نیاز دارند:
1- تکمیل فرم های خوداظهاری 8گانه (دانلود فرم های 8 گانه )
2- عکس  3×4با لباس شخصی (پشت زمینه سفید)
3- کپی صفحه اول و دوم شناسنامه و کارت ملی ایثارگر
4- کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی فرزندان و همسر
5- کپی مدرک مشخص کننده آخرین یگان خدمت کارکنان وظیفه (کپی پشت و رو از کارت پایان خدمت و کارت احتیاط)
نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه 1همچنین جهت تسهیل در امر بررسی مدارک ایثارگران در صورت تمایل  و کاملا اختیاری می توانند مدارک زیر را نیز در اختیار دفاتر مراجعات ایثار قرار دهند:
الف: کپی مدرک مشخص کننده آخرین یگان خدمت کارکنان پایور (اختیاری)
ب: کپی از سوابق جبهه، سوابق مسئولیت، سوابق حضور در عملیات، سوابق اسارت، سوابق مجروحیت، سایر سوابق ایثارگری، افراد تحت تکفل (اختیاری)
پ: دو قطعه عکس مستند ایثارگر از دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی (انفرادی یا دسته جمعی) (اختیاری)
نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه 10

**کارت ایثار هوشمند ارتش فقط به صورت حضوری از نزدیک ترین یگان محل سکونت ایثارگران قابل دریافت است.**

 

نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه 11

  1. تمامی کپی ها دارای کیفیت مناسب باشد.
  2. سامانه ایثارآجا به گونه ای طراحی گردیده است که تمامی یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران می بایست بدون در نظر گرفتن نیرو و آخرین یگان خدمتی ایثارگر پاسخگو کلیه ایثارگران آجا اعم از پایور و منقضی خدمت (سرباز) باشند.
  3. قابل ذکر است این سامانه به گونه ای طراحی گردیده است که ایثارگر عزیز(یا نماینده ایثارگر) تنها در یک مرحله مدارک را تحویل نزدیکترین یگان محل سکونت خود داده و کلیه مراحل اعم از ثبت مدارک، ارسال مدارک به یگان بررسی کننده، ارسال مدارک به ستاد نیرو و ستاد آجا و همچنین ارسال مدارک به ستاد کل نیروهای مسلح بصورت پیامک جهت آگاهی ایثارگران گرامی ارسال می گردد و در نهایت پس از استخراج سوابق مناطق عملیاتی جهت تائید به ایثارگران اطلاع رسانی می شود.
  4. این اقدامات تنها جهت صدور کارت ایثار ملی می باشد و سایر اقدامات مربوط به ایثارگران در خصوص جانبازی ماده 87 و غیره را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

استعلام کارت ایثارگران ارتش

نحوه پیگیری و استعلام کارت ایثارگران ارتش هم به صورت حضوری و از طریق مراجعه به نزدیک ترین یگان محل سکونت می باشد و هم از طریق مراجعه به سایت کارت ایثار هوشمند ارتش به نشانی aja.ir است که در ادامه راهنمای تصویری مراحل پیگیری کارت ایثارگران ارتش را شرح میدهیم.


پیگیری کارت ایثارگری ارتش با کد ملی

نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه 1پیگیری کارت ایثارگری ارتش با کد ملی به شرح زیر است:


  • پس از ورود به سامانه در صفحه پیش رو از منوی سمت راست گزینه “کد رهگیری ایثارگران” را انتخاب کرده و سپس با توجه به وضعیت خود یکی از گزینه های نمایش داده شده را انتخاب نمایید:

کارت ایثار ارتش--1

  • بعد از ورود به یکی از صفحات زیر اطلاعات درخواستی را وارد نموده و بر روی گزینه تایید کلیک کنید:

کارت ایثار ارتش-2

کارت ایثار ارتش -3

  • در صفحات بعدی هم باید اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید تا درخواست شما برای دریافت کارت ایثارگری ثبت شود. در نظر داشته باشید که کد رهگیری ایثارگری اعلام شده تنها برای شرکت در آزمون دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است و برای کسانی صادر می‌شود که کارت ایثار ملی دارند.

سامانه ثبت نام کارت هوشمند ایثار ارتش

ثبت نام، دریافت و پیگیری کارت هوشمند ایثار ارتش فقط از طریق مراجعه حضوری به نزدیک ترین یگان محل سکونت ایثارگران امکان پذیر میباشد. اما برای دریافت آخرین اخبار و اطلاعات و بهره مندی از امکانات متنوع این کارت همچون آگهی های استخدام ارتش، دریافت کد رهیگیری وظیفه و کد رهگیری پایوران و… ایثارگران میتوانند به سامانه پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نشانی aja.ir مراجعه کنند.

نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه 13

 دانلود لیست دفاتر پاسخگویی کارت ایثار هوشمند ملی در سطح کشور به تفکیک استان:

کارت ایثار هوشمند ارتش چه مزایایی دارد؟

در خصوص اینکه کارت ایثار هوشمند ارتش چه مزایایی دارد باید گفت که کارت هوشنمد ایثار ارتش مزایای بسیاری برای رزمندگان و خانواده های آنها دارد که در ادامه مزایای کارت هوشمند ایثار ارتش را شرح داده ایم.

  • یکی از مزایای کارت ایثار هوشمند ارتش برای ایثارگران، همسر و فرزاندشان استفاده از سهمیه ایثارگران در زمان ثبت نام کنکور است؛همچنین این افراد میتوانند از سهمیه بدون کنکور برای ثبت نام در دانشگاه های علمی کاربردی، آزاد و پیام نور استفاده کنند.
  • دریافت وام اشتغال زایی از دیگر مزایای کارت هوشمند ایثار ارتش می باشد.
  • از دیگر مزایای کارت ایثارگران ارتش میتوان به خدمات کسری جبهه پدر ایثارگر برای کلیه سربازان اشاره کرد.
  • امکان ثبت نام مسکن مهر هم از مزایای کارت ایثارگری می باشد.
  • افرادی که ارت ایثارگری هوشمند ارتش را دارند و در ارگان خاصی مشغول به کار هستند، بخشی از بیمه را که فرد باید پرداخت کند را سازمان مربوطه پرداخت میکند.
  • از مزایای دیگر کارت ایثار تخفیفات بسیار هنگام استفاده از تالارها، ورزشگاه ها، امکان اسکان در شهرهای مختلف و … می باشد.
  • ایثارگرانی که مجموع عدد درصد جانبازی و مدت حضور آنها در جبهه به 30 ماه برسد، از امتیازاتی همچون معافیت فرزند از خدمت سربازی و معافیت های مربوط به پرداخت حق بیمه و بازنشستگی برخوردارند.

نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه 14 تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور

ایثارگران گرامی میتوانند در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام در خصوص دریافت و پیگیری دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایند. کارشناسان این مرکز آماده پاسخگویی به تمامی سوالات ایثارگران عزیز در سراسر کشوراز طریق سیستم مشلوره تلفنی در زمینه دریافت کارت هوشمند ایثار ارتش می باشند.



نحوه دریافت کارت ایثار هوشمند ارتش سربازان وظیفه 7بیشتر بدانید: سایت ایزیکاتو ایثارگران و جانبازان



به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه نحوه دریافت و پیگیری کارت ایثار ارتش

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی