کد خبر : 6897

مشاهده سوابق بیمه خدمت سربازی

در این عنوان و مقاله هدفمان توضیح مختصری در مورد مشاهده سوابق بیمه خدمت سربازی برای آن دسته از  مشولان نظام وظیفه نیز می باشد.


مطالب سایت ما را دنبال کنید…


سوابق بیمه چیست؟؟  سوابق بیمه بسیار حائز اهمیت و مهم می باشد. سوابق بیمه خود را جدی بگیرید. سابقه بیمه مشابه سوابق بیمه است. داشتن سابقه بیمه یکی از مهم ترین گزینه‌ها برای استخدام نیز  است. سوابق بیمه کارمند جدید می‌تواند گزینه خوبی برای میزان آشنایی مراجعه کننده برای شغل جدید باشد. راه‌های زیادی برای مشاهده سوابق بیمه((مشاهده سابقه بیمه)) وجود دارد. مانند مشاهده سوابق بیمه با موبایل و  مشاهده سابقه بیمه با کد ملی که از بقیه روش‌ها رایج تر است.


راهنمای مشاهده سوابق بیمه سربازی

مشاهده سوابق بیمه خدمت سربازی: به منظور مشاهده سوابق بیمه سربازی مشمولان و سربازان میتوانند در  ((سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان)) استفاده و مشاهده کنند. برای این منظور ابتدا باید به سایت مذکور به نشانی ((account.tamin.ir )) مراجعه کرده باشند  و نسبت به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه اقدام نمایید. (( در صورتی که قبلا در سامانه ثبت نام کرده اید و نیازی به نام نویسی مجدد نیست و با وارد نمودن کد ملی به عنوان نام کاربری و گذرواژه می توانید به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید.))

برای ثبت نام در سامانه و مشاهده سوابق بیمه ابتدا باید گزینه ((ثبت نام)) را از صفحه اول سامانه انتخاب کرده و پس از وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز از قبیل کد ملی اپراتور و شماره تلفن همراه خود و  مجددا روی عبارت ((ثبت نام))  کلیک نمایید. در مرحله بعد لازم است «کد شناسه» ارسالی به تلفن همراه خود را در کادر مربوطه وارد نموده و به منظور تکمیل فرآیند نام نویسی خود و  فرم ثبت نام را نیز با دقت تکمیل کنید.

پس از طی تمامی مراحل فوق  همچنین می توانید به راحتی به حساب کاربری خود مراجعه کرده باشید  و سوابق بیمه سربازی خود را مشاهده نمایید. با توجه به این که قوانین تامین اجتماعی با شرایط روز در حال تغییر بوده  است و مقررات نظام وظیفه نیز ممکن است تغییراتی نیز  ایجاد  شود.


مبلغ خرید بیمه سربازی

برای آن که دوره خدمت ضرورت جزو سابقه کار محسوب شود شرایطی نیز  وجود  خواهد داشت. بیمه سربازی ابتدا باید مورد تایید سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد و سازمان تامین اجتماعی نیز برای تایید این دو سال حق بیمه و پذیرش آن برای امر بازنشستگی و  مبلغی را تعیین می کند. توجه داشته باشید که میزان این مبلغ با توجه به زمان پایان خدمت و ارائه درخواست خرید بیمه سربازی توسط متقاضی متفاوت می باشد.

شاید دلیل دریافت این مبلغ را بتوان عدم پرداخت حق بیمه توسط سربازان در طول دوره خدمت و دریافت حقوق از سازمان نظام وظیفه دانست. همان طور که می دانید در دوران خدمت ضرورت تمامی سربازان وظیفه دارای دفترچه بیمه بوده و می توانند از کلیه خدمات این دفترچه در بیمارستان های طرف قرارداد نیروهای مسلح بهره مند شوند. البته در برخی بیمارستان ها نیز این خدمات به صورت رایگان در اختیار سربازان قرار می گیرند.

نحوه محاسبه مبلغ خرید بیمه سربازی:

همان طور که گفته شده  و  میزان هزینه برای خرید بیمه سربازی با در نظر گرفتن زمان اتمام دوره خدمت نظام وظیفه و درخواست داوطلب تعیین می گردد. فرمول محاسبه این مبلغ به صورت زیر نیز می باشد:

میزان حق بیمه متعلقه = (نرخ) 30% * مدت زمان خدمت * میانگین حقوق دو سال آخر کاری داوطلب

7% درصد از مبلغ به دست آمده از فرمول فوق می بایست توسط فرد متقاضی پرداخت شود و مسئولیت پرداخت 23 درصد آن نیز بر عهده دولت خواهد بود. با توجه به این که این قانون برای حضور داوطلبانه در جبهه نیز صدق می کند همچنین اگر شخص داوطلب جانباز باشد و جانبازی وی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد تایید قرار بگیرد  سهم 7 % درصدی وی بر عهده سازمان های مسئول بوده است و سابقه بیمه فرد جانباز به صورت رایگان ثبت خواهد شد.

به نقل از یکی از جانبازان:

من جانبازم وخدمت سربازی رادرسپاه و۱۳ماه منطقه جنگی و۱۱ماه منطقه عملیاتی بوده ام وهنگام بازنشستگی سازمان گفت فقط سابقه منطقه جنگی را دولت قبول میکندو۱۱ماه عملیاتی رابایدپولش رابدهی !!



بیشتر بدانید:

استعلام سربازی با کد ملی

مدت خدمت سربازی در سال 1401 چند ماه است

ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی 


مشاهده سوابق بیمه خدمت سربازی 1




به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 4 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

rezashahsavari778@gmail.com جمعه , 13 آگوست 2021 - 2:04

مابقی بدهی به تامین اجتماعی بابت خرید سربازی چقدره

پاسخ مشاور یکشنبه , 15 آگوست 2021 - 13:01

سلام دوست محترم بستگی به حقوق دوسال اخرشما دارد

محمد زهی یکشنبه , 7 مارس 2021 - 1:03

سلام من حق بیمه خدمت سربازی را پرداخت کرده ام ولی روی سابقه ام ثبت نشده

سورنا یکشنبه , 15 نوامبر 2020 - 2:10

من جانبازم وخدمت سربازی رادرسپاه و۱۳ماه منطقه جنگی و۱۱ماه منطقه عملیاتی بوده ام وهنگام بازنشستگی سازمان گفت فقط سابقه منطقع جنگی را دولت قبول میکندو۱۱ماه عملیاتی رابایدپولش رابدهی !! ..

نصب اپ دانش آموزی