کد خبر : 12794

مراحل ثبت نام جهش ابتدایی 1402-1403


مراحل ثبت نام جهش ابتدایی 1402-1403

در این عنوان و مقاله میخواهیم توضیح دهیم برای آن دسته از دانش آموزان و علاقه مندانی که میخواهند به دلیل استعداد خاص و ویژه و توانایی که دارند میخواهند یه مقطع تحصیلی خود را به صورت جهش تحصیلی بگزارند تا بتوانند یک سال تحصیلی را جلوتر باشند و همچنین میخواهند بدانند که مراحل ثبت نام جهش ابتدایی 1402چگونه می باشد.

مراحل ثبت نام جهش ابتدایی 1402: جهش تحصیلی یعنی این امکان وجود دارد تا دانش آموز بدون گذراندن یک سال تحصیلی یک پایه مقطع تحصیلی را طی کند. دانش آموزانی که علاقه مند به ثبت نام در طرح جهش تحصیلی هستند در صورتی که تمامی شرایط ثبت نام را دارا باشند می توانند با شرکت در آزمون هایی که برگزار می شود و کسب نمره قابل قبول شانس خود را برای گذراندن جهشی یک یا چند پایه تحصیلی بیازمایند. البته این امر به همین سادگی ها هم نیست و داوطلبان برای ثبت نام در طرح جهش تحصیلی باید شرایطی را نیز دارا باشند.

 همچنین جهش تحصیلی به این معنا است که دانش‌آموز دو پایه تحصیلی را در یک سال طی کند. در واقع جهش می‌تواند در زمره اقدامات آموزش و پرورش برای تیزهوشان باشد و اگر با بررسی‌های کارشناسی دقیق جلو برود مفید واقع شود.

مراحل جهش تحصیلی در مقطع ابتدایی چگونه است؟

در ادامه مطالب های گفته شده میخواهیم توضیح مختصری را ارائه دهیم در مورد  مراحل جهش تحصیلی که در مقطع ابتدایی برای این دانش آموزان که علاقه مند هستند و  همچنین از هوش بالایی برخوردار هستند و با انجام این کار میتوانند یک سال تحصیلی جلوتر باشند. همچنین برای اینکه بتوانید درست تصمیم گیری کنید با مشاورهای ما در صدای مشاور تماس بگیرید

طبق دستورالعمل جهش تحصیلی فرآیند ثبت نام از مدارس شروع می‌شود و مدیران مدارس ابتدایی دارای داوطلب جهش تحصیلی باید با رعایت ضوابط و مقررات از طریق سامانه سنجش نسبت به ثبت اطلاعات فردی خانوادگی و عملکرد درسی دانش آموزان اقدام کرده و سپس جهت نوبت گیری به پایگاه‌های اولیه تخصصی معرفی می‌کنند.


 نکته قابل توجه: دانش آموزان در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند می توانند بیش از یک بار در جهش تحصیلی ثبت نام کنند.



دانش آموزان و علاقه مندان به جهش تحصیلی در مقطع ابتدایی میتوانید برای مراحل ثبت جهش ابتدایی در سال 1402 روی لینک زیر کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام جهش ابتدایی

به این مقاله امتیاز دهید
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی