جهت مشاوره در زمینه استفاده از خدمات سایت my.medu.ir

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 56312

جدیدترین بخشنامه های آموزش و پرورش در سال 1402

بخشنامه های آموزش و پرورش

در این صفحه، جدیدترین بخشنامه های آموزش و پرورش در سال 1402 را برای مقاطع ابتدایی و متوسطه مشاهده می کنید. این بخشنامه مربوط به مدارس کل کشور از جمله مدارس دولتی، نمونه دولتی، تیزهوشان، هیئت امنایی است که تحت نظارت آموزش و پرورش، فعالیت دارند.

آموزش و پرورش

جدیدترین بخشنامه های آموزش و پرورش، کانال بخشنامه های آموزش و پرورش، بخشنامه های امور اداری وزارت آموزش و پرورش، دریافت بخشنامه های آموزش و پرورش، سایت بخشنامه های آموزش و پرورش، کارگزینی وزارت آموزش و پرورش، بخشنامه کارگزینی آموزش و پرورش، سامانه بخشنامه مدارس


متن بخشنامه آموزش و پرورش فروردین 1402

جدیدترین بخشنامه آموزش و پرورش در فرودین 1402، ابلاغ شده است. در این بخشنامه به شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی، تیزهوشان، ظرفیت پذیرش مدارس، زمان ثبت نام و برگزاری آزمون ورودی مدارس و … اشاره شده است. متن جزئیات بخشنامه جدید معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است:

  1. بخشنامه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی ابلاغ شد.
  2. ثبت نام آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از بعدازظهر روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا جمعه ۲۵ فروردین ادامه دارد.
  3. بر اساس بخشنامه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی، همه دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و دانش‌آموزانی که پایه نهم خود را در سال‌های تحصیلی قبل گذرانده‌اند با داشتن شرط سنی (مطابق آئین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه)، مجاز به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند./ بخشنامه آموزش و پرورش
  4. مطابق بخشنامه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ملاک شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی، کسب حداقل معدل کتبی «۱۷» در ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خرداد بدون اعمال نمرات تکوینی) برای فارغ التحصیلان پایه نهم است.
  5. همچنین در این بخشنامه آمده است: هر داوطلب صرفاً می‌تواند در نمونه برگ تقاضای ثبت نام، یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی) را انتخاب کند.
  6. داوطلبان برای دریافت شیوه‌نامه و ثبت نام در آزمون ورودی، از روز سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تا روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند.
  7. همه مراحل ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج، درخواست تجدید نظر و دریافت پاسخ آن، از طریق سامانه یادشده انجام خواهد شد./ بخشنامه آموزش و پرورش
  8. آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه هشتم تیر ۱۴۰۲ در سراسر کشور به صورت هم‌زمان برگزار می‌شود.
  9. در بخش دیگری از بخشنامه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش آمده است: مشخصات و ظرفیت پذیرش هر رشته در مدارس نمونه دولتی استان که دانش‌آموزان می‌توانند در آزمون ورودی آن شرکت کنند، هنگام ثبت نام برای داوطلبان قابل مشاهده است.
  10. آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه هشتم تیر ۱۴۰۲ در سراسر کشور به صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد.
  11. داوطلبان باید به ۱۰۰ سوال آزمون در مدت ۱۲۰ دقیقه پاسخ دهند.
  12. سوالات آزمون از کتب درسی آموزش قرآن و پیام‌های آسمان، فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی (جغرافیا، تاریخ، مدنی)، زبان انگلیسی، علوم تجربی و ریاضی پایه نهم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ طرح می‌شود.
  13. همچنین در این بخشنامه تاکید شده است: پذیرش دانش‌آموزان در آزمون ورودی، بر اساس میانگین نمره کل آزمون ورودی و معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم به نسبت مساوی؛ (۵۰ درصد نمره آزمون ورودی و ۵۰ درصد معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم) خواهد بود./ بخشنامه آموزش و پرورش
  14. شرط محاسبه ۵۰ درصد معدل کتبی، برای پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی، داشتن حداقل معدل کتبی «۱۷» ارزشیابی پایانی نوبت دوم (معدل نمرات خرداد پایه نهم بدون اعمال نمرات تکوینی) در سال تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۱ است.
  15. مبلغ ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی هفتصد هزار ریال است.
  16. مبلغ فوق ثابت بوده و به جز این مبلغ، دریافت هرگونه وجه با هر عنوان ممنوع است.
  17. نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، حداکثر تا هفته اول مرداد ۱۴۰۲، از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir اعلام خواهد شد.
  18. در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۵۸ هزار دانش آموز در سراسر کشور برای ورود به پایه دهم در ۷۳۲ دبیرستان نمونه دولتی از طریق برگزاری آزمون ورودی، پذیرفته خواهند شد./ بخشنامه آموزش و پرورش

راهنمای تلفنی برای استفاده از خدمات سایت my.medu.ir

مسئولین محترم مدارس، دانش آموزان و اولیای گرامی می توانند در صورت نیاز به کسب راهنمایی در زمینه استفاده از خدمات سایت my.medu.ir از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره ده رقمی 9099071613 تماس حاصل فرمایند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه استفاده از خدمات سایت my.medu.ir

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی