جهت مشاوره در زمینه ثبت نام و استخدام از دانشگاه فرهنگیان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 52584

آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲

آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش در سال 1401-1402
در این صفحه، از آخرین خبرهای استخدام آموزش و پرورش در سال 1402 مطلع می شوید. می توانید با بازگشت مجدد در زمان های مختلف به این صفحه از جدیدترین اخبار استخدام آموزش و پرورش مطلع شوید. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع رسانی، این خبر را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.
علاوه براین می توانید سوالات خود نظیر موارد زیر را در بخش دیدگاه ها مطرح کرده و یا با شماره تلفن ده رقمی مندرج در این صفحه تماس حاصل فرمایید:
  • استخدام هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان
  • شرایط استخدام دانشگاه فرهنگیان
  • مراحل استخدام دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور
  • شرایط معلم شدن با مدرک لیسانس
  • آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش
  • شرایط استخدام معلم پرورشی
  • شرایط استخدام دانشگاه فرهنگیان

استخدام 30 هزار نفر در آموزش و پرورش

 برگزاری آزمون استخدامی 30 هزار نفری آموزش و پرورش / آقای صحرایی رئیس دانشگاه پردیس فرهنگیان کشور:

سالانه در کشور ١٩٠ هزار نفر کمبود نیرو وجود دارد که امسال ١٢٠ هزار نفر از طریق نیروهای شاغل در مجموعه تأمین شده است.

امسال ٢۵ هزار نیرو نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان(جذب از طریق کنکورسراسری) و30 هزار نیروی دیگر نیز از طریق آزمون‌ استخدام پیمانی در کشور جذب می‌شوند.

بدینوسیله به اطلاع متقاضیان استخدامی در آموزش و پرورش می رساند: مطابق زمانبندی اطلاعیه استخدامی سنوات گذشته، پیش بینی می شود امسال نیز شاهد تمهید مقدمات برگزاری آزمون استخدام پیمانی در  برای بیش از 30 هزار نفر باشیم.


بیشتر بدانید:

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش




استخدام آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش گفت: جذب نیرو و استخدام آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام می شود. وی در ادامه شرح داد:

  • بر اساس تکالیفی که قانون تعیین کرده، جذب نیروی مورد نیاز این وزارتخانه از طریق دانشگاه فرهنگیان است.
  • در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت‌وگوی اختصاصی، با اشاره به آخرین وضعیت استخدام معلمان در آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو گفت: بر اساس تکالیفی که تعیین شده، جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان است.
  • وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مراحل آن در دست انجام است تا برای جذب نیروهای مورد از طریق دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان اقدام شود.
  • بر اساس اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش، در سال تحصیلی جدید و با وجود ورود ۷۳ هزار نیروی جدید، باز هم این وزارتخانه با کمبود معلم روبرو بوده به طوری که بخشی از نیاز خود را از طریق جذب سرباز معلم و استفاده نیز معلمان بازنشسته جبران کرده است.

بیشتر بدانید:

تعداد شرکت کنندگان آزمون استخدامی آموزش پرورش



اجرای روش 3-1 جهت استخدام در آموزش و پرورش چیست؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: نحوه استخدام در آموزش و پرورش تغییر می کند و به این صورت که دانشجو 3 سال در دانشگاه دیگر و یک سال در دانشگاه فرهنگیان درس می خواند.

  • وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش و آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش در سال 1402، اظهار کرد: در بخش‌های کیفیت‌بخشی مثل مربی پرورشی، مشاور، مربی بهداشت و مربی تربیت‌بدنی کمبود نیروی انسانی داریم؛ ضمن اینکه به سرایدار و خدمتگزار هم در آموزش و پرورش نیاز داریم.
  • وی ادامه داد: مجوزی برای جذب نیروهای کیفیت بخشی دریافت کردیم که اقدامات آن در دانشگاه فرهنگیان و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.
  • ایشان با اشاره به اینکه قرار است برای حل مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش در کوتاه مدت از روش «3-1» استفاده کنیم، افزود: این روش همان دو مدرکی است یعنی دانشجو سه سال در دانشگاه‌های دیگر درس بخواند و با شرایط ویژه جذب شود؛ به عنوان مثال نمره کل او کمتر از 7500 نباید باشد.
  • وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این روش، دانشجو، یک سال هم در دانشگاه فرهنگیان درس می‌خواند تا برای تدریس به اول مهر سال آینده برسد.
  • وی با بیان اینکه قرار نیست دیگر آزمون ماده 28 داشته باشیم، تصریح کرد: جذب ما در آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.


بیشتر بدانید:

استخدام معلم فقط از دانشگاه فرهنگیان

شرايط جديد استخدام معلم در آموزش و پرورش



آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش

آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش در سال 1402 در این صفحه اطلاع رسانی می شود. کلیه اخبار و استخدام‌های دانشگاه فرهنگیان به محض اعلام توسط مراجع رسمی در این صفحه اطلاع رسانی میگردد. بدیهی میباشد شما با مراجعه روزانه به این صفحه میتوانید علاوه بر مطالعه تمام اخبار و استخدام های دانشگاه فرهنگیان، آشنایی با سوالات و منابع مطالعاتی استخدام دانشگاه فرهنگیان و منابع مصاحبه استخدامی، در جریان استخدام جدید نیز قرار بگیرید.

استخدامی آموزش و پرورش در بهمن یا اسفند ۱۴۰۲ انجام می شود. در این صفحه از آخرین اخبار جدید استخدامی آموزش و پرورش در سال 1402 مطلع می شوید. متقاضیان استخدام می توانند با دنبال کردن این صفحه، جدیدترین خبرهای استخدام در آموزش و پروش را مطالعه کنید.
اخبار استخدامی آموزش و پرورش

آخرین اخبار جدید استخدامی آموزش و پرورش

پیرو آخرین اخبار جدید استخدامی آموزش و پرورش، نیروی مورد نیاز در سال 1402 و 1403 جذب می شود :

استخدامی آموزش و پرورش از طریق برگزاری آزمون استخدامی توسط وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. بدین صورت که وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز اقدام به استخدام سرایدار و خدمتگزار مدارس می‌نماید و داوطلبان متقاضی پس از مطالعه شرایط استخدام، ثبت نام میکنند.
خبر ۳۰ آذر ۱۴۰۲- صدور مجوز استخدام 19 هزار و 700 نیروی پرورشی در آموزش و پرورش
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: مجوز اخذ استخدام 19 هزار و 700 نیروی پرورشی و به همین مقدار نیز نیروهای سرایداری و خدماتی در آموزش و پرورش صادر شد.
وی ادامه داد: در سال 1396 استخدامی آموزش و پرورش به سه هزار نفر رسیده بود اما امسال 28 هزار و 197 نفر در مقطع ابتدایی و 22 هزار و 184 نفر در مقطع متوسطه جذب شدند و همچنین مجوز جذب 19 هزار و 700 نفر علوم تربیتی و پرورشی و به همین میزان هم نیروی خدماتی و سرایدار اخذ شده است.
خبر ۲۹ آذر ۱۴۰۲- تعداد داوطلبان آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان مشخص شد
مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد ثبت نام کنندگان آزمون پذیرش دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان به حدود 609 هزار نفر رسیده است. وی افزود: در مهلت ثبت نام با تاخیر طی 27 و 28 آذر ۱۴۰۲ تعداد ۱۷ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کردند. به این ترتیب بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار نفر داوطلب شرکت در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ شده اند که با احتساب افرادی که متقاضی شرکت گروه های آزمایشی هنر و زبان نیز بوده اند این تعداد به بیش از یک میلیون و ۱۴۸ هزار دواطلب افزایش پیدا کرده است.
خبر ۲۹ آذر ۱۴۰۲- حذف شرط سن ورود به دانشگاه فرهنگیان به کجا رسید؟
بر اساس توضیحات دبیر شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، هنوز مصوبه ای برای حذف شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان در شورا مطرح نشده است. دیوان عدالت اداری اخیرا بر اساس شکایت یکی از داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان، نسبت به سقف سنی تعیین‌ شده برای ورود به این دانشگاه، رای به ابطال شرط سنی داد.

تعیین “سقف سنی برای ورود به دانشگاه فرهنگیان” همواره به‌ عنوان یکی از موضوعات مورد اعتراض از سوی داوطلبان کنکور مطرح بوده است، شورای عالی آموزش و پرورش نیز شرط حداکثر سن 22 سال را برای ورود به دانشگاه فرهنگیان تعیین کرده است.

—————————————-
بشتر بدانید:
 —————————————
خبر ۲۸ آذر ۱۴۰۲- راهنمای جامع ارزیابی تکمیلی آزمون پذیرش دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
از سال 1403 برای اولین بار آزمون پذیرش دانشجو معلم به صورت اختصاصی و مجزا از کنکور سراسری یعنی از طریق آزمون “تربیت معلم” انجام میشود. داوطلبان پس از قبولی در مرحله کتبی، در دو بخش شایستگی‌ های عمومی و تخصصی ارزیابی خواهند شد.

لازم است دانشجو معلمان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، گواهینامه «صلاحیت معلمی» کسب نمایند. کسب این گواهینامه، شرط هرگونه استخدامی آموزش و پرورش دانشجو معلمان است و عدم دریافت گواهینامه در رشته تحصیلی و دانشگاه‌ های وابسته به وزارت آموزش و پرورش به منزله عدم فراغت از تحصیلی دانشجو محسوب می شود.

خبر ۲۸ آذر ۱۴۰۲- کد 19 استخدامی آموزش و پرورش چیست؟
پس از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، برخی از متقاضیان بعد از مشاهده کارنامه نهایی خود با عبارتی با عنوان کد 19 مواجه شده‌ اند. مهم ترین مشکل در خصوص این دسته از داوطلبان، این است که نمیتوانند از فرصت تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری ابتدایی و استثنایی و همچنین آزمون استخدامی دبیر و هنرآموز استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص بلاتکلیفی داوطلبان کد 19 استخدامی آموزش و پرورش اعلام کرد: در واقع داوطلبان کد ۱۹ و کد ۵ بلاتکلیف نیستند؛ فرایند گزینش معلمی، فرایند احراز صلاحیت‌ های معلم بودن می باشد؛ به این معنی که افراد متقاضی دارای توانایی بیان خوب، سلامت جسمانی و سایر مواردی که آیین نامه مطرح کرده، باشند.

وی افزود: در همین راستا، ما فرایند بسیار روشنی برای بررسی مجدد افراد کد ۱۹ در نظر گرفته‌ ایم و در بررسی مجدد این افراد به صورت دقیق و کامل، گروه‌ های دیگری وضعیت داوطلب را بررسی میکنند و در صورتی که فرد در این فاصله توانایی بهتری کسب کرده باشد، به او توجه می‌شود و شرایط او اصلاح میشود.

خبر ۲۸ آذر ۱۴۰۲- اسامی داوطلبان کد 19 آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا چند روز آینده اعلام می شود
مدیرکل هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: اسامی داوطلبان کد 19 آزمون استخدامی آموزش و پرورش به سازمان سنجش اعلام شده است و تا چند روز آینده به داوطلبان اعلام خواهد شد؛ در حال حاضر پرونده بسیاری از این عزیزان بررسی و فعالیت برخی از آنان نیز بلامانع‌ است که این موضوع به سازمان سنحش اعلام شده و‌ تا چند روز آینده نیز به دواطلبان ابلاغ خواهد شد.
خبر ۲۸ آذر ۱۴۰۲- احتمال برگزاری آزمون جدید استخدامی آموزش و پرورش قبل از ماه مبارک رمضان
وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری استخدامی این است که در سال 1402 آزمون استخدامی آموزش و پرورش را برگزار کنیم و تا قبل از ماه مبارک رمضان کار را تمام کنیم و معلمان را تا ۷۰۰ ساعت آموزش بدهیم و سپس به کلاس درس بفرستیم. این اقدام در یک دهه گذشته بی‌ سابقه بوده است که معلمان پیش از کلاس رفتن آموزش حرفه‌ای ببیند.
خبر ۲۷ آذر ۱۴۰۲- شروع ارزیابی تکمیلی داوطلبان کنکور تربیت معلم از نیمه اول دی ماه
ارزیابی داوطلبان کنکور تربیت معلم از نیمه اول دی ماه سال 1402 آغاز می شود و همچنین نتایج نهایی این آزمون در خرداد ماه 1403 اعلام خواهد شد.
کنکور تربیت معلم دو مرحله‌ای است. به این صورت که شامل یک بخش آزمون کتبی و یک بخش ارزیابی تکمیلی میباشد. به این معنا که افراد در صورت قبولی در آزمون کتبی برای ارزیابی تکمیلی، انجام مصاحبه، انجام گزینش و احراز صلاحیت استخدامی آموزش و پرورش به صورت چند برابر ظرفیت فراخوانده می شوند و در صورت قبولی در این ارزیابی میتوانند برای ادامه تحصیل شدن به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی راه یابند.
خبر ۲۷ آذر ۱۴۰۲- ثبت نام مجدد آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم شروع شد
به نقل از سایت سازمان سنجش آموزش کشور، سامانه ثبت نام مجدد آزمون نوبت اول یا پذیرش اختصاصی فرهنگیان (برای ثبت نام با تاخیر) فعال شده است. ثبت نام مجدد آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم (در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی) آغاز گردید.
خبر ۲۵ آذر ۱۴۰۲- تقویم اجرایی آزمون های استخدامی آموزش و پرورش در حال تدوین است
وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال برنامه ریزی هستیم که زمان آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش را طوری تنظیم کنیم که زمان کافی برای انجام مراحل گزینش وجود داشته باشد. وی افزود: هدف ما این است که معلمان در چارچوب سند تحول تربیت شده باشند و این موضوع به ساز و کارهایی نیاز داشت که نقش گزینشگران در آن جدی بود.
خبر ۲۵ آذر ۱۴۰۲- تشریح جزئیات نحوه اطلاع داوطلبان کد 19 و 5 از روند گزینش خود
به نقل از سایت دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش، مدیرکل هیئت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات در خصوص نحوه اطلاع داوطلبان کد 19 و 5 از روند گزینش خود پرداخت.
مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش در ارتباط با نحوه رسیدگی به درخواست های داوطلبان آزمون های استخدامی آموزش و پرورش که در کارنامه آنان کد ۱۹ و نیز رسیدگی به درخواست های داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که در کارنامه آنان کد ۵ درج شده است گفت: روند رسیدگی به پرونده های این عزیزان به استناد قانون گزینش کشور با ارائه درخواست تجدید نظر اول از سوی آنان در هسته گزینش آموزش و پرورش استان ذی ربط انجام و در صورت عدم موافقت با درخواست آنان، مرحله تجدید نظر دوم در هیئت مرکزی گزینش آموزش و پرورش قابل انجام می باشد که با برنامه ریزی های انجام شده این فرایند به نحو مطلوب در خصوص داوطلبان مزبور در حال انجام است.
خبر ۲۵ آذر ۱۴۰۲- آمار استخدام طلاب در آموزش و پرورش مشخص شد

وزیر آموزش و پرورش به تشریح جزئیات در خصوص آمار استخدام طلاب جذب شده در آموزش و پرورش گفت: در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش شرایط کاملا عادلانه برای رقابت تمام آحاد جامعه ایجاد می شود که بعد از اعلام نتایج متوجه شدیم ۳ هزار نفر از طلاب و جمعی از نیروهای جهادی، فعالان فرهنگی و قرآنی جذب آموزش‌وپرورش شدند که این امر می‌تواند در راستای تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان موثر باشد.

خبر ۲۳ آذر ۱۴۰۲- جذب ۷۰ هزار نفر از معلمان جدید برای سال تحصیلی

وزیر آموزش‌ و پرورش در خصوص استخدامی آموزش و پرورش از جذب 70 هزار معلم جدی در سال تحصیلی جاری جهت رفع کمبود معلم خبر داد و گفت: مهارت‌افزایی از برنامه‌ های وزارت آموزش‌ و پرورش است که در این راستا در سال‌ جاری ۲۰۰ رشته جدید هنرستانی، بر اساس نیازهای هر منطقه ایجاد شده است.

خبر ۲۳ آذر ۱۴۰۲- امکان افزایش ظرفیت استخدام ایثارگران آموزش و پرورش به 30 درصد
مشاور امور شاهد و ایثارگران وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش این ظرفیت را دارد تا سهمیه استخدام ایثارگران را به 30 درصد افزایش دهد. به گفته مشاور امور شاهد، مهر امسال ایثارگران برای جذب و استخدامی آموزش و پرورش تقریبا سهمیه‌ای نزدیک به ۲۵ درصد داشتند.
خبر ۲۲ آذر ۱۴۰۲- تا پایان سال فراخوان ثبت‌ نام برای استخدامی آموزش و پرورش داریم!
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری گفت: تا پایان سال فراخوان استخدامی آموزش و پرورش را داریم.
وی ادامه داد: همه کارکنان دولت یک سامانه متمرکز دارند و برای هر فرد یک کد صادر و این سامانه در محل حضور وی نصب شده تا مراجعان با تلفن همراه به چهار سوال پاسخ دهند.
وی در پاسخ به سوال که آیا تا پایان امسال استخدام جدید داریم؟ گفت: با موافقت انجام شده این جذب در حوزه آموزش و پرورش را تا پایان سال خواهیم داشت.
خبر ۲۲ آذر ۱۴۰۲- برنامه ریزی برای بیش از 90 هزار نفر استخدامی آموزش و پرورش
.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاریخی ترین سال در استخدام و جذب معلم و کادر آموزشی گفت: ما برای بیش از 90 هزار نفر استخدامی آموزش و پرورش برنامه ریزی کرده ایم.

وی در خصوص وضعیت و تدابیر اتخاذ شده برای جذب کادر آموزشی و استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ با توجه به مشکلاتی که امسال بوجود آمد و ضرورت برخی اصلاحات قانونی در این حوزه در لایحه بودجه، گفت: با وجود ردیف‌ های استخدامی خوب و قبولی ۴ هزار نفر از این نیروها در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، تعدادی از آنها قبول نشدند و در سال جدید به دلیل کمبود نیرو، با کسب اجازه از رئیس جمهور از آنها استفاده کردیم اما راهی جز آزمون برای تبدیل وضعیت وجود ندارد.




خبر ۱۳ آذر ۱۴۰۲- جزئیات بررسی کمبود معلم در کمیسیون آموزش مجلس

ثبت نام اینترنتی استخدامی آموزش و پرورش

متقاضیان استخدامی آموزش و پرورش می توانند برای ثبت اینترنتی درخواست استخدام و شرکت در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایند. کارشناسان این سامانه از طریق سیستم مشاوره تلفنی تمام مراحل ثبت نام اینترنتی را برای متقاضیان عزیز در سراسر کشور انجام می دهند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام و استخدام از دانشگاه فرهنگیان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی