جهت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 30481

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۰

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 و 1403 به اطلاع داوطلبان می رسد. در این اطلاعیه از سایت ثبت نام و مهلت زمان ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش و سایر اخبار مهم در این خصوص مطلع میشوید. مهلت ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1403 در این صفحه به اطلاع متقاضیان می رسد. داوطلبان واجد شرایط می توانند برای ثبت نام در آزمون استخدام آموزش و پرورش اقدام نمایند.


زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۰

آخرین اخبار از زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش به اطلاع داوطلبان می رسد:

 اطلاعیه اعلام تاریخ ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی آموزگاری، دبیری و هنرآموز سال 1403 به اطلاع متقاضيان ثبت‌نام در آزمون استخدامي وزارت آموزش و پرورش در رشته‌هاي شغلي آموزگاري، دبيري و هنرآموز سال 1403مي‌رساند، ثبت‌نام براي شركت در این آزمون از روز دوشنبه به تاريخ 1402/11/09 آغاز و تا روز شنبه به تاريخ 1402/11/14ادامه خواهد یافت.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون حاوی شرایط و ضوابط، اطلاعات شغل‌محل ها، هم‌زمان با شروع ثبت‌نام از طريق درگاه اطلاع رساني اين سازمان قابل دسترس خواهد بود.

لازم به تاکيد است با توجه به محدوديت زماني به متقاضیان توصيه مي شود در مهلت اعلام شده براي شركت در آزمون مذکور به درگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به نشاني:www.sanjesh.org مراجعه و براي ثبت‌نام اقدام نمايند.

آزمون فوق براي رشته‌هاي شغلي آموزگاري، دبيري و هنرآموزي به شرح ذيل برگزار خواهد شد:

  • 1-رشته‌هاي شغلي آموزگاري در روز جمعه 18 اسفندماه سال 1402
  • 2-رشته‌هاي شغلي دبيري و هنرآموز در روز جمعه 28 ارديبهشت‌ماه سال 1403
  • 3- آزمون بعدی که در سال 1403 برگزار می شود، در همین صفحه اطلاع رسانی می شود



خبر قبلی:

تعداد نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش  28 هزار و 17 نفر آموزگار استثنایی، ابتدایی و عشایری و مرزی است.

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب ۲۸ هزار معلم دوره ابتدایی، از تغییرات آزمون استخدامی خبر داد:

  • تا کنون ۹۳۰ هزار پرونده رتبه بندی برای معلمان شاغل و بازنشسته تشکیل شده است و ۱۳۰ هزار نفر نیز نو معلم هستند.
  • وی افزود: احکام قطعی ۴۱۱ هزار نفر صادر شده است که ۶۶ هزار و ۲۶۳ نفر بازنشسته و ۳۴۵ هزار و ۶۰۷ نفر شاغل هستند.
  • معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع فرهنگیان در رتبه‌های یک تا ۵ گفت: در رتبه یک ۳۱ هزار و ۵۹۲ نفر رتبه دو، ۸۱ هزار و ۲۸ نفر رتبه سه، ۲۱۸ هزار و ۵۸۱ نفر رتبه چهار، ۱۳ هزار و ۱۶۸ نفر رتبه پنج، ۱۲۳۸ نفر، ساماندهی شدند.
  • ایشان فرد گفت: تا پایان سال رتبه بندی را به سرانجام می‌رسانیم و افرادی که احکام قطعی آنها صادر شد می‌توانند در سامانه شخصی خود آن را مشاهده کنند و رسیدگی به اعتراضات از روز سه شنبه ۹ اسفند آغاز می‌شود و سازوکار آن در سامانه اطلاع رسانی می‌شود.
  • وی با اشاره به اینکه آزمون استخدامی برای جذب معلم سال آینده برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در تاریخ ۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد و شروع ثبت نام از آخر این هفته است. این آزمون برای جذب ۲۴ هزار و ۶۹۴ نفر آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ نفر آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار برای مناطق عشایری است که در مجموع ۲۸ هزار و ۱۷ نفر آموزگار استخدام می‌شوند.

65هزار نفر، نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش در سال 1402 هستند. تعداد نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش برای استخدام معلم، استخدام فرهنگیان برای امور دفتری، استخدام سرایدار، استخدام خدمتگذار و … در استان های مختلف به صورت مجزا در همین صفحه اطلاع رسانی می شود. با توجه به اینکه استخدام در آموزش و پرورش، از طریق برگزاری کنکور نیز انجام می شود و داوطلبانی که در کنکور دانشگاه فرهنگیان و رجایی قبول شوند، از بدو ورود به دانشگاه، حقوق و مزایا دریافت می کنند، در سال 1402، دو بار کنکور برگزار می شود و متقاضیان استخدام آموزش و پرورش علاوه بر فرصت شرکت در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش، فرصت شرکت در 2 کنکور سراسری را نیز خواهند داشت.


دانلود دفترچه استخدام آزموش و پرورش 1401-1402


دفترچه ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش

🔰 دفترچه ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش مربوط به ثبت نام اسفند ماه 1402 جهت برگزاری آزمون در سال 1402، منتشر شد:

دانلود دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 (کلیک کنید)



نحوه ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرروش در سال 1402

  • متقاضیان می توانند جهت شرکت در آزمون استخدامی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و یا از طریق شماره تلفن های مندرج در این صفحه با سامانه صدای مشاور تماس بگیرند. کارشناسان این سامانه تمام مراحل ثبت نام اینترنتی را برای متقاضیان عزیز در سراسر کشور انجام می دهند.
  • 🔰 (امکان تماس از سراسر کشور بدون شماره گیری کد با شماره ده رقمی 9099071613 فراهم است. داوطلبان آزمون می توانند جهت ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و اطلاع از شرایط جدید استخدام از ساعت 8 صبح تا 12 شب تماس حاصل فرمایند.)
  • 🔻کلیه متقاضیانی که مایل به استخدام در آموزش و پرورش هستند می توانند در تاریخ مذکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 قدام نمایند.

💠آزمون آموزش و پرورش برای استخدام ۳۴۰۰۰ نفر

🔹رئیس منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش:
🔸در آزمون استخدامی امسال، ۳۴ هزار نفر جذب می‌شوند و از سال گذشته نیز برخی سهمیه‌های خالی باقی مانده است.


ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش آغاز شد/ برگزاری آزمون در ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

  • ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در هفته جاری/ برگزاری ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود
  •  معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب ۲۸ هزار معلم دوره ابتدایی، از تغییرات آزمون استخدامی خبر داد.
  • ایشان اظهار کرد: تا کنون ۹۳۰ هزار پرونده رتبه بندی برای معلمان شاغل و بازنشسته تشکیل شده است و ۱۳۰ هزار نفر نیز نو معلم هستند.
  • وی افزود: احکام قطعی ۴۱۱ هزار نفر صادر شده است که ۶۶ هزار و ۲۶۳ نفر بازنشسته و ۳۴۵ هزار و ۶۰۷ نفر شاغل هستند.
  • معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع فرهنگیان در رتبه‌های یک تا ۵ گفت: در رتبه یک ۳۱ هزار و ۵۹۲ نفر رتبه دو، ۸۱ هزار و ۲۸ نفر رتبه سه، ۲۱۸ هزار و ۵۸۱ نفر رتبه چهار، ۱۳ هزار و ۱۶۸ نفر رتبه پنج، ۱۲۳۸ نفر، ساماندهی شدند.
  • او گفت: تا پایان سال رتبه بندی را به سرانجام می‌رسانیم و افرادی که احکام قطعی آنها صادر شد می‌توانند در سامانه شخصی خود آن را مشاهده کنند و رسیدگی به اعتراضات از روز سه شنبه ۹ اسفند آغاز می‌شود و سازوکار آن در سامانه اطلاع رسانی می‌شود.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود


  • معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آزمون استخدامی برای جذب معلم سال آینده برگزار می‌شود، گفت: این آزمون در تاریخ ۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد و شروع ثبت نام از آخر این هفته است. این آزمون برای جذب ۲۴ هزار و ۶۹۴ نفر آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ نفر آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار برای مناطق عشایری است که در مجموع ۲۸ هزار و ۱۷ نفر آموزگار استخدام می‌شوند.
  • معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره منابع آزمون، عنوان کرد: از همه جوانان علاقه‌مند به حوزه تعلیم و تربیت برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش دعوت می‌کنیم، حیطه‌های آزمون تغییرات جدی دارد و به سه حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی تقسیم شده است و شفافیت در آزمون کتبی و فرایند ارزیابی را داریم به گونه‌ای که منابع آزمون نیز به صورت مشخص و شفاف به داوطلبان معرفی می‌شود.
  • ستاری فرد ادامه داد: تا کنون انتخاب شغل محل‌ها به گونه‌ای بود که داوطلب می‌توانست یک یا دو کد رشته محل را انتخاب کند اما در آزمون جدید می‌توانند سه کد رشته محل را انتخاب کنند و اگر در رشته محل اول انتخاب نشد، دو مورد بعدی بررسی می‌شود.
  • وی با اشاره به اینکه موارد امتیازآور به صورت شفاف در مصاحبه اعلام شده است، گفت: تلاش می‌کنیم بتوانیم از ظرفیت ارزیابان حرفه‌ای و نیروهای خارج از بوم استان استفاده کنیم، طبق قانون حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر سن۴۰ سال تمام است در آزمون پیش رو تفکیکی بین دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ایجاد نکردیم و فرد با هر دو مدرک می‌تواند تا سقف ۴۰ سال در آزمون شرکت کند بنابراین فرصت مناسبی برای حضور دهه شصتی‌ها در آزمون وجود دارد و تلاش می‌کنیم با افزایش گستره داوطلبان افراد متخصص را شناسایی کنیم.
  • معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: در مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی ذکر شده است که مدت فعالیت تمام وقت در مراکز آموزشی و تربیتی از سقف سن کسر می‌شود و این در آزمون لحاظ خواهد شد.
  • ایشان بیان کرد: در آزمون ۱۴۰۰، ۷۰ درصد افرادی که شرکت کردند و پذیرفته شدند فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد بودند از سوی دیگر در آزمون تیمز و پرلز در حوزه سواد خواندن و عملکرد ریاضی و علوم وضعیت دانش آموزان بسیار ضعیف است‌.
  • وی ادامه داد: تا به امروز افرادی می‌توانستند در آزمون استخدامی شرکت کنند که مدرک کارشناسی رشته علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره، برنامه ریزی آموزشی و تکنولوژی آموزشی داشتند بنابراین در آزمون جدید نسبت به بسط رشته‌ها در سه سطح علوم انسانی، اسلامی و علوم پایه اقدام کردیم تا زمینه برای حضور دانش‌آموختگان این حوزه‌ها فراهم شود البته در مرحله مصاحبه ارزیابی دقیق انجام خواهد شد مثلا در حیطه تخصصی بازی وار سازی مفاهیم ریاضی و علوم، توانایی قصه گویی، شعر خوانی، داستان خوانی، تلاوت قرآن اجرا و طراحی بازی در مصاحبه بررسی می‌شود.
  • معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: شاخص‌های برقراری ارتباط و تعامل موثر با دانش آموزان، مثبت اندیشی، خلاقیت، تسلط بر اسناد بالادستی آموزش و پرورش بررسی خواهد شد و در مجموع ۲۳ شاخص در مصاحبه رصد می‌شود.
  • ستاری فرد ادامه داد: حافظان درجه یک تا ۵ قرآن فارغ از رشته تحصیلی با شرط داشتن مدرک کارشناسی میتوانند در آزمون شرکت کنند.
  • وی با اشاره به اینکه حدنصاب نمره تغییر کرده است، بیان کرد: در گذشته ۵۰ درصد نمره نفر اول ملاک حدنصاب بود اما در آزمون پیش رو میانگین نمره سه نفر اول به عنوان حدنصاب قرار می گیرد و این باعث می‌شود افراد بیشتری بتوانند به مرحله مصاحبه وارد شوند.
  • معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته ۹ هزار و۷۰۰ صندلی خالی ماند و خواستیم تکمیل ظرفیت بگذاریم که نمرات منفی بود و این هم به دلیل محدودیتی بود که برای حضور نخبگان ایجاد کرده بودیم.
  • وی گفت: سهم آزمون کتبی ۴۰ درصد و سهم مصاحبه ۶۰ درصد خواهد بود و فرصت گزینش نیز افزایش خواهد یافت، در نیمه تیر نتایج نهایی آزمون استخدامی اعلام می‌شود و فرصت گزینش برای بررسی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است و فرصت سه ماهه خواهند داشت.
  • همچنین متذکر شد: قبولی نهایی سخت اما ورودی آسان‌تر است و تعداد رشته‌های بیشتری می‌توانند وارد شوند و مرحله ارزیابی و مصاحبه را سخت‌تر بررسی خواهیم کرد.
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 2 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی