کد خبر : 11390

لیست هنرستان های غیرانتفاعی پسرانه تهران – آدرس

سوال بسیاری از داوطلبان و والدین دانش آموزان مقطع دبیرستان و متوسطه دوم این می باشد که لیست هنرستان های غیرانتفاعی پسرانه در هر منطقه تهران کجا می باشد. آنها مجاز به انتخاب کدام مدارس می باشند؟ لیست هنرستان ها به تفکیک منطقه آنها در کجا قرار دارند؟؟ هنرستان خوب باید چه امکاناتی داشته باشد؟؟ بهترین هنرستان در دوره دوم متوسطه در تهران از نظر برنامه درسی یک ساله طول مدت سال تحصیلی چیست؟؟ کادر آموزشی چگونه و چه طور باشد بهتر می باشد؟؟ و یکی از دیگر از موضوعاتی که برای والدین مهم می باشد فاصله مدرسه با منازل آنها است؟ امکانات مدرسه های هنرستان برای دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم یا همان دوران دبیرستان چگونه باشد؟؟ فرق بین هنرستان با مدرسه های عادی با دبیرستان غیرانتفاعی در چیست؟؟ هنرستان های غیرانتفاعی فنی و حرفه ای و کاردانش شامل چه رشته های هستند؟ بهترین رشته در فنی و حرفه ای کدام رشته می باشد؟

همچنین یک مشاوره تلفنی می تواند انتخاب بهترین مدرسه در تهران و سایر شهرهای کشور بهترین روش برای انتخاب مدرسه است. امکان تماس و مشاوره انتخاب بهترین مدرسه با مناسب ترین شرایط و امکانات آموزشی و حتی نزدیک به محل سکونت برای دانش آموزان سراسر کشور فراهم شده است.

همراهان و والدین د انش آموزان عزیز می توانند برای جواب همه سوال های خود با  سامانه تلفنی تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید و از آنها در مورد سوالات لیست هنرستان های غیرانتفاعی دخترانه خود بپرسید و همچنین راهنمایی های لازم را برای پیدا کردن و انواع مدارس متوسطه در مناطق مختلف تهران از طریق شماره های درج شده در سایت با آنها صحبت و مشاوره تحصیلی بگیرید.




سامانه مشاوره تحصیلی صدای مشاور

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل  




ضوابط مربوط به انتخاب رشته  شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش 


در ادامه این مقاله توضیح مختصری را بدهیم در مورد اینکه دانش آموزانی علاقه مند به تحصیل در زیر شاخه های گروه فنی و حرفه ای هستند در دوره متوسطه دوم حداقل مجموع نمرات آنها برای رشته مورد علاقه خود چه قدر می باشد.

در دوره متوسطه براى هر شاخه و رشته تحصيلى قوانين و ضوابط خاصى وجود دارد و براى اينکه دانش‌آموزى بتواند با موفقيت اين دوره يا رشته را به پايان برساند بايد اين ضوابط را رعايت کند و داراى شرايطى باشد.


انتخاب شاخه‌ فنى و حرفه‌اى

1 – مجموع سه نمره پذيرفته شده خرداد يا شهريور هر يک از دروس رياضی و علوم‌تجربى و حرفه‌وفن در سه‌ پايه در دوره راهنمائى بدون ضريب کمتر از سى نباشد.

2 – در دورهٔ متوسطه دروس رياضى ۱ و کارگاه خوداتکائى (در صورت انتخاب) با موفقيت (کسب حداقل نمره ده) گذرانيده شده باشد.

3 – مجموع نمرات دروس مرتبط با شاخه در دوره راهنمائى و پايه اول دورهٔ متوسطه بايد حداقل 132 بوده و در صورت عدم انتخاب يا حذف درس کارگاه خوداتکائی و  حداقل ۱۲۰ باشد و  به ‌عبارت ديگر معدل دروس مرتبط با شاخه از 12 کمتر نباشد.

انتخاب رشته شاخه کار و دانش

اين شاخه داراى سه زمينهٔ صنعت کشاورزى و دامپرورى و خدمات است و هر زمينه يک يا چند گروه و هر گروه يک يا چند رشتهٔ مهارتى دارد. رشته‌ تحصيلى بزرگ‌ترين جزء شاخه نظرى و کار و دانش يا گروه تحصيلى در شاخه فنى و حرفه‌اى است. رشته تحصيلى معرف سمت‌گيرى در يک زمينه مشخص تحصيلى است که چشم‌انداز آن به اشتغال در يک زيربخش اقتصادي، فرهنگى يا ادامه تحصيل در يک گروه متجانس از رشته‌هاى تحصيلى دانشگاهى مى‌انجامد.

هم‌اکنون در شاخهٔ کار و دانش ۶۵۰ رشته مهارتى طراحى و اعلام شده است که بعضى از آنها در مدارس متوسطه داير است.

در کليه رشته‌هاى مهارتى پودمان‌هاى مهارت وجود دارد. دانش‌آموزانى که در شاخه کار و دانش تحصيلى مى‌کنند مى‌توانند پودمان‌هاى مهارت را مطابق برنامه آموزشى مربوطه بگذرانند و در آزمون استاندارد مهارت در حرفه مربوطه شرکت کرده، در صورت توفيق گواهى‌نامه درجه دو مهارت دريافت دارند. هم‌چنين آنان مى‌توانند پس از گذراندن پودمان مهارت مطابق برنامه آموزشى مربوطه و توفيق از آزمون استاندارد مهارت و  به دريافت گواهى‌نامه درجه يک نائل مى‌شوند.
به افرادى که در شاخه کار و دانش يا هر يک از شاخه‌هاى تحصيلى ياد شده 96 واحد درسى را گذرانيده باشند ديپلم متوسطه در رشتهٔ مربوطه داده مى‌شود.



دانش آموزان میتوانید برای داشتن هرگونه سوال در مورد لیست هنرستان های غیرانتفاعی پسرانه در سطح تهران با سامانه تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید.



به این مقاله امتیاز دهید
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

نصب اپ دانش آموزی