کد خبر : 14140

مشاوره معافیت طلاق صوری | معافیت از سربازی طلاق والدین

در این عنوان و مقاله میخواهیم توضیح بدهیم برای آن دسته از مشمولان و پسرانی که به سن قانونی رسیده اند و باید یا قبل از رفتن به دانشگاه یاید به خدمت سربازی برود یا وقتی که درس آنها در د انشگاه تمام شد خدمت خود را بگزراند.عده ای از مشولان هم به این فکر می کنند که خدمت سربازی درفتن فقط دو سال از وقت آنها هدر میدهد و باعث میشود که از مراحل زندگی خود عقب بماند.این مشمولان با فکر به این موضوع که از معاف شوند دبال این راه میروند که پدر و مادر به صورت صوری از هم دیگر طلاق بگیرند تا فرد مشمول به همین دلیل بتواند از خدمت سربازی معاف شود. که ما در ادامه این مقاله توضیح خواهیم داد که طلاق صوری به چه صورت میباشد؟  مشاوره معافیت طلاق صوری نیز چگونه است؟ بعد از اینکه طلاق صوری اتفاق افتاد زمان آن برای معاف شدن چه طور میباشد.

طلاق صوری چیست؟ طلاق صوری به طلاقی گفته می‌شود که هدف آن جدایی زوج نباشد و به نیت دیگری انجام شود. معمولاً در طلاق صوری زن و شوهر از نظر قانونی طلاق گرفته‌اند ولی با هم زندگی می‌کنند. از نظر فقه شیعه ازدواج و طلاق کاغذی بدون عقد شرعی و بدون رعایت شرایط آن اعتباری ندارد.

همچنین در صورتی که پدر و مادر مشمول با هم توافق کنند که از هم جدا شوند و اقدام به طلاق کنند و پس از مدتی که مشکل شان بر طرف شد مجددا با هم ازدواج کنند، به نوعی طلاق صوری محسوب می شود. به علت شباهت بسیار با طلاق توافقی عده ای فکر می کنند که طلاق صوری همان طلاق توافقی است. در حالی که طلاق توافقی به این معناست که زن و شوهر به دلیل مشکلات و اختلافات با هم توافق میکنند که طلاق بگیرند. در طلاق صوری در واقع درست است که کاملا توافقی است اما کاملا ساختگی و بنا بر مصلحت است و فقط به این منظور انجام می شود که پس از مدتی دوباره با هم زندگی کنند.

معافیت از سربازی طلاق والدین

در ادامه مطالب های گفته شده میخواهیم توضیح دهیم و بپردازیم در مورد شرایط معافیت طلاق پدر و مادر و همچنین معافیت از سربازی طلاق والدین به چه صورت و میباشد.


مطالب سایت ما رادنبال کنید….


معافیت از سربازی طلاق والدین در واقع به نوعی از معافیت گفته می شود که در صورت طلاق پدر و مادر به مشمولین داده می شود و از زیرمجموعه های معافیت کفالت است.


 نکته: اگر فرد مشمول به سبب طلاق والدین خود وظیفه ی سرپرستی و یا نگهداری از خانواده یا مادر را برعهده داشته باشد شامل قانون معافیت از سربازی طلاق والدین خواهد شد.  چرا که وظیفه ی حمایت و نگهداری از مادر مطلقه بر دوش فرزند ذکور است.


شرایط معافیت از سربازی طلاق پدر و مادر 

مشاوره معافیت طلاق صوری: مطابق با قوانین و شرایط  طلاق پدر و مادر می بایستی دارای مستندات لازم باشد تا مشمول بتواند از این طریق معافیت سربازی طلاق را دریافت کند.

همچنین توجه کنید که نوع طلاق که توافقی باشد و یا از انواع دیگر طلاق باشد چندان مهم نبوده اما مشمول بایستی شرایط دیگری را نیز داشته باشد تا بتواند از معافیت از سربازی طلاق پدر و مادر استفاده کند.

  • از تاریخ طلاق  پدر و مادر باید حداقل 30 ماه گذشته باشد.
  • فرد باید تک پسر باشد و بالای 18 سال سن داشته باشد.
  • فرد باید تا قبل از زمان طلاق پدر و مادر از خدمت سربازی غیبت نکرده باشد.
  • مادر فرد نباید پس از طلاق ازدواج کرده باشد.

سامانه صدای مشاور

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نصب اپ دانش آموزی