جهت مشاوره در زمینه نحوه محاسبه نمره قبولی در المپیاد

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 43019

کف نمره قبولی المپیاد دانش آموزی (تمام رشته ها) 1402-1403

تغییر زمان برگزاری آزمون‌ های المپیاد دانش آموزی 1400

در این مقاله از کف نمره قبولی المپیاد دانش آموزی تمام رشته ها در مرحله اول و دوم المپیاد سال 1402-1403 مطلع می شوید. همه اطلاعات در مورد کف نمره قبولی آزمون المپیاد برای دانش آموزان کل کشور به شرح زیر اعلام شد:

کف نمره قبولی المپیاد دانش آموزی 1402-1403

کف نمره قبولی المپیاد دانش آموزی (تمام رشته ها) 1402-1403 تعیین شد. با برگزار شدن هر آزمون المپیاد، اولین سوالی که بارها و بارها از طرف دانش آموزان، اولیا و حتی اساتید المپیادهای مختلف پرسیده می‌شود این است: «کف قبولی امسال چنده؟!»

  • این سوال که درگیری‌های ذهنی زیادی را برای شرکت کنندگان پدید آورده است، می‌تواند بر روند شرکت در آزمون و تحلیل نتایج هر داوطلب تاثیراتی مثبت یا منفی گذارد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با نمره‌ی کف قبولی و استفاده از آن آشناتر کنیم. این نوشته براساس جمع بندی روند برگزاری المپیادهای علمی و ادبی در سه دهه‌ی گذشته و مقایسه‌ی آن با اطلاعات بعد از اعلام نتایج است.
  • المپیادهای علمی و ادبی ایران در دو مرحله برگزار می‌شوند که برگزیدگان این دو مرحله به دوره‌ی تابستانه راه پیدا کرده و سپس مدال‌های رنگی در بین این دانش آموزان توزیع می‌شود. از بین طلایی‌های رشته‌هایی که آزمون بین المللی دارند، یک تیم انتخب شده و تقریبا در عرض شش ماه به طور فشرده برای المپیاد جهانی آماده می‌شوند. (ان شاءالله که همگی با طلای جهانی بازگردند).

نمره‌ کف قبولی در مرحله اول المپیاد

نمره کف قبولی در مرحله اول المپیاد: پس از برسی سوالات و ارزیابی تعداد شرکت کنندگان، اسامی تعدادی از دانش آموزان در مرحله اول به عنوان پذیرفته‌شدگان اعلام می‌شود.

  • این تعداد هر سال با سال قبل متفاوت است. اما در یک بازه‌ی مشخص سیر می‌کند و برای رشته‌های مختلف در سال‌های پیشین بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر بوده است. نمره‌ی آخرین فرد قبول شده در این مرحله را نمره‌ی کف قبولی می‌نامند.
  • بنابراین نمره‌ی “کف قبولی فقط پس از اعلام نتایج مشخص می‌شود، اما هیچ‌گاه به طور رسمی از طرف باشگاه دانش‌پژوهان جوان اعلام نمی‌شود.
  • قبل از اعلام نتایج و برای برنامه ریزی مطالعاتی تا مرحله‌ی دوم، اساتید و مدرسین مجرب اطلاعات دانش آموزان شرکت کننده در آزمون را جمع آوری کرده و کمترین نمره‌ای که ممکن است در این مرحله قبول شود را حدس می‌زنند. این نمره کف قبولی احتمالی در مرحله اول است.
  • این معلمین با توجه به تجربه خود در سال‌های مختلف اقدام به حدس نمره قبولی پس از آزمون و پیش از اعلام نتایج می‌کنند که توجه کنید این یک پیش بینی است و هیچ ضمانت اجرایی ندارد. دوباره یادآوری می‌کنیم که نمره دقیق کف قبولی فقط پس از اعلام نتایج مشخص می‌شود.

شرایط قبولی در آزمون المپیاد دانش آموزی

◘ این اطلاعات از دانش آموزان مختلف به دست می‌آید، بنابراین هرچه تعداد دانش آموزانی که مورد تحلیل قرار گرفته است بیشتر باشد، دقت این حدس نیز بیشتر خواهد بود.

