کد خبر : 16178

سوالات کمیسیون معافیت کفالت پدر

در این مقاله و مطلب قصد داریم بپردازیم و توضیح مختصری را ارائه دهیم در مورد سوالات کمیسیون معافیت کفالت پدر برای آن دسته از مشمولان و کسانی که میخواهند از طریق کفالت پدر  خود از خدمت سربازی معاف شوند که ما در این ادامه خواهیم پرداخت به انواع معافیت های کفالت و همچنین شرایط سوالات کمیسیون معافیت کفالت چگونه میباشد؟ شرایط اخذ معافیت کفالت پدر  برای مشمولان که دارای چنین شرایطی نیز هستند چگونه است.

یرای معافیت سربازی کفالت انواع بسیاری دارد که برای هرکدام جداگانه کمیسیون معافیت کفالت خاصی برگزار می شود.بهتر است برای پاسخ همه سوالات خود  مقاله و مطالب ما را درخبرینو دنبال کنید…

انواع معافیت خدمت سربازی:

1- معافیت کفالت

2- معافیت پزشکی

3- معافیت تحصیلی

4- معافیت خاص


شرایط معافیت کفالت پدر

معافیت کفالت پدر در صورتی به مشمول  تعلق می گیرد که شما به عنوان سرپرست خانواده محسوب باشید. از آنجایی که شما به عنوان سرپرست خانواده مسئولیت های زیادی دارید، شرایط رفتن به سربازی را ندارید. از این رو سازمان نظام وظیفه این تسهیلات را برای شما در نظر گرفته است. برای گرفتن معافیت کفالت پدر و  یا پدر باید شرایط سنی آیین نامه را داشته باشد و یا به دلیل بیماری قادر به انجام امور خود نباشد.


مدارک و مراحل مورد نیاز برای کفالت پدر

برای گرفتن معافیت کفالت پدر لازم است مدارک مورد نیاز را در دو مرحله به سازمان نظام وظیفه عمومی ارائه دهید. در مرحله اول مدارک لازم را جمع آوری نموده یکی از مراکز پلیس + 10 ارائه کنید. در مرحله دوم هنگام شرکت در کمیسیون که زمان آن از طرف سازمان نظام وظیفه عمومی به شما اعلام می گردد مدارک دیگری را ارائه خواهید کرد.

مهمترین مدارک مورد نیاز برای کفالت پدر به شرح و صورت زیر میباشد:

  • مدارک شناسایی خود با کسانی که لازم است سازمان نظام وظیفه عمومی از وضعیت آنها مطلع باشد.
  • برگ استعلام آخرین وضعیت تحصیلی
  • برگ معاینه اولیه مشمولان
  • گواهی فوت خواهر یا برادر
  • برگ تحقیق وضعیت توسط نیروی انتظامی
  • برگ معاینه پزشکی پدر

معافیت کفالت پدر بیمار نیازمند مراقبت

نوع دیگر معافیت کفالت مخصوص آن دسته از افرادی است که سن پدرشان زیر 75 سال است اما پدر به دلیل بیماری یا ناتوانی نیاز به مراقبت دارد. هر بیماری از نظر سازمان نظام وظیفه منجر به معافیت کفالت پدر بیمار نمی شود. در آیین نامه سازمان نظام وظیفه این بیماری ها مشخص شده است. علاوه بر تایید بیماری توسط کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه شما باید تنها پسر بالای 18 سال خانواده باشید. در صورت وجود برادر معافیت شما تحت شرایط خاصی ممکن خواهد شد.


سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی