کد خبر : 8427

غیبت سربازی دارم میتوانم امریه بگیرم؟

در این مقاله و عنوان هدفمان توضیح در مورد اینکه اگر غیبت سربازی دارم میتوانم امریه بگیرم؟ و قوانین توجیه غیبت سربازی نیز چگونه می باشد.




سامانه صدای مشاور         

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613       

  تماس از  8  صبح تا 12 شب             

                حتی ایام تعطیل                      



امریه خدمت سربازی چیست؟؟

امریه  خدمت سربازی این امکان  را برای  فرد مشمول  فراهم می کند  تا بتواند در ارگان های غیر نظامی  خدمت سربازی خود را انجام دهد.

امریه در واقع همان خدمت سربازی می باشد اما با این تفاوت که مشمولان به جای خدمت در پادگان ها و  در سازمان های دولتی کشور که امریه می پذیرند خدمت می نمایند. دریافت امریه سربازی شرایط خاص خودش را دارد

 همچنین امریه سربازی راهی می باشد که سازمان نظام وظیفه پیشنهاد و پیش روی مشمولان خدمت سربازی گذاشته است سربازان و مشمولانی که به عنوان امریه پذیرفته می شوند نیاز و لازم نیست که تمام شبانه روز را در پادگان ها خدمت کنند و بلکه مدت زمان خدمت برای این افراد مانند کارمندان سازمان های امریه گیر تنها نصف روز می باشد.

بعضی و برخی از ارگان های دولتی برای تامین نیروی مورد نیاز خود و اقدام به استخدام مشمولان نظام وظیفه به عنوان سرباز امریه می کنند . این سازمان ها براساس نیاز خود اطلاعیه هایی مبنی بر نیاز به نیرو و سرباز امریه منتشر می کنند . افرادی که دوره ی سربازی را به شکل امریه سربازی می گذرانند و در ادارات و در ساعت اداری موظف به انجام وظیفه می باشند . البته پذیرش برای امریه سربازی شرایط زیادی لازم است . که تنها افرادی که این شرایط را داشته باشند می توانند به عنوان امریه دوره ی خدمت خود را بگذرانند.


توجیه غیبت سربازی

در  ادامه مقاله میخواهیم بپرد ازیم و توضیح دهیم در مورد توجیه غیبت مشمولانی که دارای غیبت هستند چگونه است.

غیبت سربازی دارم میتوانم امریه بگیرم؟ مشمولان و سربازانی  که به یکی از جهات زیر وارد غیبت اولیه شده باشند و  غیبت آنان موجه بوده و از تنبیهات و محدودیت های مقرر در قانون و آیین نامه های مربوط از قبیل اضافه خدمت, دستگیری و معرفی به مرجع قضایی معاف می باشند همچنین رسیدگی به وضعیت آنان در خصوص معافیت ها, استخدام در نیروهای مسلح و موارد مشابه بلامانع است.



بیشتر بدانید:

همراه داشتن موبایل در سربازی


.

قوانین توجیه غیبت به شرح زیر می باشد:

1- بیماری یا صدمات جسمی و روانی وارده تاثیر گذار به مشمول که مانع اعزام بوده و موجب تأخیر در معرفی یا اعزام حداکثر به مدت 2 ماه از زمان شروع بیماری شده باشد (با ارائه مدارک مستند و تأیید پزشک معتمد سازمان).

2- بیماری یا مجروحیت و صدمات جسمانی وارده به مشمول منجر به بستری در بیمارستان که موجب تأخیر در معرفی یا اعزام حداکثر به مدت 6 ماه از شروع بیماری شده باشد( با ارائه مدارک مستند و تأیید پزشک معتمد سازمان) و در صورت عدم بهبودی و تأخیر بیش از 6 ماه با تأیید شورای پزشکی سازمان.

3- فوت یکی از اعضای درجه یک خانواده که موجب تأخیر در معرفی یااعزام حداکثر به مدت 3 ماه از زمان فوت شده باشد. در مورد فوت پدر یا مادر همسر مشمول, مدت تأخیر حداکثر یک ماه می باشد.

4- وارد آمدن آسیب جدی جسمی, روحی یا مالی به مشمول یا اعضای درجه یک خانواده وی بر اثر وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله,سیل و طوفان و بروز حوادث قهریه مانند آتش سوزی, انفجار, سقوط هواپیما و تصادف شدید اتومبیل ((جرحی و فوتی)) که موجب تأخیر در معرفی حداکثر به مدت شش ماه از زمان وقوع حادثه شده باشد(با ارائه مدارک مستند و تأیید مراجع ذیصلاح).

  •  نسبت به همسر و یا فرزند مشمول به تناسب شدت حادثه و ضرورت نیاز به سرپرستی و حداکثر تا شش ماه.
  • نسبت به پدر, مادر, برادر یا خواهر مشمول  حداکثر تا سه ماه.
  •  نسبت به پدر یا مادر همسر مشمول حداکثر تا دو ماه.

5– اشکالات اداری ایجاد شده در فرایند معرفی یا اعزام به خدمت که خارج از اراده مشمولین بوده و به تشخیص وظیفه عمومی شهرستان یا استان موجب تاخیر در اعزام یا معرفی حداکثر تا 6 ماه (با ارائه مدارک مستند و به شرط احراز عدم قصور مشمول) شده باشد .

6– تبعید ، توقیف و یا در حبس بودن مشمول با تأیید مراجع قضایی ذیصلاح, مشروط به اینکه شروع حبس قبل از ورود به غیبت باشد.

7– در مواردی مانند بیماری همسر یا فرزند مشمول که موجب تأخیر در معرفی حداکثر به مدت 3 ماه باشد( با ارائه مدارک معتبر و تأیید پزشک معتمد سازمان).

8– در مواردی که تاریخ عقد و ازدواج و یا تاریخ شروع اختلاف مشمول با همسرش که منجر به طلاق گردیده قبل از تاریخ ورود به مرحله غیبت مشمول بوده و موجب تأخیر در معرفی و یا اعزام به مدت 3 ماه از تاریخ ازدواج و یا شروع اختلاف گردیده باشد( با ارائه مدارک مستند و گواهی از مراجع ذیصلاح).

9 — غیبت مشمولان متقاضی استفاده از امتیازات فوت بادر حین خدمت یا فوت در حین خدمت کارکنان پیمانی و پایور نیروهای مسلح مانع از رسیدگی به درخواست ایشان نخواهد بود .


                سامانه صدای مشاور



بیشتر بدانید:

مدت خدمت سربازی در سال 1401 چند ماه است


.

  


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی