کد خبر : 15995

شرایط پذیرش امریه وزارت نفت چیست؟

در این عنوان سعی داریم توضیح مختصری را ارائه دهیم برای آن دسته از افراد و کسانی که خواستار شرایط پذیرش امریه وزارت نفت هستند و میخواهند امریه سربازی بگیرند تا خدمت سربازی برای آنها راحت تر و آسان تر باشد.

آشنایی با وزارت نفت:

وزارت نفت یک سازمان دولتی زیرمجموعه قوه مجریه می باشد. وظیفه این نهاد اعمال اصل مالکیت و حاکمیت کشور ایران بر ذخایر و منابع نفت و گاز می باشد. وزارت نفت پس از انقلاب در سال 1358 در دولت موقت بازرگان تأسیس گردید. ساختار سازمانی وزارت نفت از یک ستاد مرکزی تشکیل و دارای چهار شرکت تابعه یعنی شرکت ملی نفت ایران و  شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تشکیل شده‌ است.

امریه وزارت نفت:

طرح نظام به طرحي اطلاق و گفته مي گردد كه از طريق آن برخي فارغ التحصيلان دانشگاهي در رشته هاي مورد نياز صنعت  وزارت نفت و در مقاطع تحصيلي كارشناسي و كارشناسي ارشد جهت گذرانيدن خدمت نظام وظيفه در اين وزارت خانه به كارگرفته  نیز مي شوند.

هدف :

تامين بخشي از نيازهاي نيروي انساني شركتهاي تابعه  زیر نظر صنعت  وزارت نفت در مناطق محروم عملياتي و بد آب و هوا می باشد.

نحوه ثبت نام :

متقاضيان طرح نظام در صورت تمايل به ثبت نام مي توانند پس از فارغ التحصیلی و شش  ماه قبل از تاريخ اعزام در سايت معاونت منابع انساني وزارت نفت به نشاني اینترنتی  ((http://pmhr.mop.ir)) نسبت به ثبت نام اقدام نمايند.


شرایط عمومی ثبت نام امریه شرکت نفت

در رابطه با شرایط عمومی ثبت نام امریه شرکت نفت می توان از موارد زیر نام برد. توجه کنید که به جز عذم غیبت در طول دوران خدمت در مابقی موارد فرد باید حداقل یکی از آن ها را دارا باشد.

• داشتن حداقل شش ماه سابقه عضویت در بسیج آن هم به صورت فعال

• در صورتی که فرد از خانواده جانبازان و یا ایثارگران باشد

•  افراد برتر در انواع مسابقات علمی و غیره و همین طور نخبگان

•  فرد معاف شده از رزم


 شرایط اختصاصی ثبت نام امریه سربازی شرکت نفت

علاوه بر شرایط عمومی ثبت نام امریه وزارت نفت برخورداری فرد از شرایط اختصاصی ثبت نام نیز در نظر گرفته شده است و  برای ثبت نام در این طرح می توان از رشته های دانشگاهی مورد نیاز شرکت نفت و همین طور سوابق تحصیلی وی یاد کرد.


مدارک امریه وزارت نفت شامل چه مواردی است؟

مدارک امریه وزارت نفت نیز همانند مدارک مورد نیاز کلیه ارگان های پذیرنده امریه در برخی موارد مشترک است اما با توجه به شرایط خاص پذیرش این وزارتخانه طبیعتا ممکن است مدارکی از شما خواسته شود که در لیست مدارک مورد نیاز سایر ارگان ها نباشد. به طور کل داشتن شرایط عمومی امریه باعث میشوند که شما در هر ارگان و نهادی برای کسب سهمیه امریه در اولویت باشید از این رو اگر شما یکی از شرایط عمومی (معافیت از رزم، خانواده جانباز، شهدا، ایثارگر ) را داشته باشید شانس بیشتری برای کسب امریه این وزارتخانه را خواهید داشت و از طرفی باید مدرک و مستند لازم برای اثبات شرایط عمومی خودت را در لیست مدارک امریه وزارت نفت قرار دهید.

یک قطعه عکس پرسنلی، فتوکپی کارت ملی و شناسنامه، مدارک تحصیلی لازم، برگ سبز سازمان نظام وظیفه، گواهی اثبات شرایط عمومی و. . . از جمله مدارک لازم میباشند.


سامانه صدای مشاور

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی