جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس تیزهوشان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 30501

ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان 1402-1403

آزمون مدارس تیزهوشان

در این مقاله از ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان 1402-1403 مطلع می شوید. ظرفیت، ضوابط و شرایط پذیرش دانش آموز برای پایه ششم به هفتم و نهم به دهم (متوسطه اول و دوم) به شرح زیر اعلام شد:


ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان 1402-1403

ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان سال 1402-1403 از طریق آزمون ورودی ششم به هفتم و نهم به دهم به اطلاع داوطلبان گرامی می رسد:

1 –ظرفیت پذیرش دبیرستان هاى دورة اول و دوم (پایه هفتم و دهم) استعدادهاى درخشان در هر شهرستان قابل مشاهده است.

2 -پذیرش دانش آموزان شرکت کننده در آزمون ورودى دبیرستان هاى دورة اول و دوم استعدادهاي درخشان، فقط در اولویت هاي انتخابی دانش آموز و براساس رتبۀ مبتنى بر امتیاز کل آزمون ورودى خواهد بود.

** تذکر: پذیرش داوطلبان دورة دوم متوسطه فقط براساس رشتۀ انتخابی صورت می پذیرد و در صورت عدم قبولی در رشتۀ انتخابی، امکان اعلام قبولی در سایر رشته ها وجود ندارد.

3 -با توجه به ضوابط خاص نقل و انتقال در مدارس استعدادهاي درخشان، لازم است داوطلبان (به ویژه در کلان شهرها نظیر تهران، مشهد مقدس و …)، دبیرستان هاى استعدادهاى درخشان مورد نظرشان را با توجه به محل سکونت خود در سال تحصیلى 1401-1401 و متناسب با ناحیۀ / منطقۀ آموزش و پرورش محل استقرار مدارس استعدادهاى درخشان انتخاب کنند. پس از اعلام نتیجۀ قبولی داوطلب در اولویت انتخابی مورد نظر، به هیچ وجه امکان تغییر اولویت وجود ندارد.

** تذکر: حوزة امتحانى داوطلبان آزمون هاي ورودي پایه هاي هفتم و دهم، براساس منطقۀ آموزشى محل تحصیل سال تحصیلى 1402-1403 آنان تعیین خواهد شد. داوطلبانی که متقاضی انتخاب مدرسه در شهر یا استانی غیر از محل سکونت فعلی خود هستند، می توانند مدارس مورد تقاضاي خود را در شهر یا استان مورد نظر انتخاب نمایند، اما حوزة امتحانی این گروه از داوطلبان براساس منطقۀ آموزشی محل تحصیل سال تحصیلی 1402-1403 می باشد.

4 -در شهرستان هایی که داراي چند دبیرستان دورة اول یا دوم استعدادهاي درخشان هستند، داوطلبان می توانند حداکثر سه دبیرستان (هر سه در یک شهرستان واحد) را به ترتیب اولویت، انتخاب نموده و در نمون برگ تقاضانامۀ خود ثبت نمایند. در ضمن، داوطلبان آزمون ورودى دورة دوم متوسطه، در اولویتهاى انتخابى خود در زمان ثبت نام در آزمون فقط مجاز به انتخاب یک رشتۀ تحصیلى میباشند.

** تذکر: با توجه به این که حوزة امتحانی آزمون هاي ورودي پایه هاي هفتم و دهم دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس ایرانی خارج از کشور، در مدارس خارج از کشور دایر نخواهد شد، اطلاع رسانی و ثبت نام براي شرکت داوطلبان این مدارس در آزمون هاي ورودي پایه هاي هفتم و دهم از طریق مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور و با هماهنگی دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات انجام شده و حوزه هاي امتحانی هر یک از داوطلبان، بر مبناي مدرسۀ استعدادهاي درخشان منتخب اعلامی به مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تعیین می شود.

5 -پذیرش نهایى دانش آموز در دبیرستان هاى دورة دوم استعدادهاى درخشان براى رشته هاى تحصیلى (علوم تجربى، ریاضى فیزیک، ادبیات و علوم انسانى و سمپاد مهارتی)، منوط به احراز شرایط انتخاب رشته مطابق آییننامۀ هدایت تحصیلى است. باید توجه داشت که تغییر رشتۀ پذیرفته شدگان در دبیرستان هاى دورة دوم استعدادهاى درخشان در سال اول پذیرش ممنوع بوده و در سال بعد، علاوه بر کسب حداقل امتیاز قبولى رشتۀ مورد نظر در آزمون ورودى، دارا بودن شرایط و ضوابط تغییر رشتۀ تحصیلى الزامى است.

** تذکر: در صورت عدم احراز شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان در رشتۀ تحصیلى مورد تقاضاى دانش آموز مطابق ضوابط هدایت تحصیلى، قبولى داوطلب در آزمون لغو و بى اثر خواهد بود.

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان 1402-1403 1

ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان 1402-1403 2دفترچه ثبت نام تیزهوشان هفتم و دهم


ثبت نام تلفنی در آزمون مدارس تیزهوشان کل کشور 

دانش آموزان عزیز در سراسرکشور می توانند برای انجام ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند. کارشناسان این سامانه تمام مراحل ثبت نام اینترنتی در سایت مدارس تیزهوشان هفتم و دهم را برای متقاضیان گرامی انجام می دهند. می توانید هر روز حتی در ایام تعطیلی از ساعت 8 صبح تا 12 شب با شماره تلفن های مندرج در این مقاله تماس حاصل فرمایید:

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس تیزهوشان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 1 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی