جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون سردفتری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 50970

سایت ثبت نام آزمون سردفتری + راهنمای ثبت نام 1401

سایت ثبت نام آزمون سردفتری

در این مقاله لینک ورود به سایت ثبت نام آزمون سردفتری، به همراه راهنمای ثبت نام آزمون سردفتری 1401 را در اختیار داوطلبان گرامی قرار داده ایم.


ورود به سایت ثبت نام آزمون سردفتری

برای ورود به سایت ثبت نام آزمون سردفتری که در واقع یک صفحه ویژه برای ثبت نام آزمون سردفتری در سایت سازمان سنجش است، روی لینک زیر کلیک نمایید. (قبل از ورود حتما فیلتر شکن خود را خاموش کنید)

سایت ثبت نام آزمون سردفتر اسناد رسمی در سال 1401

📋سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد در راستای ماده (3) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که بر اساس آن ماده (5) قانون دفاتر اسناد رسمی اصلاح گردیده است از بین متقاضیان واجد شرایط از طریق آزمون کتبی و اختبار، سردفتر اسناد رسمی انتخاب نماید. این ثبت نام در سایت ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی انجام می شود، برای ورود مستقیم به این سایت روی لینک بالا کلیک نمایید.

متقاضیان برای شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401 باید دارای شرایط سنی 24 تا 50 سال باشند و با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjsh.org و پرداخت 200 هزار تومان، در این آزمون ثبت‌نام کنند. سایت سازمان سنجش همان سایت ثبت نان آزمون سردفتری 1401 است.



بیشتر بدانید:

زمان ثبت نام آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱


راهنمای ثبت نام آزمون سردفتری 1401

توصيه‌هاي مهم به داوطلبان گرامي

  • 1- داوطلبان بايد اطلاعيه راهنمای ثبت نام آزمون سردفتری را بطور كامل مطالعه كرده باشند.
  • سایت ثبت نام آزمون سردفتری + راهنمای ثبت نام 1401 2 (دانلود دفترچه ثبت نام آزمون سردفتری )
  • 2- داوطلبان بايد حتما شرايط مندرج در اطلاعيه ثبت نام را داشته باشند.
  • 3- داوطلبان لازم است در درج كد ملي، نام خانوادگي و نام، مشخصات شناسنامه‌اي، ارسال عكس و تمامي اطلاعات لازم ديگر دقت و توجه كافي به عمل آورند، بديهي است درصورت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات اشتباه، با داوطلب به عنوان متخلف برخورد خواهد شد.
  • 4- در پايان ثبت‌نام اينترنتي تأييد صحت اطلاعات ارسالي به عهده شخص داوطلب مي‌باشد، لذا دقت و توجه كافي در اين خصوص به عمل آيد.
  • 5- براي جلوگيري از مشكلات بعدي حتماً اطلاعات درج شده در تقاضانامه ثبت‌نامي را به دقت بررسي نمايند.
  • 6- داوطلبان پس از تكميل تقاضانامه و دريافت كد پيگيري يك نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و پس از مطالعه مندرجات آن، آنرا نزد خود نگهداري نمايند.
  • 7- داوطلبان لازم است اطلاعات كارت اعتباري، شماره پرونده و كد پيگيري خود را تا اعلام نتايج نهايي نزد خود نگهداري نمايند.
  • 8- توصيه مي‌شود داوطلب فرايند ثبت‌نام را شخصاً انجام دهد و شماره پرونده و كد پيگيري دريافتي از سايت را، نزد سايرين افشا نكند.


بیشتر بدانید:

زمان برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۱



ثبت نام آزمون سردفتری بدون تعیین ظرفیت

ثبت نام آزمون سردفتری بدون تعیین ظرفیت انجام می شود. سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌نام داوطلبان برای شرکت در آزمون سردفتری ۱۴۰۱ را از طریق سایت ثبت نام آزمون سردفتری که یک بخش از سایت سازمان سنجش است، انجام می دهد. این آزمون بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها و بدون تعیین ظرفیت است.

  • سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه راهنمای ثبت‌نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی 1401 را شروع کرد. متقاضیان می‌توانند تا 15 آبان 1401 برای ثبت‌نام در این آزمون که روز جمعه  25 آذر 1401 برگزار خواهد شد، اقدام کنند.
  • در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است؛ “سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد در راستای ماده (3) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار  که بر اساس آن ماده (5) قانون دفاتر اسناد رسمی  اصلاح شده است از بین متقاضیان واجد شرایط زیر از طریق آزمون کتبی و اختبار، سردفتر اسناد رسمی انتخاب کند.”
  • طبق ماده (3) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که پس از کش و قوس‌های طولانی در اردیبهشت‌ماه امسال تصویب نهایی و ابلاغ شد، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است برای داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (%70) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (1%) حائزان بالاترین امتیاز را کسب کنند، پروانه سردفتری صادر کند. این شرایط امکان افزایش کمّی سردفتران را مهیا می‌کند که با انتقاد سازمان ثبت و نیز کانون سردفتران و دفتریاران همراه بوده است.
  • پیش از این حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از لزوم صلاحیت پذیرفته‌شدگان در آزمون سردفتری خبر داده بود که با مفاد قانون تسهیل صدور مجوزها در تضاد است.
  • همچنین در اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور “آزمون کتبی و اختبار” قید شده است که احتمال ریزش پذیرفته‌شدگان در مرحله آزمون شفاهی (اختبار) را محتمل می‌کند. گفتنی است پیش از این هیئت مقررات‌زدایی برگزاری آزمون‌های شفاهی برای صدور پروانه را غیرقانونی اعلام کرده بود. امری که البته در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401 پیش‌بینی شده است.
  • هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار در پنجاه‌وچهارمین نشست خود – پیش از تصویب و ابلاغ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار – به استناد قانون اصلاح موادی 1 و 7 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، 7 تصمیم را برای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اتخاذ کرد. بند 7 این تصمیمات می‌گوید: “شرط نظر کارشناس، آزمون شفاهی و دیگر زمینه‌های اعمال سلیقه تا حد ممکن از شرایط صدور مجوز حذف شود.”
  • با این حال و با توجه به این مقرره و نیز قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که در پی آزمون پرحاشیه وکالت، استفساریه را هم گذرانده، در اطلاعیه آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401 آمده؛ اختبار شفاهی و گزینش با احراز صلاحیت داوطلب برای تصدی سردفتری اسناد رسمی مطابق مقررات به تشخیص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود.
  • به هر حال متقاضیان برای شرکت در آزمون سردفتری اسناد رسمی 1401 باید دارای شرایط سنی 24 تا 50 سال باشند و با مراجعه به سایت آزمون اسناد رسمی به نشانی www.sanjsh.org و پرداخت 200 هزار تومان، در این آزمون ثبت‌نام کنند.

منابع آزمون اسناد رسمی

طبق اعلان سازمان سنجش، منابع آزمون اسناد رسمی شامل:

ادبیات فارسی (با ضریب 2)، عربی (با ضریب 1)، احکام شرعی (با ضریب 2)، اطلاعات عمومی (با ضریب 1)، حقوق ثبت (شامل آیین‌نامه‌ها، قانون حدنگار و کاداستر و مجموعه بخشنامه‌های ثبتی با ضریب 3)، حقوق مدنی (به جز مباحث نکاح و طلاق با ضریب 3)، حقوق جزا (جزای عمومی و اختصاصی با ضریب 2)، حقوق تجارت (با ضریب 2)، قانون دفاتر اسناد رسمی و آیین‌نامه مربوط (با ضریب 3)، مواد آزمون انتخاب شده‌اند و برای این آزمون نمره منفی لحاظ می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون سردفتری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی