جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی درسی برای تمام پایه ها

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 38158

اخبار بازگشایی مدارس در بهمن ماه سال ۱۴۰۰

بازگشایی مدارس و دانشگاه هابا واکسیناسیون عمومی در تابستان 1400

در این صفحه از جدیدترین اخبار بازگشایی مدارس در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ مطلع می شوید. وزارت آموزش و پرورش اخبار مربوط به بازگشایی مدارس را با توجه به توافق با ستاد مبارزه با کرونا اعلام می کند:

قرار براین بود که تصمیم گیری برای حضور در کلاس به اولیا و مدیران مدارس واگذار شود اما در نیمسال دوم مدارس برای کل کشور حضوری است!

اخبار بازگشایی مدارس در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ 1

بازگشایی مدارس در بهمن ماه سال 1400

وزارت آموزش و پرورش در زمینه بازگشایی مدارس در بهمن ماه سال 1400 شرح داد:

  • 💢 شروع سال تحصیلی از سوم بهمنماه و به‌صورت مجازی است.
  • تصمیم‌گیری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس به اولیاء و مدیران واگذار شده است. در نهایت تصمیم گیری برای حضور دانش آموزان در مدارس را به اولیا و مربیان و مدیر مدرسه در هر منطقه، واگذار کرده ایم
  • سیاست ما این است که در مدارسی که می‌توانیم با رعایت فاصله های اجتماعی، استاندارد مورد تأیید وزارت بهداشت را تأمین کنیم، حضور حداقلی دانش‌آموزان را مهیا کنیم تا دانش آموزان بتوانند بهمنبانی ها را دوباره تجربه کنند و معادلات ارتباطی را یاد بگیرند، به زندگی واقعی برگردند و از رفتارهای معلمانشان الگو بگیرند.
  • واکسیناسیون فرهنگیان از مرداد تاکنون شروع شده و ٩٠ درصد واکسیناسیون دز اول انجام شده است و درباره دوز دوم هم میزان واکسیناسیون در شرایطی قابل قبولی قرار دارد.

اخبار تکمیلی:

احتمال تعویق بازگشایی مدارس جمعیت تا نیمه آبان ماه با ادامه واکسیناسیون وجود دارد. اما عضو کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس شرح داد مدارس تا پایان پیک ششم باید غیرحضوری باشد.

دبیر کمیته علمی ستاد کرونا اعلام کرد:
با توجه به بحث‌های صورت گرفته از طرف متخصصان کمیته علمی ستاد کرونا پیشنهاد ما تعویق بازگشایی مدارس از نیمه آبان ماه برای مدارس با جمعیت کمتر از 300 نفر است. مقرر شد کمیته ویژه‌ای تشکیل شود و به زودی پیشنهادات درباره بازگشایی مدارس به وزیر بهداشت اعلام شود.


سرپرست وزارت آموزش و پرورش:
▪️با توجه به دستور رییس جمهور و درنظرگرفتن تمام ملاحظات ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، در تلاشیم تا بتوانیم مدارس را به صورت حضوری بازگشایی کنیم
▪️البته بر سلامت دانش آموزان تأکید داریم و سلامت دانش آموزان برای ما مهم است
▪️ ۴۵ درصد مدارس روستایی و عشایری و با جمعیت کم، به صورت حضوری بازگشایی شدند و مدارس شهری و پرجمعیت نیز بازگشایی حضوری یا ترکیبی خواهند داشت.

🔺 تحصیل دانش‌آموزان تا پایان پیک ششم مجازی باشد

عضو کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس شرح داد:
▪️ آموزش و پرورش باید با قاطعیت و شجاعت اعلام کند آموزش دانش‌آموزان فعلا تا خروج از پیک احتمالی ششم در آینده مجازی خواهد بود.
▪️ مسئولان برخی مدارس از خانواده‌ها تعهد دریافت می‌کنند که در صورت ابتلای دانش آموزان به کرونا، مدرسه هیچ مسئولیتی ندارد و با اراده و خواست قلبی والدین به مدرسه آمده‌اند.

  • 🔸بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، آغاز سال تحصیلی با آموزش مجازی است و در ادامه، بر اساس شرایط شیوع کرونا و بر مبنای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا شیوه‌نامه آموزش به‌صورت حضوری یا استمرار آموزش مجازی و یا آموزش ترکیبی تهیه و اجرا خواهد شد.
  • 🔸شروع سال تحصیلی جدید که از روز شنبه سوم بهمنماه خواهد بود با حضور مجازی دانش آموزان آغاز می‌شود تا زمانی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس مناطق مختلف بر اساس رنگ‌بندی شیوع کرونا به حد عالی برسد.
  • 🔸در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان قرار براین است که کودکان 6 تا 18 سال واکسینه شوند.

اخبار بازگشایی مدارس ایران در سال 1400-1401

اخبار بازگشایی مدارس در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ 2


به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی درسی برای تمام پایه ها

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی