جهت مشاوره در زمینه برگزاری کلاس جبرانی برای دانش آموزان در تابستان 1402

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 30444

برگزاری کلاس جبرانی برای دانش آموزان در تابستان 1402

آخرین وضعیت بازگشایی مدارس در مناطق شهری و روستایی 1400-1401

برگزاری کلاس جبرانی برای دانش‌ آموزان در تابستان 1402 به صورت حضوری یا غیرحضوری در تمام پایه ها ، در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت. با توجه به اهمیت یادگیری دروس برای دانش آموزان، الزام تشکیل کلاس های جبرانی برای تمام پایه ها غیرقابل انکار است. دانش آموزان از عدم یادگیری دروس به صورت آموزش غیرحضوری، ابراز نارضایتی کرده اند، بنابراین تشکیل کلاس های تابستانی به رفع این مشکل کمک خواهد کرد.


برگزاری کلاس جبرانی برای تمام پایه ها در تابستان 1402

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت برای تابستان امسال در راستای جبران افت یادگیری در دانش‌آموزان کلاس‌های جبرانی برگزار می‌شود.

  • رضوان حکیم زاده در آیین افتتاحیه گردهمایی معاونین اموزش ابتدایی، روسای ادارات آموزش ابتدایی ادارات کل، مدیران آموزش و پرورش عشایر و نمایندگان راهبران آموزشی سراسر کشور در استان فارس گفت: این نشست یک فرصت بزرگ برای هم افزایی تمامی استان ها و به اشتراک گذاری ایده های مختلف در دوران آموزش غیر حضوری است.
  • معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تجربه مثبت بازگشایی به همگان نشان داد آموزش های حضوری تا چه حد می تواند گره گشا باشد گفت: سعی کردیم برنامه ریزی ما در این نشست به شکلی باشد تا استان ها مسئولیت تبیین برنامه ها را بر عهده بگیرند.
  • حکیم زاده افزود: در این نشست 4 محور اصلی برنامه های آموزش ابتدایی، یعنی توجه به عدالت اموزشی، ارتقا کیفیت یادگیری دانش آموزان، ارتقا توانمندی های معلمان و تحول در روش ها و برنامه های آموزشی که بر اساس سند تحول است را دنبال خواهیم کرد.
  • وی گفت: با رصد یادگیری دانش اموزان متوجه شدیم میزان یادگیری دانش آموزان در دوران کرونا بسیار افت کرده است که در برخی دروس آمار دانش اموزان نیازمند به تلاش 2 برابر شده است.
  • معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مرحله اول جبران و تثبیت یادگیری در تابستان سال گذشته اجرا شد و مرحله دوم را نیز بر اساس نتایج ارزشیابی را اول بهمن ماه تا پایان سال تحصیلی اجرا کرده ایم. برای تابستان امسال نیز برای جبران افت یادگیری در دانش اموزان کلاس های جبرانی برگزار خواهیم کرد.
  • وی با بیان اینکه هیچ تغییری در نحوه ارزشیابی از دانش آموزان صورت نگرفته است افزود: قرار نیست سیستم نمره دهی در دوره ابتدایی اعمال شود.
  • معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس ارزشیابی کیفی توصیفی معلم می تواند از ابزارهای مختلفی برای ارزشیابی از دانش آموزان استفاده کند.
  • حکیم زاده تصریح کرد: آزمون ابزاری برای ارزشیابی کیفی توصیفی است و تاکید ما بر این بوده است که از آزمون کتبی به عنوان یکی از ابزارهای ارزشیابی در سراسر کشور بهره گرفته شود.

برگزاری کلاس های جبرانی برای تمام پایه ها در تابستان سال 1402 از سوی وزیر آموزش و پرورش اعلام شد:

  • 🔹‌ برنامه‌ریزی برای تشکیل و برگزاری کلاس‌های جبرانی در تابستان سال آینده، یکی از اولویت‌های ما، برای جبران آموزش از دست رفته در ایام کرونا است.
  • 🔹 حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس در سال جدید، به تصمیم ستاد ملی کرونا بستگی دارد.

** دانش آموزان از عدم یادگیری دروس به صورت آموزش غیرحضوری، ابراز نارضایتی کرده اند، بنابراین تشکیل کلاس های تابستانی به رفع این مشکل کمک خواهد کرد.


برگزاری کلاس جبرانی برای ابتدایی ها در تابستان از سوی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اعلام شد:
  •  در دوره اول ابتدایی برای دانش‌آموزانی که در دروس فارسی و ریاضی توصیف “نیازمند تلاش بیشتر” و “قابل قبول” و دوره دوم ابتدایی برای دانش‌آموزانی که در دروس علوم، فارسی و ریاضی توصیف “نیازمند تلاش بیشتر” و “قابل قبول” را کسب کنند، کلاس جبرانی تابستانی برگزار خواهیم کرد.
  • بیشترین افت دانش آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی و فارسی است.
  • در ۶ پایه تحصیلی دوره ابتدایی ۲۷۱ هزار و ۴۷۷ دانش‌آموز در درس علوم، ۵۴۴ هزار و ۷۸۱ نفر در درس ریاضی و ۳۵۹ هزار و ۵۸۰ دانش آموز در درس فارسی باید در این کلاس‌های جبرانی شرکت کنند.

مشاوره برنامه ریزی تحصیلی برای تمام پایه ها

دانش آموزان سراسر کشور می توانند برای مشاوره برنامه ریزی تحصیلی برای تمام پایه ها ، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید. این سامانه در حال ارائه خدمات مشاوره تحصیلی برای برنامه ریزی و رفع اشکال دروس دانش آموزان در تمام پایه ها می باشد. با کمک مشاوران این سامانه می توانید به صورت غیرحضوری و تنها از طریق تماس تلفنی برنامه اختصاصی برای قبولی در امتحانات و آمادگی در کنکور را دریافت کنید و از بهترین منابع کمک آموزشی و رفع اشکال در تمام پایه ها مطلع شوید.

تماس از طریق شماره تلفن های مندرج در این مقاله برای دانش آموزان سراسر کشور امکانپذیر است:

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه برگزاری کلاس جبرانی برای دانش آموزان در تابستان 1402

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی