جهت مشاوره در زمینه کاهش سهمیه های کنکور به سه سهمیه

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 16525

کاهش سهمیه های کنکور به سه سهمیه

کاهش سهمیه های کنکور تصویب شد

لایحه کاهش سهمیه های کنکور به سه سهمیه در کاردانی، کارشناسی ، ارشد و دکتری تصویب شد. طبق این لایحه کاهش سهمیه های کنکور از 19 سهیمه به 3 سهمیه اعلام شد. سهمیه های کنکور در تمام مقاطع دانشگاهی کاهش یافت؟


کاهش سهمیه های کنکور 

کاهش سهمیه های کنکور به 3 سهمیه تصویب شد؟ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد، لایحه ساماندهی سهمیه ‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی از سوی وزارت علوم و بهداشت به هیأت دولت رفت، در این لایحه سهمیه‌ های کنکور از ۱۹ به ۳ مورد کاهش یافت.

در سالهای اخیر سهمیه های کنکور مدام در حال افزایش و تغییر بود. سهمیه های جدیدی نظیر سهمیه سیل زدگان، سهمیه زلزله زدگان و …، به دفترچه انتخاب رشته کنکور افزوده می شد. اما با بررسی های انجام شده تصمیم گرفته شد ، سهمیه های کنکور از تعداد 19 سهمیه به 3 سهمیه تغییر کند.

لیست سهمیه های کنکور 1400کاهش سهمیه های کنکور به سه سهمیه 1

سه سهمیه باقی مانده در کنکور چیست؟!

مهمترین سهمیه هایی که تاثیر آنها بر انتخاب رشته و تاثیر سهمیه بر رتبه باقی مانده ، کدام سهمیه های می باشد؟ داوطلبان کنکور کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند برای اطلاع از سهمیه های کنکور و میزان تاثیر هر سهمیه بر رتبه کنکور، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس حاصل فرمایند. کارشناسان این سامانه راهنمای شما برای اخبار تکمیلی کنکور در تمام مقاطع تحصیلی می باشند. داوطلبان کنکور سراسر کشور می توانند از ساعت 8صبح تا 12 شب ، حتی در ایام تعطیلی با سامانه زیر تماس بگیرند:


سامانه مشاوره تحصیلی صدای مشاور 

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613

کاهش سهمیه های کنکور به سه سهمیه 2



مدیرکل روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ساعاتی بعداز اعلام خبر مذکور اعلام کرد، هیچ تغییری در موضوع سهمیه‌های کنکور اجرا نمی شود.

  • لایحه اصلاح سهمیه‌های کنکور توسط وزارتین علوم و بهداشت و با پیشنهاد کاهش سهمیه‌ها از ۱۹ مورد به ۳ مورد تدوین شده و از طرف دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.
  • برخی از سهمیه‌های فعلی کنکور مصوبه مجلس شورای اسلامی و برخی نیز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که اصلاح این سهمیه‌ها نیاز به همکاری و تعامل این دو نهاد دارد.
  • سهمیه‌های کنکور سال جاری فعلا مانند گذشته طبق آنچه در دفترچه ثبت نام کنکور اعلام شده، پابرجاست.

در تاریخ 25 تیرماه، مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از حذف نشدن سهمیه‌های کنکور در سال ۹۹ خبر داد و اعلام کرد لایحه کاهش سهمیه‌ های کنکور نیاز به تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس دارد و در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 99 تغییری به وجود نیامده است.

مشاوره تاثیر سهمیه های کنکور 

داوطلبان کنکور کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند برای اطلاع از سهمیه های کنکور و میزان تاثیر هر سهمیه بر رتبه کنکور، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس حاصل فرمایند. کارشناسان این سامانه راهنمای شما برای اخبار تکمیلی کنکور در تمام مقاطع تحصیلی می باشند. داوطلبان کنکور سراسر کشور می توانند از ساعت 8صبح تا 12 شب ، حتی در ایام تعطیلی با سامانه زیر تماس بگیرند:


سامانه مشاوره تحصیلی صدای مشاور

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613

کاهش سهمیه های کنکور به سه سهمیه 2


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی