جهت مشاوره در زمینه نحوه درخواست معافیت چشم حین تحصیل

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 49677

نحوه درخواست معافیت چشم حین تحصیل

معافیت چشم حین تحصیل

در این مقاله همه چیز درمورد معافیت چشم حین تحصیل، نحوه درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل، مدارک لازم برای معافیت چشم حین تحصیل، شرایط سنی معافیت حین تحصیل و … را می خوانید. علاوه براین می توانید سوالات خود را در این زمینه از سامانه مشاور تحصیلی بپرسید. (تماس از طریق تلفن ثابت بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره ده رقمی )

  • لیست بیماری های معافیت حین تحصیل
  • درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل
  • معافیت کفالت در حین تحصیل
  • معافیت حین خدمت
  • اگر درخواست معافیت پزشکی رد شود
  • معافیت اعصاب و روان و ادامه تحصیل
  • معافیت پزشکی بگیرم یا نه
  • آیین نامه معافیت پزشک

شرایط معافیت چشم حین تحصیل با مدرک تحصیلی

شرایط معافیت پزشکی چشم با مدرک تحصیلی در مقاطع مختلف متفاوت است. برای درخواست معافیت پزشکی چشم حین تحصیل لازم است مراحل مختلفی طی شود. یکی از عوامل تاثیرگذار در دریافت معافیت مدرک تحصیلی است که هر چه مدرک تحصیلی بالاتر باشد، دریافت معافیت پزشکی کمی سخت می‌شود.

  • بر اساس ماده 31 دانشگاه، دانش آموزان و دانشجویانی که با تایید وزارت و دانشگاه و مؤسسه در حال تحصیل هستند، می‌توانند تا زمانی که به تحصیلات خود ادامه می‌دهند از حضور در سربازی معاف باشند.
  • حداکثر زمان معافیت تحصیلی بر اساس دوره تحصیلی مشخص می‌شود که برای دانش‌آموزان تا سن ۲۰ سالگی، برای دانشجویان دوره کاردانی حداکثر دو سال و نیم، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سه سال و کارشناسی پیوسته ۵ سال و کارشناسی ارشد پیوسته ۶ سال دکتر پزشکی پیوسته 8 سال و دکترای تخصصی 6 سال است.
  • امکان تمدید معافیت در مواقع خاص به تشخیص و اعلام کمیسیون وجود دارد که حداکثر زمان قابل ارفاق، یک سال است.
  • حال برای کسب اطلاعات دقیق در مورد دریافت معافیت پزشکی چشم، باید مشکل چشم دقیقاً مشخص شود تا بر اساس آن نحوه معافیت اعلام گردد.
  • به‌عنوان مثال، افراد دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و دچار به ضعف بینایی، بیش از 6 دیپوتر توانایی دریافت معافیت دائم پزشکی را دارند
  • در حالی که دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر با ضعف بینایی بیش از ۸ دیپوتر می‌توانند معافیت دائم پزشکی را دریافت کنند.

معافیت سنی چشم حین تحصیل

معافیت سنی و معافیت حین تحصیل، شرایطی هستند که هر دو همزمان برای درخواست معافیت پزشکی حین تحصیل موثر هستند. معافیت سنی، برای افراد دارای شرایط سنی و تحصیلی خاص در نظر گرفته شده است که این دسته از افراد در ۵ گروه تقسیم شدند. در صورت دارا بودن هر یک از شرایط زیر می‌توانید از سربازی معاف شوید:

  1. کسانی که دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم دیپلم و فوق دیپلم هستند و جزء متولدین تا پایان سال ۱۳۵۴ می‌باشند.
  2. افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس که متولدین تا پایان سال ۱۳۵۴ هستند.
  3. افراد دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و جزء متولدین تا پایان سال ۱۳۵۲
  4. افراد دارای مدرک تحصیلی دکترای غیر پزشکی و جزء متولدین تا پایان سال ۱۳۵۰
  5. افراد دارای مدرک تحصیلی دکتری پزشکی و دامپزشکی و جز متولدین تا پایان سال 1344 و همچنین متولدین سال ۱۳۴۵، در صورتی که اگر در سال ۱۳۸۰ دکترای دانشجوی کارشناسی ارشد در حال تحصیل بودند.

شرایط معافیت چشم حین تحصیل

شرایط معافیت چشم حین تحصیل چیست، معافیت سربازی چشم واقعاً امکان پذیر است؟ شرایط آن چیست؟ معافیت پزشکی چشم، یکی از راهکارهای رایج برای رهایی از دو سال خدمت و دوری از خانواده است که در صورت داشتن شرایط آن می‌توان برای همیشه یا به‌طور موقت از رفتن به سربازی در امان ماند.

  • در آیین نامه سازمان نظام پزشکی، انواع مختلفی از بیماری‌های چشمی برای معافیت مشخص شده است که سربازان وظیفه شناس با تایید یک یا چند مورد آن، دیگر نیازی به گذراندن دوره سربازی ندارند.
  • رفتن به سربازی بعد از گذراندن دوره 18 سالگی، جزء دغدغه‌های اصلی پسران است که اکثرشان ترجیح می‌دهند هر چه زودتر این دوره را سپری کنند و خیالشان بابت این موضوع راحت شود.
  • اما عده‌ای دیگر با کمک روش‌های مختلف مانند معافیت پزشکی، چه از نظر روحی و چه از نظر روانی ازرفتن‌به خدمت گذر می‌کنند.
  • بیماری‌های چشمی و عارضه‌های بینایی، یکی از رایج‌ترین مشکلات پزشکی است که با کمک آن افراد می‌توانند معافیت سربازی خود را دریافت کنند.
  •  مدرک تحصیلی روی دریافت معافیت سربازی چشم اثر فوق العاده‌ای دارد و هر چه تحصیلات فرد بالاتر باشد، دریافت معافیت سخت‌تر خواهد بود.

علائم بیماری چشمی برای معافیت چشم حین تحصیل

بیماری های چشمی و علائم آن برای معافیت چشم حین تحصیل شامل موارد زیر است:

  1. تار شدن و تاری قدرت دید
  2. عفونت چشم
  3. کاهش بینایی چشم
  4. اشک آلود بودن دائم چشم‌ها
  5. اولین اقدامات برای معافیت چشم پزشکی
  6. ایجاد درد در ناحیه چشم
  7. سوزش چشم
  8. سردرد در ناحیه پیشانی و چشم‌ها
  9. قرمزی چشم

اگر از دریافت معافیت سربازی چشم در سال 1401 مطمئن هستید، ابتدا باید برای دریافت دفترچه راهنمای سربازی به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید. هنگام دریافت این دفترچه، فرم‌های لازم برای معافیت نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.


بیشتر بدانید:

دانلود دفترچه نظام وظیفه



  • بعد از دریافت دفترچه معافیت، لازم است برای اثبات مشکل چشم خود به پزشک مراجعه کنید. پزشک با آزمایشات و معاینات انجام شده نوع بیماری را مشخص می‌کند و گواهی اثبات آن را همراه با مهر و امضا به ثبت می‌رساند.
  • سپس مدارک لازم را همراه با برگه معاینه به سازمان وظیفه تحویل می‌دهید و بعد از بررسی‌های انجام شده، برگه دعوتنامه برای مراجعه به بیمارستان ارسال می‌شود. شما باید در زمان مشخص شده، به بیمارستان مورد نظر مراجعه کنید تا تحت پزشک تایید شورای پزشکی، آزمایشات لازم و تخصصی‌تر انجام شود.
  • بعد از تایید بیمارستان مورد نظر، مدارک نهایی شما توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید، معافیت دائم یا موقت را دریافت می‌کنید.

مدارک لازم برای معافیت چشم حین تحصیل

هنگامی‌که بر اثر مشکلات عارضه‌های چشمی تصمیم به دریافت معافیت پزشکی گرفته‌اید، باید براساس آیین نامه معافیت اقدام کنید و شرایط لازم را بدانید. یکی از اقدامات لازم برای دریافت این معافیت ارائه مدارک لازم برای معافیت چشم حین تحصیل است. در موارد زیر با لیست کامل مدارک آشنا می‌شوید:

  1. برگه تکمیل شده معاینه اولیه توسط پزشک
  2. تکمیل برگه واکسیناسیون و تزریق واکسن‌های مورد نیاز
  3. برگه کامل وضعیت سلامتی
  4. تصویر و اصل شناسنامه و کارت ملی
  5. عکس پرسنلی
  6. کپی آخرین مدرک تحصیلی
  7. ارائه شماره حساب مربوط به یکی از شعب بانک سپه

مشاوره تلفنی معافیت چشم حین تحصیل

معافیت چشم پزشکی تنها با تایید پزشک و بیمارستان معرفی شده باشد، البته رتبه مدرک تحصیلی روی تبصره‌های آن تأثیر مستقیم دارد. بنابراین در اولین مرحله قبل از هر کاری، کسب اطلاعات دقیق و نحوه دریافت معافیت پزشکی چشم پیشنهاد می‌شود برای مشاوره در زمینه معافیت چشم حین تحصیل با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه نحوه درخواست معافیت چشم حین تحصیل

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی