جهت مشاوره در زمینه کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه تهران

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 37513

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران 1400 اعلام شد.  شهریه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نوبت دوم و آموزش مجازی ورودی‌های جدید دانشگاه تهران به شرح جدول زیر است:


میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران 1400 (دوره مجازی)

میزان شهریه دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد برای دوره های مجازی و آموزش از راه دور نیمسال تحصیلی 1400 مطابق با جدول زیر اعلام شد:

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران 1

سوالات متداول کلاس های مجازی دانشگاه تهران 1400

س. آيا در دانشگاه تهران دوره‌هاي تحصيلي به صورت آموزش مجازي(الکترونیکی) برگزار مي‌شود؟
ج. بلي – دانشگاه تهران از نيمسال دوم سال تحصيلي (87 – 1386) در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد اقدام به پذيرش دانشجو در دوره‌هاي الکترونیکی نموده است

س. پذیرش دانشجو در دوره های الکترونیکی دانشگاه تهران به چه صورت انجام می پذیرد؟
ج. پذیرش دانشجو در دوره ی مجازی توسط سازمان سنجش آموزش کشور و در چارچوب سیاست ها و مقررات آموزشی دانشگاه مطابق با “شیوه نامه پذیرش دانشجو در دوره های الکترونیکی دانشگاه تهران” صورت می گیرد.

س. چه رشته هایی در دانشگاه تهران به صورت الکترونیکی در حال برگزاری است ؟
در حال حاضر رشته های دانشگاهی مشتمل بر 28 رشته- گرایش الكترونيكي در مقطع كارشناسي ارشد (در حوزه‌هاي مديريت، حسابداري، كارآفريني، فلسفه، حقوق، محیط زیست و تربیت بدنی) و 3 رشته در مقطع كارشناسي (در حوزه‌هاي مديريت و حسابداري) در حال برگزاری می باشد.جزئیات

س. اعتبار مدرک دوره های الکترونیکی دانشگاه تهران چگونه است ؟
ج. مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان دوره های الکترونیکی همانند دوره های حضوری توسط دانشگاه صادر می شود. عنوان دانشگاه تهران بیانگر اعتبار مدرک ، عنوان پردیس/ دانشکده ذیربط بیانگر حوزه علمی و تخصصی دانشجو و ذکر دوره مجازی بیانگر شیوه آموزشی و نوع ارائه رشته است. عنوان و مقطع هر رشته مجازی دقیقا منطبق با عنوان همان رشته در دوره های حضوری ولی با قید عبارت آموزشهای الکترونیکی “دوره الکترونیکی” در متن دانشنامه فارغ التحصیلی است

س. شرایط ثبت نام داوطلب دوره های الکترونیکی در مقطع کارشناسی ارشد چیست؟
داوطلب بايد طبق مقررات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري منعي جهت ادامه تحصيل در دانشگاه‌هاي كشورنداشته باشد.داوطلب دوره‌هاي كارشناسي‌ارشد هنگام ثبت نام الکترونيکی، بايد داراي مدرك كارشناسي مورد تاييد وزارت علوم تحقيقات و فناوری باشد.

س. آیا امکان انتقال و یا تغییر رشته در دوره های الکترونیکی وجود دارد؟
ج. براي دانشجويان دوره‌هاي الکترونیکی، امكان انتقال و تغيير رشته وجود ندارد

س. آيا امکان تحصيل همزمان در دوره مجازی وجود دارد؟
ج. خیر- تحصيل همزمان در دو رشته مجازي يا يک رشته الکترونیکی و يک رشته حضوري امکان پذير نيست

س. آيا آزمونهاي دوره‌هاي ارائه شده به صورت الكترونيكي (غير حضوري) برگزار مي‌شود؟
ج. در حال حاضر آزمونهاي مياني (Quiz) در طول ترم به صورت الكترونيكي برگزار مي‌شود، اما به منظور ارزيابي دقيق تر فراگيران، آزمون پايان ترم به صورت حضوري در محل دانشگاه تهران ( دانشکده / پردیس) برگزار مي شود.


س. چه خدماتی در مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه تهران ارائه می گردد؟
• دوره های رسمی- دانشگاهی
• دوره های ترکیبی- دانشگاهی
• دوره های کاربردی- کوتاه مدت
• ارائه فضا و تجهیزات آموزشی
• اجرای طرح های پژوهشی- دانشجويي مرتبط
• برگزاری کارگاه ها و سمینارهای آموزشی

س. نحوه اطلاع از دوره های مذکور و درخواست ارائه این خدمات به چه صورت انجام می پذیرد؟
ج. جهت اطلاع از دوره ها و نحوه ارائه درخواست به پورتال مرکز – اداره ارائه بخش درخواست خدمات مراجعه نمایید

س. دانشجویان دوره های الکترونیکی به چه مهارت هایی جهت تحصیل در این دوره ها نیاز دارند ؟
ج. یک دانشجوی دوره های الکترونیکی (مجازی) می بایست با مهارت های هفت گانه ICDL و اصول و ابزار های فناوری اطلاعات و ارتباطات از قبیل کار با سیستم های عامل (ویندوز و …) و محیط شبکه و اینترنت آشنایی داشته باشد .

س. ارزش مدرک مجازی به چه میزان است؟
ج. مدرک کارشناسی ارشد به روش الکترونیک (مجازی) مورد تأیید آموزش عالی بوده و امکان ادامه تحصیل در مقطع بعدی وجود دارد و نیز مورد تأیید سازمان امور استخدامی بوده و بر طبق قوانین استخدامی به دارندگان این مدرک ارتقای شغلی و حقوقی تعلق خواهد گرفت.

س. آیا عنوان مجازی در مدرک تحصیلی قید خواهد شد؟
ج. بلی، عنوان آموزشهای الکترونیک در مدرک قید می‌شود.

س. امکانات مورد نیاز برای شرکت در کلاسهای مجازی چیست ؟
ج. سخت افزار: رایانه رومیزی و یا لب تاب که قادر به راه اندازی ویندوز XP نسخه سه و یا ورژن‌های بعدی ویندوز باشد (ویندوز 7 بهترین انتخاب است).
شبکه: اتصال اینترنت با سرعت 256k و یا بهتر و امکان دانلود حداقل 4G در ماه برای دانلود فیلمهای ضبط شده از کلاسها (امکان دانلود نامحدود بهترین حالت ممکن است که در بسیاری از نقاط توسط شرکت مخابرات ارائه می‌شود).

س. نحوه برگزاری کلاس های درسی به چه صورت است ؟
ج. در هر ترم، پس از ثبت نام و انتخاب واحد، برنامه درسی، روز و ساعت درس بر روی سایت به دانشجویان اعلام می‌شود که دانشجویان گرامی بایستی در روز و ساعت اعلام شده در سایت درسی توسط نام کاربری و رمز خودشان وارد شده و در کلاس حضور یابند، و بطور همزمان با استاد در ارتباط باشند، صدا و تصویر استاد و مطالب ارائه شده توسط وی را ملاحظه نمایند و چنانچه سؤالی داشتند همان موقع سؤال را مطرح نمایند تا توسط استاد پاسخ داده شود.

تصویر ذیل محیط کلاس را نشان می‌دهد:

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران 2

در گوشه سمت راست بالای مانیتور تصویر استاد توسط وب کم به نمایش در می‌آید، در ذیل آن فهرست دانشجویان حاضر در کلاس نمایان شده، در پایین مانیتور پنجره چت وجود دارد که دانشجویان سؤالات خود را مطرح می‌کنند و در قسمت وسط (اصلی) وایت برد استاد است که مطالب درس نمایش داده می‌شود. تمام وقایع کلاس ضبط می‌شود که دانشجویان علاوه بر استفاده آنلاین، می‌توانند بعد از کلاس، فیلم ضبط شده را دانلود نموده و بارها مرور نمایند.

س. آیا حضور در کلاس اجباری است؟
ج. بله. تنها تفاوت کلاسهای مجازی (الکترونیک) با کلاسهای حضوری آن است که دانشجویان لازم نیست در محل دانشکده حضور فیزیکی یابند و می‌توانند به صورت مجازی از اقصی نقاط کشور در کلاس شرکت کرده و ادامه تحصیل دهند. ولی از سایر جنبه‌ها کاملا تابع قوانین حاکم بر کلاسهای حضوری هستند. البته کنترل کلاس و نحوه اداره آن بر عهده استاد است، بنابر این اجبار به حضور در کلاس و حضور و غیاب دقیق دانشجویان و یا عدم کنترل دانشجو مربوط به خود استاد است. برخی از اساتید در حضور و غیاب سخت گیری نمی کنند و برخی دیگر سخت گیر هستند و اگر دانشجویی بیش از سه جلسه غیبت داشته باشد وی را از امتحان محروم می‌کنند. به هر حال توصیه جدی ما این است که بدون در نظر گیری سختگیر بودن و یا نبودن استاد، دانشجویان گرامی در تمامی درسها شرکت فعال نمایند تا بیشترین بهره را ببرند.

س. از آنجا که کارمند هستم آیا کلاسها در خارج از وقت اداری برگزار می‌شود؟
ج. خیر. علی رغم اینکه تمام تلاش این است که بیشترین تعداد کلاسها در بعد از ظهر باشد، ، لذا برخی از کلاسها صبح و تعدادی نیز بعداز ظهر برگزار خواهد شد و از ساعت 8 صبح تا 8 شب امکان برگزاری کلاس وجود دارد و دانشجو باید خود را با کلاس وفق دهد.

س. آیا کلاسهای مجازی (الکترونیک) بدون هیچ مشکلی در طول ترم برگزار می‌شود؟
ج. برگزاری کلاسهای الکترونیک تابع شرایط حاکم بر شبکه و اینترنت کشوری و سایر مشکلات الکترونیکی است. علی رغم قطع و وصل شبکه و نوسانات سرعت اینترنت، طبق تجربه چندین دوره برگزار شده، در 70٪ طول ترم مشکل برگزاری کلاس را نداشته‌ایم و دانشجویان راضی بوده‌اند و در باقی آن، در صورت کندی شبکه و یا قطع ارتباط، دانشجویان باید کلاس ضبط شده را دانلود نموده و ملاحظه نمایند.

س. تعداد جلسات هر درس چقدر است ؟
ج‌. کلاسهای مجازی بسته به رشته های تحصیلی، بین 12 تا 16 جلسه در ترم برگزار می‌شود .

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه تهران

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی