جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام اول ابتدایی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 49284

برای ثبت نام کلاس اول مدرک پیش دبستانی لازم است؟

مدارک-ثبت-نام-کلاس-اولی-ها-1400

آیا برای ثبت نام کلاس اول مدرک پیش دبستانی لازم است؟ در این صفحه می خوانید که آیا ارائه مدرک پیش دبستانی اجباری است یا اختیاری… اگر مدرک پیش دبستانی شرط ثبت نام پایه اول است، تکلیف دانش آموزانی که دوره پیش دبستانی را نگذرانده اند چیست؟

آیا برای ثبت نام کلاس اول مدرک پیش دبستانی لازم است؟

در پاسخ به این سوال که آیا برای ثبت نام کلاس اول مدرک پیش دبستانی لازم است؟ باید بگوییم مدرک پیش دبستانی شرط ثبت نام پایه اولی ها است. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : برای ثبت‌نام در پایه اول مدرک دوره پیش‌دبستانی الزامی است. اما آیا این قانون شامل تمامی استان های کشور می شود؟

  • وی شرح داد، پیش دبستانی یکی از دوره‌های بسیار مهم و حساس و به‌عنوان گلوگاه حضور در دوره ابتدایی است.
  •  به گفته معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اولیای که کودکان چهار تا پنج ساله یا پنج تا ۶ ساله دارند و تاکنون اقدام به ثبت‌نام پیش‌دبستانی نکرده‌اند، حتما در اولین فرصت با مراجعه به سایت آموزش و پرورش و ورود به لینک طراحی شده، بچه‌ها را به صورت مجازی ثبت‌نام کنند تا آموزش‌های لازم را ببینند.
  • از اولیایی که امکان دسترسی به سایت را ندارند درخواست می شود، به نواحی یک، دو و سه معاونت آموزش ابتدایی مراجعه و کودکان خود را ثبت‌نام کنند.
  • اولیای عزیز در این زمینه واقعا شتاب کنند، چون برای ثبت‌نام در پایه اول ثبت‌نام در دوره پیش‌دبستانی الزامی است .

** برای اطلاع از شرایط ثبت نام آموزش و پرورش استان خود و اینکه آیا داشتن مدرک پیش دبستانی اجباری است یا اختیاری، می توانید با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. 

از نگاه آموزش و پرورش اجباری برای فرستادن بچه‌ها به پیش دبستانی وجود ندارد و پیش دبستانی مطابق قانون رسمی و غیر اجباری است. البته رسمی بودن آن به این معنی است که نوع محتواهای ارائه شده در این مقطع زیر نظر آموزش و پرورش بوده و این دوره غیر اجباری است

حالا این سوال پیش می‌آید که آیا لازم است کودکان را پیش دبستانی بفرستیم یا خیر؟! پاسخ سرپرست وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است:

  • براساس سند تحول بنیادین، پیش دبستانی جزو آموزش رسمی است که این دوره برای رشد تحصیل دانش آموزان ضروری است ما توصیه جدی داریم که دوره گذرانده شود و هر چه این مقطع جدی تر گرفته شود به افزایش کیفیت آموزش کمک می‌کند، اما گذراندن این دوره اجبار نیست، ولی باید خانواده‌ها را تشویق کنیم تا کودکان خود را در این مقطع ثبت نام کنند؛ مبالغی هم که گرفته می‌شود حتماً باید براساس قوانین باشد.

بیشتر بدانید:

مدرک تحصیلی والدین برای ثبت نام مدارس


پیش دبستانی چیست؟

پیش دبستانی چیست و کودکان در پیش دبستانی چه یاد می گیرند؟

علاوه بر مهارتهای اجتماعی چگونگی سازش کردن، احترام به دیگران، قدرت حل مسئله را کودک در پیش دبستانی فرا می‌گیرد. پیش دبستانی مکانی هست تا کودک بهتر خودش را بشناسد، محیط را کشف کند و با همسالان خودش کارهایش را انجام دهد.از آب خوردن از آبخوری حیاط مدرسه تا مرتب کردن وسایل داخل کشو و میز کارش و انجام تصمیم‌ گیریهای بزرگتر از جمله اینکه چطور وقت آزادش را پر کند و خیلی تجربه‌های دیگر را بدست می‌آورد.

با مفاهیم علوم آشنا می‌شوند، اینکه بعد از باران آب کجا می‌رود؟ آیا پرندگان بازی می‌کنند؟

در پیش دبستانی فکر کردن را یاد می‌گیرند و اینکه چطور دنبال جواب سوالها باید بروند.

مفاهیم ریاضی از جمله سورتینگ، الگویابی و کار در دفتر شطرنجی دارند که همگی برای ورود به مدرسه و آموزش خواندن و نوشتن لازم هستند.

بازیهای ریتمیک دارند که برای تقویت مهارت شنیدن، وآشنایی با آوا صدای حروف آشنا می‌شوند که در کلاس اول توانستن در هجی کردن کلمات خیلی مهم هست. تقویت دست ورزی که لازمه توانایی کودک در صحیح دست گرفتن مداد هست را باید داشته باشند تا بعدا در طول تحصیل مشکلات بدخطی و ناخوانا نویسی نداشته باشند.



بیشتر بدانید:

خرید کتاب درسی کلاس اول ابتدایی



مدارک لازم برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی

مدارک جهت ثبت نام در پایه کلاس اول ابتدایی شامل موارد زیر است:

  1. اصل و کپی شناسنامه دانش آموز
  2. اصل و کپی کارت واکسن
  3. کپی شناسنامه و کارت ملی مادر
  4. کپی شناسنامه و کارت ملی پدر
  5.  دو قطعه عکس(ترجیحا عکس اسکن شده با سی دی بیاورند)
  6.  کپی مدرک محل سکونت( اگر فرزند همکار فرهنگی باشد باید کپی حکم همکار در پرونده دانش آموز گذاشته شود و اگر به خاطر نزدیکی مدرسه به محل کار کارمندان دیگر باشد مدرک مورد نیاز گذاشته شود)
  7. کپی مدرک تحصیلی والدین
  8. برای دانش آموزان اتباع بیگانه باید فرم تعهد اتباع بیگانه هم گذاشته شود
  9. فرم تطبیق برای پایه اول ابتدایی الزامیست.
  10. حضور دانش آموز به همراه یکی از والدین هنگام ثبت نام در پایه اول الزامیست
  11. فرم سنجش تکمیل شده
  12. برگه حضانت اگر با مادر زندکی می کند
  13. فرم مشخصات (اطلاعات لازم برای ثبت نام وی در سامانه سنجش پایه اول)

نکات مهم در ثبت نام کلاس اول ابتدایی

والدین عزیز توجه داشته باشند که در ثبت نام کلاس اول ابتدایی ، مطابقت دادن کپی با اصل شناسنامه نمی تواند جایگزین فرم تطبیق شود. زیرا در این صورت شما صرفا کپی را با اصل مطابقت داده اید و تایید کرده اید. ولی با فرم تطبیق هم عمل مطابقت را انجام می دهید و هم تایید کرده اید که از نظر سنی منعی برای ثبت نام دانش آموز وجود ندارد. لازم به ذکر است که تطبیق دادن شناسنامه و تایید شرط سنی بر عهده مدیر مدرسه است.

  • کارت واکسن باید دارای مهر ( واکسیناسیون تکمیل است) باشد.
  • بعد از مطابقت دادن شناسنامه با اصل ، نوبت به نوشتن جمله “کپی باربر اصل” می باشد. برای انجام این کار لازم است به دفترخانه های رسمی مراجعه کنید. و با امضا و مهر کپی برابر اصل و تاریخ ، نام و نام خانوادگی مطابقت دهنده درج شود و هم روی کپی شنامه درج شود و به مدرسه تحویل داده شود.
  • برای ارائه مدرک محل سکونت می توانید کپی یکی از قبوض آب ، برق، تلفن و قولنامه و … که حاوی آدرس منزل محل سکونتان است، را تحویل دهید.

** برای اطلاع از شرایط ثبت نام آموزش و پرورش استان خود و اینکه آیا داشتن مدرک پیش دبستانی اجباری است یا اختیاری، می توانید با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. 

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام اول ابتدایی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی