جهت مشاوره در زمینه شیوه نامه جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید + کاربری سامانه بزرگداشت مقام معلم

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 44309

شیوه نامه جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید

شیوه نامه جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید 1
شیوه نامه جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید سال 1400-1401، از سوی ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم ابلاغ شد. در این مقاله می خوانید متن شیوه نامه اجرای برنامه شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید چیست و همه چیز درمورد این شیوه نامه جدید را شرح داده ایم.

شیوه نامه جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید چیست؟

شیوه نامه جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید از سوی ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم ابلاغ شد. هم اکنون شیوه نامه اجرای برنامه شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید در سال تحصیلی 1401-1400 به استان ها ابلاغ شده است.
  •  به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید در دستور کار ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم قرار گرفته است تا شناسایی معلمان فعال، موفق و تاثیر گذار در شرایط زیستی، آموزشی و تربیتی حاکم بر کشور، معرفی آنان به جامعه و به اشتراک گذاشتن تجربه های ناب شان با دیگر معلمان تلاشگر، قدمی در راستای ارتقاء کیفیت و اثر بخشی فعالیت های آموزشی و تربیتی در این  ایام برداشته شود .
  • ارتقای اثر بخشی و افزایش کارایی در نظام تعلیم و تربیت رسمی- عمومی را از مهم ترین اهداف این اقدام است. اعتلای فرهنگ عمومی تکریم مقام معلم در جامعه، ارتقای منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه ای منابع انسانی با تاکید بر نقش الگویی و جایگاه معلم، تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه خدمت در ابعاد تربیتی، آموزشی، پژوهشی و… و تعمیق مرجعیت و اثر بخشی معلمان در زیست بوم جدید با ارج نهادن بر خدمات و مسئولیت خطیر آنان و شناسایی، معرفی و تقدیر از معلمان فعال، موفق و تاثیر گذار در شرایط زیستی، آموزشی و تربیتی کنونی از اهداف عملیاتی این برنامه است.
  • کلیه معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، حق التدریس، قراردادی، خرید خدمت، سرباز معلمان و بازنشستگان شاغل در واحد های آموزشی و پرورشی، اعم از دولتی، غیر دولتی و مدارس خاص در هر یک از دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم از مشمولین این برنامه هستند.
  • کلیه مراحل برنامه در سامانه جدید http://htd.medu.ir   اجرا خواهد شد
  • در مرحله اول و مدرسه ای برنامه، کلیه معلمان می توانند با ورود به سامانه http://htd.medu.ir و انجام خود ارزیابی ( دادن امتیاز به عملکرد
  • مدیران و معلمان توجه داشته باشند، خود ارزیابی معلمان به منزله خود اظهاری برای تقاضای شرکت در برنامه نیست و صرفا جهت استحضار و
  • معلمان هنگام خودارزیابی بر اساس شاخص های نمون برگ مذکور توجه داشته باشند که در صورت کسب حداقل امتیاز برای ورود به مرحله منطقه ای، می بایست مستندی از فعالیت های آموزشی و تربیتی خود را برای ارسال به منطقه ئذ سامانه بارگذاری نمایند که در متن شیوه نامه کاملا تشریح و اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است .
  • بر اساس این شیوه نامه باید به دانش آموزان اطلاع رسانی شود جهت شرکت در نظر سنجی به منظور شناسایی محبوب ترین و تاثیر گذار ترین معلم یا معلمان خود در شرایط آموزشی و پرورشی کنونی (که آنان را شایسته تقدیر و تجلیل می دانند) از طریق سامانه http://ltms.medu.ir   اقدام نمایند.
  • هر یک از اعضای تیم شناسایی مدرسه (مدیر، معاونین آموزشی، پرورشی و فناوری و نماینده معلمان ) باید به سامانه http://ltms.medu.ir مراجعه و ضمن مطالعه شیوه نامه و تقویم اجرایی، با توجه به اهداف برنامه و تعریف ارائه شده از جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید، نسبت به دادن امتیاز به تک تک معلمان مدرسه بر اساس شاخص های نمونه برگ شناسایی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید به صورت انفرادی و محرمانه اقدام نمایند .
  • تیم های داوری تخصصی برای هر دوره تحصیلی با حضور یک مدیر و سه معلم توانمند و موفق در شرایط کنونی آموزشی و پرورشی در هر منطقه، ناحیه و شهرستان تشکیل می شود .
  • جلوه های ویژه معلمی در چهار سطح مدرسه، منطقه ای، استانی و کشوری انتخاب می شوند،
  • تقدیر از جلوه های ویژه  معلمی سطح مدرسه بر عهده مدیریت مدرسه، سطح منطقه بر عهده مدیریت شهرستان و منطقه، سطح استان بر عهده اداره کل و سطح کشوری نیز بر عهده ستادمرکزی بزرگداشت مقام معلم خواهد بود .
  •  حیطه های ارزیابی شایستگی معلمان بر اساس سه محور حرفه ای، تخصصی و اخلاقی مورد سنجش قرار خواهد گرفت برای این منظور مولفه هایی پیش بینی و در 20 شاخص سنجه های پیش بینی شده باید تکمیل شود .

دانلود کنید:


به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه شیوه نامه جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید + کاربری سامانه بزرگداشت مقام معلم

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 2 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی