جهت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج آزمون کادر اداری استخدامی قوه قضاییه 1401

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 44488

زمان اعلام نتایج آزمون کادر اداری استخدامی قوه قضاییه 1401

منابع آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه

زمان اعلام نتایج آزمون کادر اداری استخدامی قوه قضاییه 1401 مشخص شد. در این سایت از زمان دقیق اعلام نتایج آزمون کادر اداری استخدامی قوه قضاییه مطلع می شوید:


زمان اعلام نتایج آزمون کادر اداری استخدامی قوه قضاییه 1401-1401

زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه در دو ماه نخست سال 1401 است. معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه شرح داد:

فوری 📌حسن عبدلیان‌پور:
نتایج آزمون فوق‌العاده روز ۳۱ مرداد بر اساس «نمره خام» اعلام می‌شود رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت:
  • 🔸متأسفانه برخی افراد با اظهارنظرهای نسنجیده موجب شبهه‌افکنی در تفسیر قانون مذکور نسبت به معیار پذیرش مبنی بر «نمره» یا «تراز» گردیدند و همین امر موجب ایجاد ابهام برای مجری برگزاری آزمون در اعلام نتایج گردید که نتیجه آن تاخیر در اعلام نتایج آزمون فوق العاده بود.
  • با توجه به قید واژه «نمرات» در قانون تسهیل و با توجه به اصل تفسیر ظاهری، بکارگیری نمره خام برداشت شد.
  •  محاسبات براساس نمره تراز، فاقد شفافیت در نحوه پذیرش است و به جهت اینکه این موضوع می تواند مفاسد متعددی در پی داشته باشد و حق و حقوق داوطلبان ضایع گردد، مناسب‌ترین و سالم‌ترین معیار، بکارگیری نمره خام است.
  • 🔸بابت تاخیر ایجاد شده در اعلام نتایج از کلیه داوطلبان پوزش می‌طلبم. با هماهنگی های صورت گرفته با دانشگاه آزاد اسلامی نتایج آزمون روز دوشنبه ۳۱ مرداد در سایت azmoon. org منتشر می‌شود.
***
  • معاون رییس قوه قضاییه به شرکت 104 هزار داوطلب در این آزمون اشاره کرد و گفت: از این تعداد، 20 هزار نفر با اولویت‌های علمی انتخاب می‌شوند که دو برابر نیاز دستگاه قضایی و ظرفیت قانونی اختصاص داده شده است.
  • وی ادامه داد: 20 هزار نفر از افرادی که بیشترین نمره از 100 نمره را در آزمون کسب کنند انتخاب می‌شوند تا وارد فرآیند‌های بعدی استخدام از جمله استعلام، استخبار و گزینش و در نهایت مصاحبه روانشناسی شده و از این تعداد 9 هزار و 600 نفر استخدام دستگاه قضایی می‌شوند.
    این مقام عالی قضایی با اشاره به وجود سهمیه‌ها برای جذب افراد براساس قانون، از جمله جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران، معلولان و شاغلين در شورا‌های حل اختلاف گفت: با رعایت این سهمیه‌ها و دارا بودن مزیت علمی، 20 هزار نفر در مراحل ابتدایی آزمون انتخاب شده و به واحد جذب معرفی می‌شوند.
  • معاون رییس قوه قضاییه به کمبود شدید کادر اداری و قضائی در قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: کار دستگاه قضائی در چندسال گذشته افزایش زيادي داشته و امروز به صورت متوسط، 50 درصد پست‌ها فعال است و 50 درصد پست‌های دادگستری‌ها در ستاد و استان‌ها خالی است.
    وی با بیان این که هم اکنون 60 هزار نفر در دادگستری‌های سراسر کشور فعال هستند، افزود: در مجموع در قوه قضائیه 98 هزار نفر به عنوان کادر اداری مشغول به فعالیت هستند.
  • معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با بیان این که برگزاری این آزمون برای جبران کمبود کادر اداری دادگستری‌ها اعم از ستاد و صف است، گفت: جذب‌شدگان در دادگاه‌ها و دادسرا‌ها به عنوان کادر اداری مشغول به کار می‌شوند و همچنین برخی نیز در کادر اداری دادگستری‌ها فعالیت خواهند کرد.
  • این مقام عالی قضایی افزود: 50 درصد از داوطلبان این آزمون خانم هستند بنابراین 50 درصد جذب شدگان از خانم‌ها خواهد بود و این ظرفیت خوبی برای رعایت عدالت شغلی میان آقایان و خانم هاست.
  • وی استان‌های لرستان، کردستان و نیز استان‌های خراسان جنوبی و شمالی را دارای بیشترین داوطلب در آزمون امروز بیان کرد و گفت: استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان و بوشهر کمترین شرکت کننده را در آزمون داشتند.
  • معاون منابع انسانی قوه قضائیه برگزاری آزمون عمومی جذب کارکنان قوه قضائیه را مطابق ماده 113 قانون برنامه توسعه ششم بیان کرد و افزود: بر اساس این قانون دستگاه قضایی مکلف بود از سال 95 به مدت 5 ساله، هر سال 3200 نفر به کادر اداری قوه قضائیه از طریق آزمون اضافه کند.
    وی گفت: این اقدام در سال 97 در مورد 6400 نفر از کارکنان انجام شد و در سال 1401 که سال پایانی است، 9600 نفر جذب خواهند شد.
    معاون رییس قوه قضاییه به بازنشستگی تعداد زیادی از کارکنان قوه قضائیه و یا خروج برخی کارکنان از این قوه به علت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: باید برای جایگزینی آنان، نیرو داشته باشیم.
  • وی افزود: تلاش کردیم در این آزمون از نیرو‌های مستعد و تربیت شده در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها استفاده کنیم و توانمندی افراد را به عنوان یک اصل در جذب افراد قرار دادیم.
  • این مقام عالی قضایی توانمندسازی را شعار مدیریت جدید قوه قضائیه بیان کرد و گفت: امیدواریم با جذب نیرو‌های نخبه هم به دستور قانون عمل کنیم و هم نیازمندی‌های قوه قضائیه را تا حدودی رفع کنیم.
  • معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با بیان این که شرایط برای فعالیت در قوه قضائیه فراهم است، ابراز امیدواری کرد: حمایت‌های شایسته اداری از این داوطلبان و سایر شاغلان در قوه قضائیه داشته باشیم.

دریافت نتایج آزمون کادر اداری استخدامی قوه قضاییه 1401

برای دریافت نتایج آزمون کادر اداری استخدامی قوه قضاییه 1401، می توانید با شماره تلفن مندرج در این صفحه تماس بگیرید و نتایج آزمون کادر اداری استخدامی قوه قضاییه را کارشناسان سامانه تحصیلی بخواهید:

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج آزمون کادر اداری استخدامی قوه قضاییه 1401

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 1 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی