جهت مشاوره در زمینه بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 48495

زمان و شرایط بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش

زمان و شرایط بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش 1

در این مقاله از زمان، شرایط بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش و مدارک مورد نیاز برای بورسیه ارتش مطلع می شوید.

این اطلاعیه مربوط به فرایند گزینش داوطلبان بورسیه ارتش در دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین دانشجویان پزشکی متقاضی بورسیه ، بعد از مقطع علوم پایه / معرفی شده از سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور است. در ادامه زمان ، مکان و مدارک لازم جهت انجام مراحل مصاحبه و گزینش و … را می خوانید :


زمان بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش

زمان مراجعه برای بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش در شهریور ماه است. برای اطلاع از زمان دقیق می توانید با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایید. 

داوطلبان کنکور سراسری و دانشجویان پزشکی متقاضی بورسیه بر اساس حرف اول نام خانوادگی صرفاً فقط در روزهای مشخص شده مراجعه نمایند . پذیرش داوطلبان در غیر از روز تعیین شده امکان پذیر نمی باشد .


آدرس محل مراجعه برای بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش

آدرس محل مراجعه برای بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش و انجام مراحل گزینش، تهران – خیابان فاطمی غربی – خیابان شهید سرهنگ اعتماد زاده – دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
*** داوطلبان از آوردن همراه اکیداً خود داری نمایند ***


مدارک لازم برای بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش

 مدارک لازم برای بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش داوطلبان کنکور سراسری و دانشجویان پزشکی متقاضی بورسیه از سایر دانشگاه ها میبایستی همراه داشته باشند :

1 /اصل و سه نسخه روگرفت برابر اصل شده از تمام صفحات شناسنامه عکس دار داوطلب و اصل و تصویر پشت و رو كارت ملی /سه سری/
2 /یک سری روگرفت از تمام صفحات شناسنامه پدر و مادر
3 /اصل و سه سری روگرفت از مدرك پایان دوره متوسطه ، گواهی موقت پایان دوره متوسطه و ریز نمرات پایان دوره متوسطه
4 /اصل و سه سری روگرفت از گواهی پیشدانشگاهی و گواهی موقت پیش دانشگاهی / جهت داوطلبان نظام قدیم /
5 /اصل و روگرفت از مدرك نظام وظیفه /گواهی معافیت تحصیلی از نظام وظیفه / پلیس +10 / یا گواهی موقت دیپلم برای متولدین 1382 و بعد از آن یا برگه سبز آماده به خدمت بدون مهر غیبت یا كارت معافیت دائم غیرپزشکی یا گواهی اشتغال به خدمت سربازی از یگان خدمتی با مهر و امضاء یا كارت پایان خدمت و جهت دانشجویان پزشکی متقاضی بورسیه از سایر دانشگاه ها ارائه گواهی اشتغال به تحصیل
6 /داوطلبان شرایط دار /فرزند نظامی- شهید- جانباز از كار افتادگی- آزاده از كار افتادگی/ باید اصل مدرك خود را به همراه داشته باشند.
7 /پرینت كارنامه كل تحصیلی برای داوطلبانی كه در دانشگاهها و موسسات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به تحصیل میباشند.
8 /12 قطعه عکس 4×3 تمام رخ جدید / ترجیحاً تصویر ثبت شده در مدارك کنکور سراسری و گواهی موقت دیپلم و تمامی عکسها پشت نویسی شده : نام – نام خانوادگی – نام پدر – كد ملی و در سال جاری گرفته شده باشد/
9 /مشخصاتبستگان نسبی/پدر-مادر-خواهران-برادران-پدربزرگومادربزرگ/ را همراه داشته باشند ./ فرم پیوست را حتماً چاپ و تکمیل نموده و در روز گزینش همراه داشته باشند /
10 /ارائه اصل گذرنامه/درصورت دارا بودن/
11 /لباس و كفش ورزشی مناسب برای داوطلبان ذكور /جهت آزمون مقاومت جسمانی/
12 /ارائه برگ قبولی سازمان سنجش / كارنامه كنکور / و روگرفت برگ انتخاب رشته كامل شده
13 /آن دسته از داوطلبانی كه فاقد شناسنامه عکس دار میباشند می بایستی جهت احراز هویت ، یک برگ گواهی اشتغال به تحصیل عکس دار از دبیرستان محل آموزش خود تهیه و در روز گزینش همراه داشته باشند . شایان ذكر می باشد عکس الصاق شده در گواهی اشتغال به تحصیل می بایستی ممهور به مهر دبیرستان باشد .
14 /آن دسته از داوطلبانی كه عضو بسیج بوده و یا دارای مقام و رتبه های استانی و كشور در حوزه های مختلف درسی ، قرآنی ، ورزشی و … می باشند مدارك مربوطه را در روز گزینش همراه داشته باشند .
** داوطلبانی كه مدرك نظام وظیفه آنها از سوی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جهت استعالم به مراكز پلیس + 10 ارجاع می گردد می توانند به نزدیکترین مركز به دانشگاه ، به آدرس : خیابان فاطمی غربی – خیابان كارگر شمالی – نرسیده به بیمارستان مركز قلب تهران – جنب بانک پارسیان مراجعه نمایند.


تذکرات مهم:

  • 1 -با توجه به شرایط زیست محیطی به وجود آمده در سطح كشور به دلیل شیوع بیماری كرونا همراه داشتن ماسک و مواد ضد عفونی كننده برای داوطلبان الزامی بوده و به جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، داوطلبان می بایستی تنها مراجعه نمایند و از آوردن همراه اكیداً خود داری نمایند .
  • 2 -مراحل گزینش 2 روز به طول میانجامد /داوطلبان حتی االمکان محل اسکان برای خود پیش بینی نمایند/. و دانشگاه محدودیت در قبال اسکان داوطلبان دارد.
  • 3 -داوطلبان جهت مراجعه به دانشگاه به علت محدودیت ترافیکی می بایستی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند و در صورت اضطرار در استفاده از خودروی شخصی می توانند به پاركینگ دژبان مرکز آجا واقع در : خیابان فاطمی غربی – خیابان شهید اعتماد زاده – نرسیده به بیمارستان امام رضا /ع/ مراجعه نمایند. / در مجاورت دانشگاه /
  • 4 – شرایط علمی مورد نظر جهت داوطلبان کنکور سراسری سال 1401:
    /الف/ برای داوطلبان رشته های پزشکی و دندانپزشکی : معدل كل دیپلم 16 و باالتر از آن و كسب نمره علمی باالتر از 9000 در کنکور سراسری
    /ب/ برای داوطلبان رشته های پرستاری و كارشناسی پیراپزشکی : معدل كل دیپلم 16 و باالتر از آن و كسب نمره علمی باالتر از 7000 در کنکور سراسری
    /ج/ برای داوطلبان رشته های كاردانی فوریت های پزشکی : معدل كل دیپلم 16 و باالتر و كسب نمره علمی باالتر از 6900 در کنکور سراسری

تبصره مهم : داوطلبان دارای سهمیه شاهد ، رزمنده ، جانباز ، ایثارگر و بهیاری و دیگر سهمیه ها نیز باید حد نصاب نمره علمی ذکر شده در قسمت شرایط علمی را داشته باشند. شایان ذکر می باشد داوطلبانی که حداقل نمره علمی لازم را کسب ننموده اند مجاز به انتخاب رشته نمی باشد و در صورت انتخاب رشته و مراجعه جهت شرکت در مراحل گزینش ، از این داوطلبان / به علت نداشتن شرایط لازم / پذیرش بعمل نمی آید .


شرایط بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش 

شرایط بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش به شرح زیر است:

شرایط سنی مورد نظر جهت داوطلبان :

  • /الف / حداقل سن در هنگام پذیرش داوطلبان 16سال وحداكثر سن 23 سال تمام./ مبنای احتساب سن داوطلبان از تاریخ اولین روز شروع فرآیند گزینش و مصاحبه در سال 1401 خواهد بود/.
  • /ب/ داوطلبانی كه در حال انجام خدمت مقدس سربازی در نیروهای مسلح بوده و یا آن را به اتمام رسانیده اند، مدت خدمت دوره ضرورت /خدمت مقدس سربازی/ به حداكثر سن / 22 سال / اضافه خواهد شد و در خصوص دانشجویان پزشکی متقاضی بورسیه مدت تحصیل نامبردگان در دانشگاه محل تحصیل به حداكثر سن دانشجویان مزید می گردد
  • / ج / فرزندان شاهد، جانبازان از كار افتاده كلی ، آزادگان از كار افتاده كلی ، در صورت كسب حد نصا ب قبولی /نمره علمی/ و امتیازات لازم در آزمون استخدامی ، از شرط حداقل معدل دیپلم و حداكثر سن معاف می باشند.
  • از پذیرش داوطلبان دارای معافیت پزشکی و افرادی كه مدارك فوق را به همراه نداشته باشند امتناع خواهد شد.
  • از آوردن وسایل غیر ضروری خودداری گردد.
  • معرفی شدگان كه بیش از یک رشته اعالم تمایل نموده و معرفی شده اند لازم است فقط یک بار جهت گزینش مراجعه نمایند . در صورت قبولی در مراحل گزینش برای تمامی رشته های انتخابی ، قبول منظور می گردد .
  • داوطلبان در طول مراحل گزینش از همراه داشتن گوشی تلفن موبایل جداً خود داری نمایند – / ورود تلفن همراه هوشمند و دارای دوربین ممنوع می باشد /
  • پذیرش داوطلبان صرفاً برابر برنامه زمانبندی اعالم شده و در روزهای مشخص شده انجام می پذیرد / داوطلبان از مراجعه در روزهایی به غیر از تاریخ مشخص شده اكیداً خود داری نمایند /
  • داوطلبان جهت انجام آزمایشات پزشکی می بایستی 12 ساعت ناشتا باشند و از استعمال هر گونه دارو 4 روز قبل از شروع فرایند گزینش خود داری نمایند .
  • معاینات پزشکی در مورد تمامی داوطلبان / آقا و خانم / به صورت كامل انجام می پذیرد .

مواردی كه در معاینات پزشکی مردود می باشد :

 1 : قد در آقایان كمتر از 160 سانتی متر و شاخص توده بدنی / BMI / كمتر از 17 و بیشتر از 30
2 : قد در خانم ها كمتر از 145 سانتی متر و شاخص توده بدنی / BMI / كمتر از 17 و بیشتر از 30
3 : بیماریهای پوستی مانند : پیسی ، پسوریازیس
4 : نمره چشم / نزدیک بینی یا دور بینی / بیش از 2 نمره در آقایان و بیشتر از 3 در خانم ها – قوز قرنیه – انحراف چشم – كور رنگی
5 : سابقه جراحی ستون فقرات _ انحراف ستون فقرات – كوتاهی آشیل یا ناتوانی در نشستن به صورت كامل – كوتاهی اندام یا قطع اندام
6 : پای پرانتزی یا ضربدری بیش از حد نرمال – صافی كف پا
7 : سابقه جراحی قلب – خالکوبی و یا آثار خود زنی – لکنت زبان
8 : سابقه جراحی و باز شدن شکم /سابقه جراحی آپاندیس كه محل عمل در ناحیه آپاندیس یاشد منعی ندارد /
-آن دسته از داوطلبانی كه فاقد شناسنامه عکس دار میباشند می بایستی جهت احراز هویت ، یک برگ گواهی اشتغال به تحصیل عکس دار از دبیرستان محل آموزش خود تهیه و در روز گزینش همراه داشته باشند . شایان ذكر می باشد عکس الصاق شده در گواهی اشتغال به تحصیل می بایستی ممهور به مهر دبیرستان باشد .

 – تبصره :
دوره تحصیل و آموزش داوطلبان استخدام به صورت شبانه روزی می باشد . /پزشکی و دندانپزشکی 7 ترم – مابقی رشته ها كل دوره /

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی