جهت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 16226

ثبت نام بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

در این مقاله از مهلت زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ مطلع می شوید. ثبت نام بدون کنکور و صرفا براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های کشور به جز دانشگاه آزاد انجام می شود. 85 درصد کد رشته محل های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بدون کنکور است. دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور سراسری و انتخاب رشته بدون کنکور منتشر شد.

ثبت نام بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ 1

ثبت نام بدون کنکور در سایت سنجش به نشانی SANJESH.ORG آغاز شد.

ثبت نام بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی 

زمان ثبت نام بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی 1402-1403

زمان انتخاب رشته بدون کنکور سازمان سنجش ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دو نوبت در سال است؛ نوبت اول در از مرداد تا شهریور است و نوبت دوم برای ورودی بهمن ماه، و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بهمن ۱۴۰۲ از آذر ماه آغاز می شود و تا دی ماه ادامه دارد. ثبت نام بدون کنکور مجددا در سایت سنجش به نشانی SANJESH.ORG آغاز شد.

(اگر از مهلت زمان ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی جامانده اید، مهلت بعدی ثبت نام در همین صفحه اطلاع رسانی می شود)

اطلاعیه تمدید مهلت ثبت نام و انتخاب رشته، اعلام رشته‌های جدید و اصلاحات سری دوم دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴

پیرو اطلاعیه سازمان سنجش و انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی  سراسری سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴، ضمن اعلام اصلاحات جدید (سری دوم) دفترچه راهنمای مذکور (به شرح زیر)، به اطلاع متقاضیان این مرحله از پذیرش می‌رساند افرادی كه تا تاریخ مذکور برای ثبت‌نام و انتخاب رشته این مرحله از پذیرش سراسری اقدام ننموده‌اند، می‌توانند تا پایان مهلت اعلام شده نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند. لذا متقاضیان باید در مهلت مقرر با مطالعه دقیق دفترچه مذکور و مندرجات این اطلاعیه و اطلاعیه فوق الذکر به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و انتخاب كدرشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

ضمناً آن دسته از متقاضیانی كه قبلاً نسبت به ثبت نام و انتخاب كدرشته محل‌های تحصیلی اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش كدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام نمایند. لازم به تاكید است مهلت اعلام شده به هیچ وجه قابل تمدید مجدد نمی‌باشد.

شرایط و نحوه ثبت نام در همین مقاله به اطلاع داوطلبان می رسد.

داوطلبان عزیز که تاکنون در کنکور سراسری ثبت نام ننموده اند می رساند، برای ثبت نام و انتخاب رشته در رشته های بدون کنکور سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ مهلت دارند به همین سایت مراجعه نمایند .

اطلاعیه ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی سراسری بهمن ماه سال ۱۴۰۲دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، در نوبت اول در مرداد و نوبت دوم پذیرش برای ورودیان بهمن ماه سال ۱۴۰۲، از آذر ماه آغاز شد و در دی ماه ادامه دارد. اطلاعیه ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی سراسری بهمن ماه سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به شرح زیر است:
به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته‌ برای ظرفیت های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تکمیل نگردیده، می‌رساند پذیرش در این مرحله برای رشته محل‌های مذکور براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در نوبت بهمن ماه صورت می‌گیرد.

نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

نحوه ثبت‌نام و انتخاب رشته بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان از طریق ورود به سایت سازمان سنجش، ادامه خواهد داشت.


دفترچه ثبت نام رشته های بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

دفترچه راهنمای ثبت‌نام رشته های بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی حاوی جدول كدرشته محل های مربوط به پذیرش فوق همزمان با شروع ثبت نام در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر می شود.

متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای ثبت‌نام در روزهای فوق به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تكمیل فرم انتخاب رشته (حداكثر 100 كدرشته) به روش اینترنتی، اقدام نمایند.

ثبت نام بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ 2

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور سراسری

دریافت فایل اصلاحات سری دوم دفترچه راهنمای صرفاً با سوابق تحصیلی سراسری بهمن ۱۴۰۲ در قالب PDF

دفترچه جدید انتخاب رشته بدون کنکور ۱۴۰۳-۱۴۰۴ و اصلاحات به زودی منتشر می شود



مراحل ثبت نام رشته های بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

مراحل ثبت نام رشته های بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی شامل موارد زیر است:

1-مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای تهیه كارت اعتباری ثبت نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته.

2- تهیه فایل عكس اسكن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

3-آماده نمودن اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

4- خرید كارت اعتباری ثبت‌نام به مبلغ 540.000 (پانصدوچهل هزار) ریال از سامانه خرید کارت اعتباری در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان.


شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

شرایط کامل ثبت نام رشته های بدون کنکوربراساس سوابق تحصیلی در دفترچه درج می شود، اصلی ترین شرایط ثبت نام بدون کنکور و نکات مهم برای ثبت نام براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های دولتی شامل موارد زیر است:

1- اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 حداكثر تا پایان شهریور، دارا بودن مدرك پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرك پیش‌دانشگاهی حداكثر تا پایان شهریور و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرك كاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و كاردانی پیوسته آموزشكده های فنی و حرفه ای برای متقاضیان الزامی است.

2- دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و كاردانش هنرستان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی كه فاقد مدرك پیش دانشگاهی و یا مدرك كاردانی می باشند حق ثبت نام و شركت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

3- نظر به اینكه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل كتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا متقاضیان (دیپلمه های نظام آموزشی 3-3-6 ، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه های فنی و حرفه ای و كاردانش نظام قدیم هنرستان كه دارای مدرك پیش دانشگاهی و یا كاردانی می باشند) بایستی معدل كل و یا معدل كتبی خود را بصورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند.  متقاضیان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل كل و یا معدل كتبی واقعی با معدل كل و یا معدل كتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آنها لغو می گردد.

تذکر: متقاضیان دیپلم فنی و حرفه ای و یا كاردانش نظام آموزشی جدید 3-3-6 و دیپلمه های فنی و حرفه ای و كاردانش نظام قدیم هنرستان و همچنین دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی هنرستان كه دارای مدرك پیش دانشگاهی و یا كاردانی می باشند و فاقد معدل كتبی دیپلم هستند، بایستی معدل كل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند 16 تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج نمایند.

توجه: هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

ضمناً متقاضیان گرامی می‌توانند سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی: https://request.sanjesh.org یا با شماره‌ تلفن گویای‌: 42163 (كد 021) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری فرمایند.

** اگر از ثبت نام بدون کنکور سراسری جامانده اید، برای اطلاع از مهلت بعدی ثبت نام با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

  • 💢 لذا متقاضیان باید در مهلت مقرر با مطالعه دقیق دفترچه مذکور و مندرجات این اطلاعیه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و انتخاب كدرشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام نمایند.
  • ⭕️ضمناً آن دسته از متقاضیانی كه قبلاً نسبت به ثبت نام و انتخاب كدرشته محل‌های تحصیلی اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش كدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام نمایند.
  • ♨️لازم به تاكید است مهلت اعلام شده قابل تمدید مجدد نمی‌باشد.

ورود به سایت انتخاب رشته بدون کنکور سازمان سنجش

ثبت نام بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ 3

ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی بهمن ماه


انتخاب رشته بدون کنکور سازمان سنجش

شرایط ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

شرایط ثبت نام بدون کنکور براساس سوابق تحصیلی برای 85 درصد رشته های دانشگاهی و موسسات آموزش عالی به صورت زیر است:

۸۵% کد رشته محل های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بدون کنکور سراسری است.

شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری سازمان سنجش به شرح زیر اعلام شد:

  • تذکر مهم(سوابق تحصیلی): باتوجه به ارسال آخرین فایل اطلاعات سوابق تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش مبنی بر سوابق (پیش دانشگاهی، ترمیمی، اصلاحی و جامانده) به اطلاع داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی می رساند:
    1- اطلاعات مذكور در سیستم انتخاب رشته بارگزاری شده و به داوطلبان گرامی نمایش داده می شود و داوطلبانی كه فاقد كد سوابق تحصیلی بوده یا نمرات آنها قبلاً به سازمان واصل نشده بود می توانند نسبت به درج یا اصلاح كد سوابق تحصیلی (دیپلم یا پیش دانشگاهی) در سیستم انتخاب رشته اقدام نمایند.
    2- در صورت تغییر نمرات دروس سوابق تحصیلی یا درج یا اصلاح كد سوابق تحصیلی، نمرات سوابق تحصیلی جدید در مرحله گزینش نهایی در صورت داشتن تاثیر مثبت اعمال و كارنامه جدیدی برای مرحله اول صادر نخواهد شد.
  • توجه ویژه : در طی مراحل انتخاب رشته از کلیک برروی دکمه Back مرورگر خود و باز کردن بیش از یک صفحه مرور گر بر روی کامپیوتر خود جدا خودداری نمایید در غیر اینصورت به صفحه اصلی بازگشته و مراحل انتخاب رشته را دوباره انجام دهید
  • توجه ویژه : انتخاب رشته  شما فقط وقتی تکمیل گردیده است که در مراحل انتخاب رشته در یک صفحه مجزا از سیستم انتخاب رشته شماره پرونده  7 رقمی و رسید انتخاب رشته 15 رقمی دریافت نمایید.
  • توجه ویژه : داوطلبانی که مجاز به انتخاب دوره های پیام نور و غیر انتفاعی می باشند اما علاقمندی خود را در زمان ثبت نام و یا مراحل قبلی اعلام ننموده اند، می توانند با خرید کارت علاقمندی، این کد رشته محل ها را نیز انتخاب نمایند
  • توجه ویژه : در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل در روند انتخاب رشته با مراجعه به سیستم پاسخگویی سئوال خود را مطرح نمایید. در غیر اینصورت داوطلبان می توانند با شماره های مندرج در این صفحه حاصل فرمایند.
  • توجه ویژه : داوطلب گرامی حتما قبل از ثبت انتخاب رشته اصلاحیه اطلاعیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ را مطالعه فرمایید.

سایر شرایط :

  • اصلی ترین شرط ثبت نام بدون کنکور ، شرط معدل است.
  • تعداد کدرشته محل های مجاز برای انتخاب رشته 100 کد رشته محل است. هر داوطلب می تواند حداکثر تعداد ۱۰۰ کد رشته محل را انتخاب و در سایت سازمان سنجش آموزش کشور درج نماید.
  • مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته های تحصیلی توسط سازمان سنجش منتشر شده است.
  •  فرصت ثبت نام و انتخاب رشته اعلام می شود.
  • هر داوطلب بایستی فرم ثبت نام را در سایت سازمان سنجش تکمیل نماید.
  • تمامی دانش آموزان پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه نظام جدید آموزشی ( شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و هم چنین دانش آموزان و فارغ التحصیلان نظام آموزشی قدیم شاخه نظری و فارغ التحصیلان دوره کاردانی فنی و حرفه ای نظام آموزشی قدیم می توانند برای این شیوه پذیرش ثبت نام و انتخاب رشته نمایند.
  • هر داوطلب می تواند بدون توجه به نوع رشته دیپلم یا پیش دانشگاهی، کد رشته محل های
  • (تمامی گروه های آزمایشی پنجگانه) را در صورت علاقه مندی انتخاب نماید. (شرط ۸ از شرایط و ضوابط اختصاصی ثبت نام و انتخاب رشته در دفترچه)
  • در این دفترچه کد رشته محل هایی از تمامی دوره های تحصیلی اعم از روزانه، نوبت دوم(شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان، پیام نور و غیرانتفاعی و غیر دولتی درج شده اند.
  • در این دفترچه حتی از رشته های پرمتقاضی و پرطرفدار دوره روزانه گروه های علوم ریاضی و فنی مانند مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک و مهندسی مواد و رشته هایی مانند آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، زبان فرانسه، زبان روسی از گروه زبان های خارجی و در دانشگاه های دولتی پرطرفدار به منظور انتخاب توسط داوطلبان درج شده اند.
  • رشته های تحصیلی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • هم چنین رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران جزو آن دسته از رشته هایی هستند که پذیرش آن ها مبتنی بر آزمون می باشند ( ۱۵% کد رشته محل ها) و برای انتخاب این دسته از رشته ها داوطلب بایستی حتماً در آزمون سراسری ثبت نام و شرکت نماید.
  • دانش آموزان نظام جدید باید موفق به اخذ دیپلم در امتحانات نهایی نوبت دوم پایه دوازدهم گردند .
  • هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید ( نظام ۳-۳-۶ ) می توانند در این شیوه پذیرش ثبت نام نمایند.

ثبت نام بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ 4  شرایط ثبت نام پزشکی بدون کنکور 

ثبت نام بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ 5


مشاوره ثبت نام بدون کنکور صرفا براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

برای مشاوره ثبت نام بدون کنکور و انتخاب رشته صرفا براساس سوابق تحصیلی می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید. کارشناسان این سامانه راهنمای شما برای انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور می باشند. همچنین تمام مراحل ثبت نام اینترنتی و انتخاب رشته بدون کنکور را برای متقاضیان گرامی انجام خواهند داد.

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613


ثبت نام بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ 4 ثبت نام بدون کنکور رشته زبان آلمانی 

ثبت نام بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ 4 ثبت نام بدون کنکور رشته مدارک پزشکی


به این مقاله امتیاز دهید
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 6 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رومینا جمعه , 21 می 2021 - 1:39

سلام ببخشید خب الان این سوابق تحصیلی شامل چه چیزهایی میشه؟ چجوری میتونیم ثبت نام کنیم بدون کنکور؟ از کجا بدونیم قبولیم و ثبت نام میشیم؟

پریناز یکشنبه , 31 ژانویه 2021 - 20:40

سلام من پارسال انتخاب رشته کردم چیز خوبی نیاوردم امسال بدون اینکه کنکور بدم میتونم با سوابق انتخاب رشته کنم؟

نسیم جمعه , 8 ژانویه 2021 - 11:45

سلام.زمان ثبت نام کی هست؟؟

ندا یکشنبه , 8 نوامبر 2020 - 10:43

سلام من امسال کنکور دادم و جای خوبی قبول نشدم ومیخوام سال بعد براساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنم میشه یانه

پاسخ مشاور دوشنبه , 9 نوامبر 2020 - 11:15

بله

نصب اپ دانش آموزی