  • ◘ این نمره تاثیری در قبولی شما ندارد و نمی‌توانید به آن اطمینان کنید. بنابراین آیریسک هرساله یک بازه از نمره قبولی را اعلام می‌کند (در فاصله بین آزمون و اعلام نتایج) تا همه دانش آموزانی که احتمال قبول شدن آنها وجود دارد برای مرحله‌ی دوم آماده شوند.
  • ◘ داشتن یک حد نصاب از دانش می‌تواند تعیین کننده‌ی قبولی شما در مرحله اول باشد. یعنی به طور مثال اگر تمام آزمون‌های سال‌های گذشته المپیاد شیمی را بالای ۷۰ درصد پاسخ بدهید، به احتمال خیلی زیاد در مرحله اول قبول خواهید شد، اما هیچ مشخص نیست که امسال وضعیت چگونه است! ممکن است کف قبولی ۱۰ یا ۹۰ درصد باشد (بستگی به سطح سوالات و دانش شرکت‌کنندگان دارد).
  • ◘ موسسات و گروه‌هایی که بیشترین تعداد مخاطب را دارند، می‌توانند حدس بهتری از نمره کف قبولی ارایه کنند، اما خطای پیش بینی غیرقابل اجتناب است.
  • ◘ در رشته‌هایی که کمیته‌های علمی قصد حمایت از دانش‌آموزان را دارند (مثل ریاضی و کامپیوتر در سال‌های گذشته)، حداقل ۱۰ نفر اول هر استان در مرحله‌ی اول پذیرفته می‌شوند، حتی اگر نمره‌ی کمتری نسبت به پذیرفته‌نشدگان استان‌های دیگر داشته باشند.

نمره‌ی کف قبولی در مرحله دوم المپیاد

در این مرحله با توجه به امکاناتی که برای رشته‌های مختلف که در باشگاه دانش پژوهان جوان وجود دارد، فقط تعداد خاصی از دانش آموزان در هر رشته قبول میشوند (حدود ۴۰ نفر در هر المپیاد).

  • پس قبولی در اینجا رقابتی است و به نمره بقیه شرکت کنندگان بستگی دارد. به طور مثال اگر آزمون ساده باشد و ۴۰ نفر ۱۰۰ درصد نمره را بگیرند، شما با نمره ۹۹ قبول نمیشوید و اگر آزمون سخت باشد ممکن است با نمره ۵۰ قبول شوید.
  • کف قبولی در این مرحله کاملا به شرایط آزمون و تلاش دانش آموزان هر سال وابسته است. حدس این نمره سخت‌تر از مرحله اول است و تا زمان اعلام قطعی نتایج به هیچ نمره‌ای نمی‌توان اطمینان داشت.
  • با توجه به آمارگیری از دبیرستان‌ها و شبکه‌های مجازی، اساتید آیریسک محدوده‌ای از نمره کف قبولی در این مرحله را اعلام می‌کنند. اما شما تا قبل از اعلام نتایج المپیاد، باید تمام توجه خود را به امتحانات نهایی معطوف کنید و سپس در زمان بین امتحانات و دوره تابستانه به مرور مباحث دوره تابستانه بپردازید.

نتیجه گیری:

  • اطلاع از نمره کف قبولی دوره‌های قبل به تنهایی هیچ فایده‌ای ندارد و فقط برای برنامه‌ریزی‌های بعدی توسط دانش آموز می‌تواند مفید باشد.
  • نمره‌ی کف قبولی در هر سال با سال‌های گذشته تفاوت دارد.
  • تا اعلام نتایج نهایی نمی‌توان نمره دقیقی را برای قبولی در المپیادهای هر سال در نظر گرفت.
  • به هر منبعی اعتماد نکنید و خود را در معرض شایعات قرار ندهید.
  • به جای صرف انرژی برای دانستن نمره کف قبولی، دانش خود را بالاتر ببرید، همیشه و هر ساله نمره‌ی کامل حتما قبول است!
  • اگر احساس می‌کنید با نمره‌ای که به دست آورده اید، از سد مرحله اول عبور می‌کنید، پس وقت را هدر ندهید و برای مرحله دوم آماده شوید.

مطالب مرتبط:

زمان برگزاری آزمون المپیاد دانش آموزی

3.6/5 - (10 امتیاز)
منابع :

جهت مشاوره در زمینه نحوه محاسبه نمره قبولی در المپیاد

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی