کد خبر : 5551

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی

در این عنوان سعی داریم توضیح کوتاهی را ارائه دهیم در مورد معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چه شرایط آن چگونه است.


مطالب سایت ما را دنبال کنید…

📌دستورالعمل صدور معافیت تحصیلی دانشجویان ایرانی در خارج  اعلام شد:

🔻سازمان امور دانشجویان، دستورالعمل صدور معافیت تحصیلی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج را اعلام کرد که به شرح زیر است :

🔰قوانین و مقررات معرفی به سازمان وظیفه عمومی ناجا

  • 🔻کلیه دانشجویان موظف هستند تا شش ماه پس از صدور معافیت تحصیلی، وضعیت خود را از طریق سامانه های میخک و سجاد به روزرسانی کرده و در صورت عدم اخذ ویزا به سازمان مراجعه نمایند.
  • 🔻اشتغال به تحصیل دانشجو درهرترم باید از طریق سامانه میخک تایید و درسامانه سجاد تحت عنوان گزارش تحصیلی بارگذاری گردد.
  • 🔻تغییر وضعیت تحصیلی (فراغت از تحصیل، انصراف از تحصیل، اخراج از تحصیل، تغییر دانشگاه، تغییر رشته و تغییر مقطع) باید در اسرع وقت به سازمان اموردانشجویان منعکس گردد. دانشجویان درسال شمسی اجازه دوبار تردد به میهن اسلامی را دارند که مجموع آن بیش از ۹۰ روز نبوده و فاصله بین هر تردد یک ترم تحصیلی خواهد بود.
  • 🔻پذیرش هایی که شامل دوره پیش نیاز باشند (دوره زبان یا واحد پیش نیاز) قابل بررسی نیستند، لطفادرهنگام ارائه پذیرش به این نکات دقت شود.
  • 🔻این اداره کل صرفا امکان بررسی پذیرش از دانشگاههای معتبر را دارد. لطفا قبل از اقدام برای اخذ پذیرش به سایت اداره کل امور دانش آموختگان (ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی) مراجعه نمایید.
  • 🔻کلیه دانشجویانی که از دوره کارشناسی ارشد و دکتری نوبت اول (روزانه) انصراف می دهند می بایست با دانشگاه تسویه اموزش رایگان انجام دهند.
  • 🔻جهت معرفی به سازمان وظیفه عمومی ناجا و گرفتن معافیت تحصیلی خارح از کشور، دریافت برگه سبز از پلیس ۱۰+ الزامی است. دانشجویانی که مدرک دیپلم ۱۲ ساله از خارج از کشور گرفته اند موظف به ارزشیابی آن در آموزش و پرورش مدارک خارجی (سعادت آباد ـ میدان فرهنگ) هستند.
  • 🔻دانشجویانی که در خارج از کشور حضور دارند می بایست به همراه پذیرش، گواهی اشتغال به تحصیل با تایید سامانه میخک ارائه کنند.

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی: یکی  دیگز از اولین گزینه ها  مشمولان برای فرار از خدمت سربازی و  استفاده کردن  از مزایای معافیت تحصیلی می باشد.  که به این ترتیب و بسیاری از مشمولین در کنکورهای مختلف شرکت می کنند به امید اینکه با قبول شدن در دانشگاه ها و زمان رفتن به خدمت  خود را به تعویق بیندازند.

اما بسیاری از این افراد  پس از چند ترم و از اینکار پشیمان شده  است و تصمیم به تعیین تکلیف موضوع خدمت می گیرند. و در این زمان و  مواردی مثل شرایط و قوانین انصراف از دانشگاه و سربازی برایشان مهم می شود.

از آن جایی که دانشجویان دانشگاه های داخلی و خارجی تا زمانی که در حال تحصیل هستند از اعزام به خدمت معاف می باشند و  پس از انصراف بایستی برای دوره ی خدمت ضرورت خود را معرفی نمایند.

همچنین حتی مقامات مسئول نیز  هم موظف هستند تا اسامی دانشجویان انصرافی را بدون تاخیر به صورت کامل با درج مشخصات فردی و  آدرس و نیز رشته ی تحصیلی به سازمان نظام وظیفه ی عمومی اعلام نمایند.


 قوانین معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی

  • 1*  همچنین حتی مقامات مسئول نیز موظف هستند تا اسامی دانشجویان انصرافی را بدون تاخیر به صورت کامل با درج مشخصات فردی  آدرس و نیز رشته ی تحصیلی به سازمان نظام وظیفه ی عمومی اعلام نمایند.
  • 2* مقامات متخلف در این زمینه نیز برای بار اول توبیخ کتبی شده و در پرونده ی آن ها درج خواهد شده است که  برای بار دوم علاوه بر توبیخ کتبی مشمول یک ماه انفصال از خدمت شده برای بار سوم دو ماه انفصال از خدمت را برای آنان در پی خواهد داشت.
  • 3* در تبصره ی قانون معافیت دانشجویی چنین آمده است که دانشجویان انصرافی حداکثر یک  سال بعد از انصراف فرصت دارند و  بنابراین مدت معافیت دانشجویان انصرافی یک  سال خواهد بود.
  • 4* همچنین شرایط نظام وظیفه برای دانشجویان انصرافی با دانشجویان اخراجی و فارغ التحصیل یکسان نیز  خواهد بود.

نکته : توجه کنید که در طول مدت تحصیل تنها یک بار می توان نسبت به تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی اقدام نمود.


سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 1 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کامران چهارشنبه , 3 فوریه 2021 - 21:45

سلام من خرداد ۹۸ دیپلم تجربی گرفتم و تا شهریور ۹۹ فرصت معرفی داشتم ولی خودم رو معرفی نکردم و در آبان ۹۹ دانشگاه آزاد ثبت نام کردم و معافیت تحصیلی دانشجویی گرفتم آیا منم میتونم انصراف بدم و دانشگاه دولتی ثیت نام کنم؟

نصب اپ دانش آموزی