کد خبر : 9998

آیا در حین سربازی میتوان کنکور ارشد داد


در این عنوان میپردازیم به موضوع اینکه آیا در حین سربازی میتوان کنکور ارشد داد و همچنین قوانین برای مشمولان چگونه می باشد.

معافیت تحصیلی چیست؟؟  پسران و مشمولانی که  به کسانی گفته می شود که به سن 18 سالگی آن ها تمام شده است  و وارد سن 19 سالگی می شوند . این افراد برای تعیین تکلیف و اعزام به خدمت باید مراحل اولیه اعزام را طی کنند . مشمولین شش ماه پس از وارد شدن به سن 19 سالگی وقت دارند که مراحل اعزام به خدمت را انجام دهند . اما امروزه درصد زیادی از مشمولین تمایل دارند بعد از تمام شدن دوران نوجوانی و گرفتن دیپلم وارد دانشگاه شوند و ادامه تحصیل دهند . این افراد باید برای اعزام به خدمت اقدام کنند تا وارد غیبت نشوند.

انواع معافیت ها یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین مسائل نظام وظیفه برای مشمولان به شمار می رود. معافیت نظام وظیفه به طور کلی به مشمولان این فرصت را می دهد تا از رفتن به خدمت سربازی راحت شده باشند و به کارهای مهم تر دیگر خود بپردازند.

چه کسانی شامل معافیت تحصیلی می شوند؟؟

کلیه افراد زیر تا زمانی که در حال تحصیل باشند و به تحصیلات خود می پردازند مشمول تمدید معافیت تحصیلی شده و از اعزام به خدمت سربازی معاف می شوند که به شرح زیر می باشد:

1) دانش آموز های مدارس کشور و مرکز های آموزش عالی کشور که فعالیت آن های زیر نظر وزارت آموزش و پرورش است

2) دانشجو های مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد  و  دکتری و مقاطع بالاتر دانشگاه های ملی ((دولتی)) و غیر دولتی که شامل دانشگاه های پیام نور دانشگاه های آزاد  و  دانشگاه های پردیس  دانشگاه های غیر انتفاعی که فعالیت کلیه این دانشگاه ها زیر نظر وزارت علوم است.

3) طلاب و طلبه هایی که در حوزه های علمیه مشغول تحصیلات خود هستند.


بیشتر بدانید:

ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی 


.

شرایط توقف سربازی برای تحصیل:

شرایط توقف سربازی برای تحصیل یکی دیگر  از امکاناتی نیز می باشد  که برای کلیه مشمولان و سربازان نیز  به وجود آمده است تا با توجه به آن کلیه مشمولان و سربازان  عزیز بتوانند در رابطه با ادامه تحصیل خود به صورت موقت سربازی را به تاخیر بیندازند. همچنین برای تمامی مسئولین عزیزی که مایل‌اند از امریه سربازی استفاده نمایند نیز و  این امکان به وجود آمده است.

کلیه داوطلبانی که در آزمون ورودی دانشگاه پذیرفته شده اند می توانند در صورت تمایل به ادامه تحصیل با توجه به شرایط توقف سربازی برای تحصیل علاوه بر ادامه تحصیل به خدمت سربازی خود نیز رسیدگی نمایند. بنابراین امکان معافیت سربازی به صورت هم‌زمان با ادامه تحصیل وجود خواهد داشت.


بیشتر بدانید:

نحوه دریافت کد سخا با شماره ملی



آیا می توان در انجام خدمت سربازی در کنکور مقاطع تحصیلی شرکت کرد؟


آیا در حین سربازی میتوان کنکور ارشد داد: در ادامه مقاله و عنوان میخواهیم توضیح کوتاهی را ارائه دهیم که آیا این قانون نیز وجود دارد که مشمول و سرباز در حین خدمت کردن در پادگان ها برای خدمت سربازی خود می توانند این امکان  وجود خواهد داشت که در کنکور مقاطع مختلف تحصیلی نیز شرکت کنند برای جواب این سوال و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورهای ما در صدای مشاور تماس بگیرید.

بر اساس قانون  نظام وظیفه یک سرباز و مشمول  یا دانشجو نمی‌تواند همزمان تحصیل کنند  و خدمت سربازی خود را نیز پشت سر بگذارد و این دو باید جدا از یکدیگر سپری و انجام  شوند. به‌عبارت و صورتی دیگر  اگر دانشجویی قصد رفتن به سربازی را داشته باشد باید وضعیت تحصیلی خود را با فارغ‌التحصیلی یا انصراف از تحصیل مشخص کند. اگر سربازی نیز در حین طی کردن سربازی خود باشد و در کنکور قبول شود باید از سربازی مرخص شده است  و پس از موافقت با معافیت تحصیلی‌اش به دانشگاه برود.

علاوه بر قانون  یکی از مسئولان ستادکل نیروهای مسلح نیز درباره اجرایی شدن چنین طرحی به ایسنا گفته که احتمال اجرای این طرح به دلیل مغایرت با قانون وجود ندارد و  البته دانشگاه‌ها و سازمان‌هایی که می‌توانند در راستای خوشایندسازی محیط سربازی و ارائه آموزش به سربازان فعالیت کنند و  امکان انتقال طرح‌های خود را دارند.


سامانه صدای مشاور



بیشتر بدانید:

نحوه مشخص شدن محل آموزش سربازی 




به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 4 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیروس جمعه , 17 سپتامبر 2021 - 22:38

سلام و وقت بخیر
میشه در حین خدمت سربازی کنکور سراسری تجربی بدیم؟ در صورت قبولی رشته دلخواه امکان رفتن به دانشگاه و توقف سربازی وجود دارد؟؟ باتشکر

پاسخ مشاور یکشنبه , 19 سپتامبر 2021 - 10:44

سلام دوست محترم درصورت نداشتن غیبت وقبولی در مقطع کارشناسی وبالاتربله

شهاب دوشنبه , 8 مارس 2021 - 13:30

با سلام
سوال بنده اینه که آیا فرصت کافی برای مطالعه ارشد وجود داره حین خدمت که بعداز اتمام سربازی بتونیم مستقیما بریم دانشگاه… بنده لیسانس هم هستم و کارت پایان خدمت هم لازم دارم

حسن پزاده شنبه , 28 نوامبر 2020 - 10:59

با سلام
اگر بنده در سرباز معلمی پذیرفته بشم و یک یا دو ماه بعد جواب ارشد بیاد و قبول بشم می توانم مرخصی از خدمت بگیرم و ارشد ادامه تحصیل بدم؟؟!

نصب اپ دانش آموزی