جهت مشاوره در زمینه معافیت تحصیلی سربازان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 50068

ثبت نام + دریافت وام سرباز ماهر در سال 1402

ثبت نام + دریافت وام سرباز ماهر در سال 1402 1

در این صفحه از نحوه ثبت نام و دریافت وام سرباز ماهر در سال 1402 مطلع می شوید. هر آنچه در مورد شرایط دریافت وام سرباز ماهر و ثبت نام وام لازم است بدانید، شرح داده ایم.  اگر می خواهید بدانید سرباز ماهر کیست و وام سرباز ماهر به چه کسانی تعلق می گیرد و مقدار این وام و شرایط باز پرداخت آن چقدر است تا انتخاب این مطلب با ما همراه باشید…

سرباز ماهر کیست؟

سرباز ماهر کیست؟ چه کسانی می توانند وام اشتغال سربازی دریافت کنند؟ دوره سرباز ماهر یا دوره مهارت آموزی به سربازان، یکی از اقداماتی است که سازمان فنی و حرفه ای در جهت رشد استعداد ها و آموزش مهارت ها به سربازان در دوران سربازی در نظر گرفته است. در این دوره برخی از توانمندی های شغلی متناسب با نوع نیاز جامعه و علاقمندی سربازان به علاقمندان آموزش داده می شود. همچنین این تعهد به سربازان ماهر داده می شود که پس از فراغت از دوران خدمت، در سازمان فنی و حرفه ای و یا بخش های مرتبط با مهارت آموخته شده، بکارگرفته شوند.

وام سرباز ماهر چیست؟

وام اشتغال سربازان وامی است که از سال گذشته قرار شده هر سال به متقاضیان واجد شرایط اعطا شود. به طور کلی هدف وام سربازی که به سربازان مشغول خدمت یا سربازان بعد از دوره سربازی تعلق می‌گیرد، رفع نیاز سربازان برای شاغل شدن و تشکیل خانواده است. به همین دلیل اولویت پرداخت این وام با سربازانی است که برای اشتغال یا ازدواج درخواست داده باشند. مبلغ این وام در سال 1400، صد میلیون تومان بوده که این مبلغ در سال 1402 به گفته محمد جواد زاده کمند، فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، به 150 میلیون تومان رسیده است.

وام اشتغال سربازان چیست؟

وام اشتغال سربازان وامی است که در جهت افزایش اشتغال زایی و مهارت آموزی کارکنان نظام وظیفه اعطا می‌شود. وام 150 میلیون تومانی سربازی، به متقاضیان واجد شرایط یعنی به سربازان ماهر تعلق خواهد گرفت. از آن جا که هدف این وام تسهیل شرایط سربازان برای اشتغال و تشکیل خانواده است، متقاضیانی که برای اشتغال و ازدواج درخواست خود را ثبت کرده باشند، در اولویت پرداخت وام قرار خواهند گرفت. متقاضیان دریافت وام برای ارائه مدارک و دریافت معرفی نامه باید به معاونت نظام وظیفه شهر خود مراجعه کنند.

وام سرباز ماهر به چه کسانی تعلق می گیرد

وام سرباز ماهر به چه کسانی تعلق می گیرد؟ بعد از گذراندن دوره سرباز ماهر، اگر سربازان داوطلب و شرکت‌کننده در این طرح، آموزش‌ها را به درستی فرا گرفته باشند، مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای را دریافت و از تخفیفات خدمتی و تعهد استخدام و به‌کارگیری در شرکت‌ها و مجموعه‌های مرتبط، بهره‌مند خواهند شد.

سربازانی که خدمت آن‌ها طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ به پایان رسیده و در طول خدمت در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کرده‌اند می‌توانند برای دریافت وام اشتغال زایی سربازی اقدام کنند. متقاضیان در زمان ارائه درخواست برای دریافت وام باید طرح شغلی خود را شرح دهند. درخواست وام و مدارک توسط کارشناسان نظام وظیفه بررسی خواهد شد و سپس جهت دریافت معرفی‌نامه با متقاضی ارتباط برقرار می‌شود.

وام اشتغال سربازان، اگر چه به ارگانی که سرباز در آن خدمت کرده باشد ارتباطی ندارد و تمامی سربازان مشغول خدمت در کلیه دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران می‌توانند مشمول این وام باشند، اما این وام تنها به سربازانی که شرایط دریافت آن را داشته باشند تعلق خواهد گرفت.

وام برای سربازان که در هر دوره مبلغی متفاوت داشته از مبلغ 30 میلیون تومان در آغاز به مبلغ 150 میلیون تومان در سال 1402 رسیده است، تنها به واجدین شرایط زیر تعلق می‌گیرد:

  1. دوره خدمت سربازی آن‌ها پایان یافته باشد
  2. از فنی و حرفه‌ای گواهینامه مهارت داشته باشند
  3. تاریخ پایان خدمتشان از سال 1397 به بعد باشد

لازم به یادآوری است که اولویت پرداخت وام نظام وظیفه با سربازانی است که درخواست  برای اشتغال یا ازدواج درخواست داده باشند.


بیشتر بدانید:

سامانه سرباز ماهر



مبلغ وام اشتغال سربازان چقدر است؟

مبلغ وام اشتغال سربازان در سال‌های مختلف، متفاوت بوده است. مبلغ این وام که در آغاز 30 میلیون تومان بوده است، در سال 1402 به مبلغ 150 میلیون تومان رسیده است. به گفته سردار زاده کمند، فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح، وام برای سربازان در سال جاری با ۵۰ درصد افزایش، به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. پرداخت وام اشتغالزایی سربازی اگرچه در سال گذشته دچار مشکلاتی بود اما حالا فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرده است:

امسال تلاش داریم تا تمامی تسهیلاتی که به سربازان داده می‌شود در قالب وام قرض‌الحسنه باشد. همچنین سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه تهیه و به تأیید رئیس جمهور رسید و به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شد تا آن چیزی که در این سند پیش بینی شده با همکاری تمامی نهادها به مرحله عمل برسد.

نحوه ثبت نام وام سرباز ماهر در سال 1402

برای ثبت نام وام اشتغال زایی سربازان چه باید کرد؟ نحوه ثبت نام وام سرباز ماهر در سال 1402 به شرح زیر است:

طرح سرباز ماهر که از سال ۱۳۹۶ و توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در حال اجراست، دوره‌ای است که برای سربازانی که می‌خواهند در دوران خدمت خود مهارت‌های ویژه کسب کنند و از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده است. سربازانی که داوطلب شرکت در این دوره هستند، باید برای ثبت نام به سامانه سرباز ماهر به نشانی https://www.smaher.ir مراجعه کنند. سربازان داوطلب شرکت در این طرح، پس از ثبت نام در سامانه مورد نظر و بارگذاری مدارک خواسته‌شده در سامانه، جذب و برای شرکت در دوره‌های مهارت‌آموزی آماده می‌شوند.

برای ثبت نام وام اشتغال سربازان باید مدارک هویتی را به همراه کارت پایان خدمت و اسناد دوره‌های آموزشی یا گواهی‌نامه مهارتی به معاونت نظام وظیفه ارائه داد. علاوه بر این در زمان ارائه درخواست باید شغل یا کسب‌وکار مورد نظر به تفضیل شرح داده شود.

شرایط دریافت وام سرباز ماهر و سود وام اشتغال سربازان

شرایط دریافت وام سرباز ماهر و سود وام اشتغال سربازان چگونه است؟ سود و بازپرداخت وام اشتغال زایی سربازی به شرح زیر اعلام شد:وام سرباز ماهر به سربازان منقضی خدمت 1397 به بعد که دوره های مهارت آموزی را طی کردنده اند تعلق می گیرد. در سال گذشته وام اشتغال سربازان با سودی 18 درصدی به متقاضیان پرداخت می‌شد.

امسال به گفته فرمانده قرارگاه مهارت آموزی، قرار است که وام برای سربازان به صورت قرض الحسنه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود. این یعنی که سود بالایی به این وام تعلق نگرفته و احتمالا سود آن بین 2 تا 4 درصد خواهد بود.به همین دلیل است که بودجه وام سربازی از مبلغ 2 هزار میلیارد تومان در سال 1400، با افزایشی 3 هزار میلیارد تومانی، به 5 هزار میلیارد تومان در سال 1402 رسیده است.

به نظر می‌رسد بازپرداخت وام 150 میلیونی سربازان، 7 ساله باشد. نکته لازم به ذکر آن است که برای ضامن دریافت وام اشتغال سربازان هنوز خبری رسمی اعلام نشده است.

عنوان توضیحات
مبلغ وام اشتغال سربازان 150 میلیون تومان
سود وام اشتغال سربازان بین 2 تا 4 درصد
بازپرداخت وام اشتغال سربازان 7 سال
ضامن وام اشتغال سربازان اطلاعات رسمی اعلام نشده است

** آیا وام اشتغال سربازی به سپرده گذاری نیاز دارد؟

  • خیر. این وام در جهت اشتغال زایی سربازان و بدون نیاز به سپرده‌گذاری یا بلوکه کردن بخشی از وام به متقاضیان اعطا خواهد شد. بنابراین پس از دریافت معرفی نامه از نظام وظیفه باید به بانک عامل مراجعه فرمایید تا مراحل اداری و بانکی طی شود.

دریافت وام سرباز ماهر در سال 1402 

فرمانده قرارگاه مرکزی کارکنان وظیفه از اعطای وام سرباز ماهر در سال 1402 که وامی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون تومان است و به سربازان منقضی خدمت 1397 به بعد که دوره های مهارت آموزی را طی کردنده اند تعلق می گیرد، خبر داد.

  • سردار فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه گفت: به استناد سند ملی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه یکی از اهداف طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، ایجاد تسهیلات برای اشتغال سربازان منقضی خدمت است.
  • وی افزود: برای تحقق این هدف رصد، هدایت، حمایت و تسهیل گری برای اشتغال سربازان ماهر به مدت 3 سال پس از خدمت، جز سیاست‌ها و برنامه‌های قرارگاه درج گردیده است.
  • فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه بیان کرد: در این راستا تمامی سربازان منقضی خدمت 1397 به بعد که پیش، حین و یا پس از خدمت سربازی، دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده و گواهی نامه مهارتی دریافت کرده اند و در حال حاضر طرحی برای اشتغال دارند، می‌توانند برای دریافت وام به پلیس +10مراجعه و سنوات خود را ثبت کنند.
  • فرمانده خاطرنشان کرد: همچنین سقف این وام مبلغ یکصد و پنجاه میلیون تومان و مهلت بازپرداخت آن7ساله با سود 4 درصد است./ثبت نام و دریافت وام سرباز ماهر در سال 1402

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای اعطای وام به سربازان ماهر

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح از اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اعطای وام بانکی به سربازان ماهر منقضی از خدمت خبر داد:

  • او با اشاره به نشست مشترک میان مدیرعامل بانک سپه، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی و جانشین و معاونین این قرارگاه که با موضوع اعطای تسهیلات بانکی به سربازان ماهر برگزار شد، گفت: در این نشست زمینه‌های همکاری با موضوع پشتیبانی بانک سپه از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در حین خدمت و تسهیلگری اشتغال آن‌ها پس از خدمت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
  • وی با اشاره به اظهارات، سردار زاده‌کمند، رئیس قرارگاه مهارت آموزی سربازان، اظهارکرد: در این نشست تاکید شد که کارکنان وظیفه به عنوان یکی از ارکان نیروهای مسلح در دفاع، ایجاد و توسعه و امنیت نقش اساسی دارند و ما در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا موظف هستیم در مورد توانمندسازی و اشتغال آن‌ها کمک کنیم که در این زمینه بانک‌ها می‌توانند یاری‌گر باشند.
  • همچنین ادامه داد: پس از آن مدیرعامل بانک سپه نیز ضمن ارائه گزارشی از زیرساخت‌ها و توانمندی‌های بانک سپه اعلام کرد که این بانک پس از ادغام با پنج بانک دیگر به یکی از بزرگترین بانک‌های کشور تبدیل شده و با تمام توان و علاقه‌مندی، آماده ارائه خدمت به سربازان کشور است.
  • مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نتایج این نشست و توافقات صورت گرفته در آن گفت: بانک سپه متعهد شد در راستای تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی کارکنان وظیفه ماهر منقضی خدمت میزان ۱۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ابلاغی بانک مرکزی مرتبط با تسهیلات قرض الحسنه بند (ب) تبصره (۱۶) را مطابق برنامه قرارگاه به سربازان ماهر ترخیص شده که متقاضی وام باشند، در ۳۱ استان اعطا کند.
  • وی افزود: همچنین مدیرعامل بانک سپه دستور داد سامانه ماهرسان که قبلا بانک انصار برای حمایت شغلی سربازان در دوران پس از خدمت طراحی و در فرآیند ادغام بانکی ناتمام مانده بود، در اسرع وقت مورد باز طراحی قرار گرفته و فعال شود به گونه‌ای که تمامی سربازان ترخیص شده بتوانند از طریق این سامانه عضو مشتریان ویژه بانک سپه شوند و از امکانات و بسته‌های حمایتی ویژه مشتریان بانک سپه بهره‌مند شوند. /ثبت نام و دریافت وام سرباز ماهر در سال 1402

ثبت نام + دریافت وام سرباز ماهر در سال 1402 2

سوالات متداول

وام سرباز ماهر چیست و به چه کسانی تعلق می گیرد؟

وام سرباز ماهر، وام اشتغال سربازان است که به سربازان مشغول خدمت یا سربازانی که خدمت خود را تمام کرده اند تعلق می گیرد.

آیا وام سرباز ماهر به سپرده گذاری نیاز دارد؟

خیر. این وام در برای اشتغال زایی سربازان و بدون نیاز به سپرده‌گذاری یا بلوکه کردن بخشی از وام به متقاضیان اعطا خواهد شد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه معافیت تحصیلی سربازان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی