جهت مشاوره در زمینه ثبت نام اینترنتی مدارس تیزهوشان بوشهر

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 68595

مدارس تیزهوشان بوشهر

ثبت نام در مدارس تیزهوشان بوشهر، آینده ای درخشان را برای فرزند شما به ارمغان می آورد. انتخاب یک مدرسه خوب، یکی از بزرگ ترین دغدغه های جامعه امروزی محسوب می شود. مسلماً هر پدر و مادری آرزوی ثبت نام فرزند خود در مدارس سمپاد و تیزهوشان را دارد. این مدارس از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانند فرزند شما را به سمت بازار کار بین المللی سوق دهند. مدارس سمپاد بوشهر، علاوه بر کیفیت آموزشی بالا، در لیست بهترین مدارس متوسطه اول و دوم کشوری قرار می گیرند.

برای ثبت نام در مدارس تیزهوشان بوشهر، مانند سایر مدارس سمپاد، باید در آزمون سنجش هوش شرکت کرد. تنها دانش آموزانی واجد شرایط ثبت نام در این آزمون هستند که دارای نمرات خیلی خوب و معدل حداقل ۱۹ باشند. در حال حاضر آزمون سمپاد یک بار در سال و تنها برای دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شود. همچنین زمان ثبت نام و برگزاری آزمون توسط سازمان استعداد های درخشان ملی اعلام می گردد. البته قبل از ثبت نام در آزمون، بهتر است که از موقعیت مکانی و جایگاه علمی مدرسه مورد نظر، اطلاعات لازم را کسب کنید.

ساکنان بوشهر، می توانند با مراجعه به لیست مدارس سمپاد این استان، مدرسه مورد نظر خود را پیدا کرده و در مورد آن تحقیق کنند. اما برای شناخت مدارس تیزهوشان این استان و نحوه ثبت نام در آنها پیشنهاد می کنیم این راهنما از خبرینو را تا انتها بخوانید.

مدارس تیزهواشان بوشهر

لیست مدارس تیزهوشان بوشهر

انتخاب یک مدرسه خوب، جایگاه علمی فرزند شما را در آینده تضمین می کند. از این جهت با دسترسی به لیست مدارس سمپاد ایران می توانید تمامی مدارس تیزهوشان یک منطقه را مورد ارزیابی قرار دهید. لیست مدارس سمپاد بوشهر، به ساکنین این شهر کمک می کند که با توجه به معیار های خود، بهترین مدرسه را انتخاب کنند. در ادامه لیست کامل مدارس تیزهوشان این شهر را با اطلاعات مورد نیاز در اختیارتان قرار می دهیم.


مقطع ناحیه اسم مدارس سمپاد آدرس شماره تلفن
متوسطه اول دشتستان فرزانگان(دخترانه) برازجان، خیابان فرهنگیان، کوچه جنب پمپ CNG، بعد از مسجد نبی اکرم 07733444815-2528082-4244016
متوسطه اول بوشهر فرزانگان(دخترانه) خیابان حافظ جنوبی، عالی آباد جنوبی 07733340085
متوسطه اول گناوه فرزانگان(دخترانه) نوروزآباد، انتهای خیابان تختی 07733122903
متوسطه اول کنگان فرزانگان(دخترانه) _ 07737237200
متوسطه اول دشتی فرزانگان(دخترانه) خورموج، شرق مصلی نماز جمعه  07735321601
متوسطه اول برازجان زنده یاد کردی(پسرانه) خیابان سازمانی، پشت فرمانداری 07734241633-07734241722-34245613
متوسطه اول بوشهر شهید بهشتی(پسرانه) سبزآباد 07733452495-6
متوسطه اول گناوه علامه حلی(پسرانه) خیابان جمهوری اسلامی، فرعی ابومسلم 077232599
متوسطه اول کنگان علامه حلی(پسرانه) _ 07737236800
متوسطه اول خورموج علامه حلی(پسرانه) خورموج، شهرک امام رضا، بلوار امام رضا 07735330590

مدارس تیزهوشان بوشهر 1

مقطع ناحیه اسم مدارس سمپاد آدرس شماره تلفن
متوسطه دوم بوشهر فرزانگان(دخترانه) سه راه دواس، جنب کارخانه اعتمادیه 07744987233
متوسطه دوم دشتستان فرزانگان(دخترانه) برازجان، خیابان امام خمینی، کوچه پشت نانوایی بربری 0773423216
متوسطه دوم بوشهر شهید بهشتی( پسرانه) _ 077-33441100
متوسطه دوم گناوه شهید بهشتی(پسرانه) خیابان تختی، ضلع جنوبی چهارراه تختی 07733122242-07733135728
متوسطه دوم کنگان شهید بهشتی(پسرانه) انتهای خیابان طالقانی 07733133890

آدرس مدارس تیزهوشان بوشهر

توجه به آدرس مدارس سمپاد بوشهر، اهمیت بسیار زیادی دارد. هر کدام از مدارس تیزهوشان در یک ناحیه پایه گذاری شده اند و ظرفیت بسیار محدودی برای ثبت نام دارد. به همین دلیل اولویت ثبت نام این مدارس با افرادی است که در ناحیه مورد نظر سکونت دارند. از این جهت قبل از ثبت نام، حتما در مورد آدرس و ناحیه مدرسه مورد نظر تحقیق کنید. در لیست ارائه شده آدرس کامل مدارس سمپاد بوشهر را در اختیارتان قرار دادیم. همچنین شما می توانید از طریق تماس با شماره تلفن مدرج در همین صفحه، اطلاعات بیشتری را در مورد این مدارس کسب کنید.


بیشتر بدانید: تراز آخرین نفر قبولی در آزمون تیزهوشان 



شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان بوشهر

از آن جایی که مدارس تیزهوشان، سطح علمی بالایی دارند، شرایط ثبت نام آن ها نیز اندکی دشوار است. در ابتدا باید بدانید، تنها دانش آموزانی شرایط ثبت نام مدارس سمپاد بوشهر را دارند که از تابعیت ایرانی برخوردار باشند. برای ثبت نام در دوره متوسطه اول این مدارس، کسب نمره خیلی خوب برای تمامی دروس پایه پنجم و ششم الزامی است. البته اگر دانش آموزان حداکثر یک نمره خوب نیز داشته باشند، همچنان می توانند در آزمون ورودی مدارس سمپاد ثبت نام کنند.

برای ثبت نام دانش آموزان متوسطه دوم در مدارس سمپاد نیز داشتن معدل حداقل ۱۹ در پایه هشتم الزامی است. توجه داشته باشید که شرایط ذکر شده غیر قابل تغییر هستند. همچنین دانش آموزان برای شرکت در آزمون های ورودی مدارس سمپاد بوشهر، باید از استعداد تحصیلی و تحلیلی برخوردار باشند. از سال ۱۳۹۷ به بعد، آزمون ریون یا هوش تصویری نیز در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت. از این جهت دانش آموزان باید از هوش تصویری بالایی نیز برخوردار باشند.

مدارس تیزهوشان بوشهر 2

هزینه ثبت نام مدارس تیزهوشان بوشهر

مسلماً هزینه ثبت نام مدارس سمپاد بوشهر نسبت به مدارس معمولی بیشتر است. باید بدانید که هزینه مربوط به ثبت نام این مدارس به دو دسته تقسیم می شود. هزینه های اولیه ثبت نام مدارس تیزهوشان به خدمات رفاهی و آموزشی مربوط می شوند که برای تمامی پایه ها یکسان هستند. این هزینه بر اساس منطقه و جایگاه علمی مدرسه و بضاعت مالی دانش آموزان تعیین می شود. دسته دوم هزینه ها، همان شهریه ثبت نام مدارس سمپاد تیزهوشان بوشهر هستند که توسط سازمان ملی استعداد های درخشان اعلام می شوند.

بر این اساس، شهریه سال جاری مدارس سمپاد بوشهر متوسطه اول به طور تقریبی حداقل ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان الی ۹ میلیون تومان است. شهریه مدارس تیزهوشان دوره متوسطه دوم نیز از ۶ میلیون تومان آغاز می شود و تا ۱۴ میلیون تومان ممکن است افزایش یابد. لازم به یادآوری است که شهریه دقیق هر مدرسه به عوامل مختلفی بستگی دارد و احتمال دارد بیشتر یا کمتر از نرخ های اعلام شده، باشد.

زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان بوشهر

ثبت نام مدارس سمپاد بوشهر به احتمال زیاد در فروردین ماه 1403 انجام می گیرد.  در تاریخ اعلام شده، دانش آموزان بوشهری در پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم، باید برای ثبت نام در آزمون سمپاد، به سایت my.medu.ir مراجعه کنند. مهلت ثبت نام در آزمون نیز یک بازه زمانی ده روزه است. اما با توجه به ازدحام و شلوغی سایت، توصیه می شود که ثبت نام خود را در روز های نخست انجام دهید.

مدارس تیزهوشان بوشهر 3

سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان بوشهر

دانش آموزان پایه ششم به هفتم باید در سایت ثبت نام مدارس سمپاد بوشهر، برای تکمیل نام نویسی اقدام کنند. سایتmy.medu.ir  برای ثبت نام مدارس تیزهوشان بوشهر در اواسط فروردین ۱۴۰۳ در اختیارتان قرار می گیرد. توجه داشته باشید که ثبت نام دانش آموزان پایه نهم به دهم نیز در همین سایت انجام می شود. لازم به ذکر است که تمامی اطلاع رسانی ها نظیر زمان برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه و … از طریق سایت ذکر شده، اعلام می شوند.



بیشتر بدانید: زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 



راهنمای تصویری ثبت نام مدارس تیزهوشان بوشهر

راهنمای تصویری ثبت نام مدارس سمپاد بوشهر به شما کمک می کند تا نام نویسی خود را بدون نقص و اشتباه انجام دهید. در مراحله اول باید وارد سایتmy.medu.ir  شوید. در کادر نمایش داده شده، گزینه دانش آموز را انتخاب کرده و سایر اطلاعات را به درستی وارد کنید.

مدارس تیزهوشان بوشهر 4

پس از تکمیل اطلاعات، گزینه ورود را انتخاب کرده و در صفحه جدید بر روی گزینه آزمون سمپاد کلیک کنید. در صفحه جدید دو گزینه برای شما نمایش داده می شود. شما می توانید در این صفحه راهنمای کامل ثبت نام آزمون سمپاد را دانلود کرده و پس از مطالعه، گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، فرم کامل ثبت نام در اختیارتان قرار می گیرد که باید تمامی فیلد ها را به درستی تکمیل کنید. هرگونه خطا در تکمیل این فرم، منجر به حذف شما از آزمون می شود. با تایید اطلاعات وارد شده، وارد صفحه پرداخت اینترنتی می شوید. در انتها رسید ثبت نام برای شما نمایش داده می شود که باید آن را پرینت بگیرید. توجه داشته باشید که شماره پیگیری ثبت نام نیز در رسید مربوطه، باید در اختیارتان قرار بگیرد. در غیر این صورت، ثبت نام شما به درستی انجام نگرفته و باید مراحل نام نویسی را مجدداً انجام دهید.

ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان بوشهر

از جمله دلایل رقابت تنگاتنگ در آزمون مدارس تیزهوشان را می توان ظرفیت پذیرش مدارس سمپاد بوشهر عنوان کرد. ظرفیت مدارس تیزهوشان این شهر برای متوسطه اول و دوم بسیار محدود است. هر کدام از مدارس سمپاد دوره متوسطه اول بوشهر، تنها حدود ۴۰ الی ۶۰ نفر ظرفیت دارند. ظرفیت این مدارس برای دوره متوسطه دوم نیز تقریبا۳۰ الی ۵۰ نفر است.

منابع آزمون مدارس تیزهوشان بوشهر

منابع آزمون مدارس سمپاد بوشهر هنگام ثبت نام در سایتmy.medu.ir  اعلام می شود. با این که هر ساله سوالات آزمون سمپاد مربوط به هوش تصویری است، اما نباید از سوالات استعداد تحصیلی و تحلیلی غافل شوید.

منابع سوالات استعداد تحصیلی، اکثر کتاب های درسی پایه های ششم و هشتم و نهم هستند. توصیه می شود که جهت آمادگی در آزمون، از کتاب های جامع تیزهوشان و نمونه سوالات سال های قبل کمک بگیرید.

نمونه سوالات مدارس تیزهوشان بوشهر

سوالات آزمون ورودی پایه هفتم در مدارس تیزهوشان، به صورت تستی و چهارگزینه اي است. این سوالات به منظور سنجش هوش، استعداد و خلاقیت دانش آموزان توسط متخصصان و کارشناسان این حوزه طراحی می شوند. به ازاي هر پاسخ صحیح، 3 نمرۀ مثبت و به ازاي هر پاسخ غلط، 1نمرۀ منفی براي داوطلب در نظر گرفته می شود. براي سوالات بدون پاسخ، نمرهاي منظور نخواهد شد. چنانچه داوطلب در سؤالی بیش از یك گزینه را علامت زده باشد، 1 نمرۀ منفی براي او منظور خواهد شد.

کلیه سوالات آزمون در دوره دوم متوسطه، بر دو دسته «استعداد تحلیلی» و «استعداد تحصیلی» طراحی می شوند، به نحوی که ٪50 امتیاز آزمون مربوط به سوالات « استعداد تحلیلی» و ٪50 آن مربوط به سوالات «استعداد تحصیلی» است. امتیاز آزمون، از طریق بررسی نمره کل استعداد تحلیلی و تحصیلی به نسبت ٪50 و ٪50 محاسبه و به صورت یک عدد بین100،000 و  33٬333-  تعیین می شود. اما دانش آموزان باید به این نکته توجه داشته باشند که تربیت بدنی و شایستگی عمومی جزء مواد درسی محسوب می شود.

مطالعه نمونه سوالات مدارس سمپاد بوشهر در سال های گذشته، منابع مفیدی برای آزمون پیش رو هستند. از آن جایی که هیچ منبعی برای سوالات تحلیلی ذکر نمی شود، توصیه می شود به نمونه سوالات و کتاب های IQ مراجعه کنید.



بیشتر بدانید: دریافت کارنامه نتایج آزمون تیزهوشان 



ثبت نام مدارس تیزهوشان بوشهر متوسطه اول

تنها دانش آموزانی می توانند در مدارس سمپاد بوشهر متوسطه اول ثبت نام کنند که واجد شرایط معدل باشند. این آزمون تنها برای دانش آموزانی که نمرات تمامی درس های آن ها در پایه های پنجم و ششم، خیلی خوب است، برگزار می شود. مرجع برگزاری این آزمون، سازمان استعداد های درخشان است و هر ساله در فروردین ماه، سایت ثبت نام آن باز می شود.

ثبت نام مدارس تیزهوشان بوشهر ششم به هفتم

داوطلبان ثبت نام مدارس سمپاد بوشهر ششم به هفتم، باید از هوش بالایی برخوردار باشند. دلیل این امر، این است که سوالات آزمون سمپاد کشوری، تنها شامل سوالات هوشی و تحلیلی هستند. از این جهت دانش آموزان نیازی به مطالعه منابع تحصیلی و درسی ندارند و باید بر منابع هوشی تمرکز کنند. به همین دلیل آزمون سمپاد برای پایه ششم به هفتم با عنوان سنجش هوش نیز شناخته می شود.

ثبت نام مدارس تیزهوشان بوشهر متوسطه دوم

ثبت نام در مدارس سمپاد بوشهر متوسطه دوم مانند متوسطه اول، از طریق سایت my.medu.ir انجام می گیرد. داوطلبان متوسطه دوم ابتدا باید ثبت نام اینترنتی را انجام دهند و در صورت کسب نمره قبولی در آزمون، به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند. تاریخ ثبت نام آزمون تیزهوشان متوسطه دوم، همزمان با متوسطه اول اعلام می شود.

ثبت نام مدارس تیزهوشان بوشهر نهم به دهم

آزمون سمپاد برای پایه نهم به دهم به صورت کشوری و مستقل برگزار می گردد. از این جهت دانش آموزان می توانند به صورت همزمان در آزمون مدارس نمونه دولتی نیز شرکت کنند. چنانچه در شهرستان مورد نظر بیش از یک مدرسه سمپاد وجود داشته باشد، دانش آموزان می توانند حداکثر ۳ مدرسه را در اولویت خود قرار دهند.

پذیرش دانش آموز در دبیرستان های دورۀ دوم استعدادهای درخشان (صرفاً برای ورود به پایۀ دهم) برای تكمیل ظرفیت این مدارس، از طریق برگزاری آزمون ورودی متمرکز کشوری انجام می شود:

  • دانش آموزان پایۀ نهم سایر مدارس که معدل کل خردادماه پایه هشتم (سال تحصیلی 1400-1401) و نوبت اول پایۀ نهم آنان (سال تحصیلی 1401-1402) حداقل 19 باشد.
  • دانش آموزان پایۀ نهم مدارس استعدادهای درخشان که معدل نوبت اول آنان در سال تحصیلی 1401-1402 کمتر از 18 باشد.

اشتغال به تحصیل در پایۀ نهم در سال تحصیلی 1401-1402 یکی دیگر از شرایط ثبت نام در آزمون ورودی پایۀ دهم در مدارس تیزهوشان بوشهر است.

مدارس تیزهوشان بوشهر 5

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان بوشهر

آزمون ورودی مدارس سمپاد بوشهر به صورت کشوری و هماهنگ با سایر استان ها برگزار می شود. دانش آموزان واجد شرایط که نمره قبولی کسب کرده اند، می توانند با داشتن مدارک تحصیلی به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند. توجه داشته باشید که ثبت نام در آزمون ورودی تنها به صورت اینترنتی انجام می گیرد. همچنین دانش آموزانی که پایه نهم را در مدارس سمپاد گذرانده اند، برای تحصیل در پایه دهم این مدارس، نیازی به شرکت در آزمون ندارند.

مشاور قبولی در آزمون مدارس سمپاد بوشهر

ثبت نام در آزمون مدارس سمپاد بوشهر و قبولی در آن، مسیری سخت و دشوار است. از این جهت، حضور یک مشاور و راهنمای خوب، می تواند یاری رسان شما در این مسیر باشد. از این رو توصیه می شود در طول این مسیر، برای خودتان یک مشاوره مجرب انتخاب کنید. از طرفی هم اگر به دنبال انتخاب یک مشاور قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان بوشهر، هستید می توانید به صورت مستقیم با کارشناسان حرفه ای خبرینو در ارتباط باشید.

اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان بوشهر

اعلام نتایج آزمون مدارس سمپاد بوشهر به صورت اینترنتی از طریق سایت my.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. نتایج آزمون معمولا در مرداد ماه اعلام می شوند و دانش آموزان می توانند برای ثبت نام حضوری اقدام کنند. علاوه بر این، دانش آموزانی که مردود شده اند، می توانند دو هفته بعد از اعلام نتایج به آن اعتراض کنند. جهت تحقق این امر، باید وارد سایت my.medu.ir شوید و در قسمت نتایج مدارس تیزهوشان بوشهر، اعتراض خود را ثبت کنید.

سوالات متداول

شرایط ثبت نام در مدارس تیزهوشان بوشهر برای اتباع چگونه است؟

تنها اتباعی می توانند در آزمون سمپاد بوشهر شرکت کنند که دارای مدارک اقامت قانونی و شناسنامه ایرانی باشند.

آیا امکان ویرایش اطلاعات پس از تایید ثبت نام آزمون مدارس سمپاد بوشهر وجود دارد؟

بله؛ دانش آموزان می توانند در مهلت نام نویسی مجدد یا هنگام دریافت کارت ورود به جلسه، اطلاعات خود را ویرایش کنند.

آیا برای جاماندگان از ثبت نام سراسری آزمون سمپاد، سنجش شخصی صورت می گیرد؟

خیر؛ جاماندگان ثبت نام می توانند مجدداً در آزمون سمپاد سال آینده شرکت کنند.

آزمون مدارس تیزهوشان بوشهر به صورت میان پایه ای از یازدهم به دوازدهم نیز برگزار می شود؟

در حال حاضر اطلاعاتی از وجود آزمون میان دوره ای منتشر نشده است.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام اینترنتی مدارس تیزهوشان بوشهر

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی