جهت مشاوره در زمینه بهترین منابع برای آزمون تیزهوشان پایه دهم

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 30500

منابع و ضرایب آزمون تیزهوشان پایه دهم 1402-1403

آزمون مدارس تیزهوشان

در این مقاله منابع و ضرایب دورس آزمون مدارس تیزهوشان 1402-1403 و تعداد سوالات را در اختیار داوطلبان عزیز  پایه نهم به دهم قرار داده ایم. منابع امتحانی ، تعداد سوالات و ضرایب سوالات آزمون ورودی پایه دهم از سوی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به شرح زیر اعلام شد:


منابع آزمون مدارس تیزهوشان پایه نهم به دهم 1402-1403

منابع سوالات امتحانى آزمون مدارس تیزهوشان پایه دهم ، تعداد و ضرایب سؤالات آزمون ورودي مطابق با مواد زیر است:

1 -محتواى آزمون مشتمل بر دو دسته سؤالات «استعداد تحلیلى» و «استعداد تحصیلى» است. 50٪ امتیاز آزمون مربوط به سؤالات «استعداد تحلیلى» و 50 ٪آن مربوط به سؤالات «استعداد تحصیلى» می باشد.

2 -سؤالات استعداد تحلیلى به شیوة چهارگزینه اى به منظور ارزیابى توانایى تحلیل، ریشه یابى، طبقه بندى و سازمان دهى مطالب و مباحث گوناگون و سؤالات استعداد تحصیلى نیز به شیوة چهارگزینه اى در سطح محتـواى کتاب هاى درسى و با تأکید بر سطوح بالاى شناختى، تلفیق دانش، مفاهیم و مهارت هاى دو یا چند مادة درسى در برخى از سؤالات طراحى مى شود.

تذکر: چنانچه داوطلب در سؤالى بیش از یک گزینه را علامت زده باشد، 1 نمرة منفى براى او منظور خواهد شد.


تعداد سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم

تعداد سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم برای سال تحصیلی 1402-1403 به شرح زیر است:

  • محتواي آزمون مشتمل بر دو دسته سوالات  استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است. 50 ٪امتیاز آزمون مربوط به سوالات  استعداد تحلیلی و 50 ٪ آن مربوط به سوالات  استعداد تحصیلی است. امتیاز آزمون، از طریق وزندهی به نمرۀ کل استعداد تحلیلی و تحصیلی به نسبت 50 ٪و 50 ٪محاسبه و به صورت یك عدد بین100،000 و 33٬333 -بیان میشود. تعداد سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم به شرح زیر است:
  1. استعداد تحلیلی : 50 سوال
  2. قرآن وعارف اسلامی : 10 سوال
  3. زبان و ادبیات فارسی: 10 سوال
  4. مطالعات اجتماعی : 10سوال
  5. علوم تجربی: 10سوال
  6. ریاضیات: 10سوال

ضرایب آزمون تیزهوشان نهم به دهم

ضرایب آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم 1402-1403 و مدت زمان پاسخگویی به سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم، به شرح جداول زیر است:

منابع و ضرایب آزمون تیزهوشان پایه دهم 1402-1403 1


ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان منابع و ضرایب آزمون تیزهوشان پایه دهم 1402-1403 2

منابع و ضرایب آزمون تیزهوشان پایه دهم 1402-1403 3دفترچه ثبت نام تیزهوشان هفتم و دهم


3 -سوالات استعداد تحلیلی به شیوۀ چهارگزینه اي به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه یابی، طبقه بندي و سازماندهی مطالب و مباحث گوناگون و سوالات استعداد تحصیلی نیز به شیوۀ چهارگزینه اي طراحی میشود.

در هریك از سوالات ، فقط یكی از گزینه ها که در مقایسه با سایرگزینه ها انتخاب مناسبتري ا ست، به عنوان پاسخ صحیح آن سؤال در نظر گرفته میشود.
4 -سوالات درس قرآن و معارف اسلامی از محتواي مشترک داوطلبان شیعه و اهل تسنن طراحی می شود، اما داوطلبان اقلیتهاي دینی رسمی کشور ) مسیحیان، کلیمیان و زرتشتیان(، به سوالات مشترک اقلیتهاي دینی )بر اساس محتواي کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژۀ اقلیتهاي دینی با کد 820 پایۀ هشتم چاپ سال 1400و کد 920 پایۀ نهم چاپ سال 1401 ) پاسخ خواهند داد.
5 -به ازاي هر پاسخ صحیح، 3 نمرۀ مثبت و به ازاي هر پاسخ غلط، 1 نمرۀ منفی براي داوطلب در نظر گرفته میشود. براي سوالات بدون پاسخ، نمرهاي منظور نخواهد شد.
توجه: چنانچه داوطلب در سؤالی بیش از یك گزینه را عالمت زده باشد، 1 نمرۀ منفی براي او منظور خواهد شد.

6-مواد امتحانی و ضرایب سوالات مربوط به جدول مذکور، براي آزمون ورودي سال تحصیلی 1403-1402 در نظر گرفته شده است، لذا این جدول متناسب با تصمیمات اخذ شده در خصوص ساماندهی آزمونها در سنوات بعد، از طریق مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش قابل تغییر خواهد بود.


ثبت نام تلفنی در آزمون مدارس تیزهوشان کل کشور 

دانش آموزان عزیز در سراسرکشور می توانند برای انجام ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند. کارشناسان این سامانه تمام مراحل ثبت نام اینترنتی در سایت مدارس تیزهوشان هفتم و دهم را برای متقاضیان گرامی انجام می دهند. می توانید هر روز حتی در ایام تعطیلی از ساعت 8 صبح تا 12 شب با شماره تلفن های مندرج در این مقاله تماس حاصل فرمایید:

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه بهترین منابع برای آزمون تیزهوشان پایه دهم

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی