جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 40481

ثبت نام آزمون نظام مهندسی مهر ۱۴۰۲-1402

تعویق آزمون نظام مهندسی اسفند ماه 1400

در این مقاله از زمان و نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ نوبت دوم در مرداد ماه و زمان برگزاری آزمون در مهر 1402 مطلع می شوید. این آزمون مربوط به فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی است که در رشته هایی نظیر عمران و معماری، برق، مکانیک و … به تحصیل پرداخته و برای ورود به حرفه مهندسان، نیاز به دریافت گواهی اشتغال به کار و کسب پروانه نظام مهندسی دارند.

ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی مهر در مرداد سال ۱۴۰۲

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی مهر در مرداد ماه سال 1402 است. مهلت زمان ثبت نام نظام مهندسی برای هفت رشته معماری صلاحیت های (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران صلاحیت های (نظارت، محاسبات، اجرا، ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی و طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان)، تاسیسات برقی صلاحیت های (اجرا، طراحی و نظارت)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک، تاسیسات مکانیکی صلاحیت های (اجرا، طراحی و نظارت)، مرداد 1402 می باشد:

ثبت نام آزمون نظام مهندسی مهر ۱۴۰۲-1402 1

تاریخ و زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی در مرداد ماه برای  کلیه رشته‌ها از ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه مورخ 1402/05/17 آغاز و تا روز دوشنبه مورخ 1402/05/23  به مدت یک‌هفته ادامه خواهد داشت.

 

اطلاعیه ثبت‌نام و زمان برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان – مرداد ماه سال ۱۴۰۲:

اطلاعیه ثبت‌نام و زمان برگزاری مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان مهرماه ۱۴۰۲
دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان

به اطلاع کلیه متقاضیان آزمون‌های ورود به حرفه مي‌رساند، آزمون‌های ورود به حرفه در کلیه رشته‌های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شامل رشته‌های معماری (نظارت و اجرا)، عمران (نظارت، محاسبات، اجرا)، تاسیسات‌برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، تاسیسات‌مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری، ترافیک و آزمون‌های (طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان) و (ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی) به‌طور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور به شرح زیر برگزار می‌گردد:

آزمون‌های مذکور در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۰ و ۲۱ مهر‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌گردد.
از این‌رو کلیه متقاضیان دریافت پروانه اشتغال به‌کار می‌توانند با مراجعه تدریجی به درگاه الکترونیکی inbr.ir از طریق سامانه آزمون‌های ورود به حرفه، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. متقاضیان ضروریست قبل از انجام ثبت‌نام، راهنما و دستورالعمل ثبت‌نام را به دقت مطالعه و از مفاد آن مطلع باشند.


دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402

میتوانید برای دانلود دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402 روی لینک زیر کلیک نمایید:

ثبت نام آزمون نظام مهندسی مهر ۱۴۰۲-1402 2

دانلود دفترچه ثبت نام نظام مهندسی ۱۴۰۲ (مرداد 1402)




زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی  ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون نظام مهندسی مهر ۱۴۰۲-1402 3

🔺به اطلاع کلیه متقاضیان آزمون‌های ورود به حرفه مي‌رساند، آزمونهای ورود به حرفه در کلیه رشته‌های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شامل رشته‌های معماری (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران صلاحیت‌های(نظارت، محاسبات، اجرا، طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی)، تاسیسات‌برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک، همچنین در کلیه رشته‌های کاردانی شامل معماری، عمران، شهرسازی، نقشه‌برداری، تاسیسات‌مکانیکی و تاسیسات‌برقی به همراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی و آزمون صلاحیت کارشناس ماده ۲۷، به‌طور هماهنگ و همزمان به شرح زیر ثبت نام و برگزار می‌شود:

🔺️از این‌رو کلیه متقاضیان دریافت پروانه اشتغال به‌کار می‌توانند با مراجعه تدریجی به درگاه الکترونیکی inbr.ir از طریق سامانه ثبت‌نام آزمون‌ها، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. متقاضیان ضروریست قبل از انجام ثبت‌نام، راهنما و دستورالعمل ثبت‌نام را به دقت مطالعه و از مفاد آن مطلع باشند.
▫️دفتر مقررات ملّی و کنترل ساختمان

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

(کلیک کنید)


نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402

نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402، به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به نشانی inbr.ir امکانپذیر است. گزینه ثبت نام در سایت معاونت مسکن و ساختمان وزارت ره و شهرسازی در مهلت اعلام شده برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی فعال است و داوطلبان می توانند مطابق مراحل زیر برای ثبت نام اقدام نمایند:

  1. به نشانی inbr.ir یا همان سایت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی مراجعه کنید.
  2. از لیست بالای سامانه، گزینه “سامانه آزمون های ورود به حرفه” را انتخاب کنید.
  3. گزینه ” ثبت نام آزمون” را انتخاب کنید.
  4. بعد از ورود به صفحه ثبت نام آزمون، گزینه “خرید کارت” را انتخاب کنید و از طریق یکی از درگاه های بانکی برای پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری ثبت نام آزمون نظام مهندسی اقدام نمایید، این کارت حاوی شماره پرونده و رمز عبور است.
  5. به صفحه ثبت نام آزمون، بازگردید و گزینه ” تایید و ادامه ” را برای ورود به صفحه ثبت نام انتخاب نمایید.

نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1402 به شرح زیر است:

  • داوطلب لازم است نسبت به ثبت نام از طریق سامانه ثبت نام آزمونها به آدرس Inbr.ir اقدام و پس از تأیيد راهنما و دستورالعمل ثبت نام آزمون و قبول شرایط آن، نسبت به پرداخت هزینه آزمون اقدام نموده و پس از ورود به سامانه ثبت نام و انجام ثبت نام، از فرم ثبت نام پرینت تهيه نماید. فرم ثبت نام از طریق همين سامانه، در مهلت ثبت نام قابل پرینت ميباشد.توضيح اینكه با توجه به هماهنگي بعمل آمده با بانك هاي عامل مورد نظر پرداخت هزینه آزمون به صورت اینترنتي انجام ميپذیرد.
  • جهت ثبت نام در آزمونهاي ورود به حرفه مهندسان و كاردانهاي فني ساختمان عضویت در سازمان استان اختياري ميباشد.
  • درصورت عضویت در سازمان استان متقاضيان ميبایست به هنگام ثبت نام، در درج شماره عضویت خود شامل كد استان، كد رشته، كد مرتبط و اصلي بودن رشته و شماره سریال مختص استان به شرح زیر در فرم مربوطه دقت كافي نمایند. در صورتي كه متقاضي حتي یكي از اجزاء شماره عضویت خود را به اشتباه در فرم ثبت نام درج نماید ضروریست براي اصلاح آن در مدت زمان ثبت نام از طریق مراجعه به سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اقدام نماید.

ثبت نام آزمون نظام مهندسی مهر ۱۴۰۲-1402 4

  • لازم است متقاضيان در تكميل سایر موارد فرم ثبت نام نيز دقت لازم را مبذول نمایند، در صورت نياز به تغييرات ميبایست از طریق مراجعه به سازمان نظام استان اقدام نمایند.
  • ثبت نام آزمون در همه رشته ها و در صلاحیت های مختلف شامل: طراحي، محاسبات، نظارت، اجرا، طرح و اجراي گود، پي و سازه نگهبان و ارزیابي، طرح و اجراي بهسازي به صورت مجزا صورت ميپذیرد، بدین معني كه داوطلبان در صورت متقاضي بودن در هر صالحيت لازم است بطور مجزا براي آن صالحيت ثبت نام نمایند. همچنين لازم است پرینت فرم ثبت نام هر آزمون را بصورت مجزا تهيه و تا پس از برگزاري آزمون نزد خود نگهداري نمایند.
  • مطالعات شرکت کنندگان آزمونهاي ورود به حرفه مهندسان، كاردانهاي فني ساختمان و تعيين صالحيت حرفه ای معماران تجربي مهرماه 99 و مردادماه 1400 در مدت ثبت نام بر روي وبسایت قرار ميگيرد تا در صورتي كه داوطلبان آن دوره، متقاضي آزمون آتي نيز باشند، بتوانند فقط با وارد كردن شماره عضویت و مشخصات آزمون مورد درخواست خود را انتخاب نموده و در آن ثبت نام نمایند و دیگر نيازي به وارد كردن كليه مشخصات توسط این داوطلبان نخواهد بود. همچنين در صورت نياز به اصلاح اطالعات موجود، موارد را در فرم ثبت نام اصلاح نمایند.
  • از آنجا كه قبولي در آزمونهاي یاد شده تنها یكي از مدارك لازم براي دریافت پروانه اشتغال به كار ميباشد، كليه داوطلبان موظفند قبل از انجام ثبت نام ضمن مطالعه دقيق دستورالعمل و راهنماي ثبت نام و كسب اطلاع از آخرین دستورالعمل ها و بخشنامه هاي صدور پروانه اشتغال به كار و مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها از طریق ادارات كل استان از كليه شرایط و ضوابط صدور پروانه اشتغال بهكار مطلع گردیده و سپس نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند. بدیهي است در صورت عدم رعایت موارد یادشده، صرف ثبت نام و قبولی در آزمون هیچگونه حقی را برای داوطلبان ایجاد نخواهد کرد و دفتر مقررات ملّی و کنترل ساختمان نیز پاسخگویی این گونه افراد نخواهد بود.
  • داوطلبان ميبایست قبل از ثبت نام یك قطعه عكس 4×3 یا 4×6″ عكس تمام رخ” را اسكن نموده و بافرمت”jpg “و اندازه حداكثر 400×300 پيكسل و حداقل 300×200 پيكسل را ذخيره نماید. تصویر داوطلب باید واضح و مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه اثر باشد.
  • بر اساس بند 3 تصویبنامه شماره 160277/ت 52660 هـ مورخ 5/12/94 هيأت وزیران، یكي از مدارك مورد نياز براي اخذ پروانه اشتغال به كار مهندسي، دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت بوده و كليه داوطلبان ذكور موظفند وضعيت نظام وظيفه خود را تعيين تكليف و مشخص نمایند.
  • آن دسته از داوطلبانی که کمبینا، کمشنوا و یا دارای معلولیت جسمی حرکتی می باشند، باید با مراجعه به ادارات كل راه و شهرسازي استانها مدارك خود را ارائه نمایند. به درخواستهاي پس از این تاریخ تربيت اثر داده نخواهد شد.
  • وضعيت معلوليت این افراد از سازمان بهزیستي استعلام خواهد شد و در صورت تأیيد آن سازمان بر اساس شرایط مربوط به نوع معلوليت با آنها رفتار خواهد شد. لذا داوطلباني كه در سازمان بهزیستي تشكيل پرونده ندادهاند ضرورت دارد با مراجعه به سازمان بهزیستي محل سكونت خود نسبت به تشكيل پرونده اقدام نمایند. بدیهي است در صورت عدم تأیيد معلوليت آنها توسط سازمان بهزیستي خدمات و تسهيالت لازم به آنان ارائه نخواهد شد.
  • خدمات و تسهیلات: دفترچه سوالات آزمون براي داوطلبان كم بينا در كليه آزمونها با حروف درشتتر چاپ شده و براي داوطلبان كم شنوا و جسميحركتي، زمان پاسخگویي آزمونهاي تستي با ضریب 2/1برابر وقت عادي محاسبه ميشود. همچنين تأمين محل برگزاري آزمون داوطلبان داراي مشكالت جسمي حركتي به نحوي خواهد بود كه ضمن آنكه مجهز به سرویس بهداشتي “فرنگي” باشد، از صندلي مناسب در محل استقرار با دسترسي آسان استفاده شود. ضمناً درخصوص تأمين موارد فوق الذکر، هماهنگی های لازم با داوطلب و ادارات كل استانهاي ذیربط صورت ميگيرد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 2 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کوروش یکشنبه , 8 ژانویه 2023 - 22:35

سلام من تو سال ۹۲ کاردانی برق الکتروتکنیک دارم و در سال ۱۴۰۰ کارشناسی تکلونوژی عمران گرفتم میخواستم ببینم میتونم تو آزمون نظام مهندسی شرکنم و تاریخی که میتونم ثبت نام کی هست. راهنمایی کنید ممنون میشم.

پاسخ مشاور دوشنبه , 9 ژانویه 2023 - 12:34

سلام کاردانی وکارشناسی شما باید یکسان باشد

نصب اپ دانش آموزی