کد خبر : 5035

بخشنامه سرباز معلم 1402-1403

در این مقاله،آخرین بخشنامه سرباز معلم در سال تحصیلی 1402-1403 را در اختیار متقاضیان جذب و استخدام سرباز معلمی قرار داده ایم:

وزارت آموزش و پرورش کشور شرایط ثبت نام سرباز معلم برای سال تحصیلی جدید 1402-1403 را اعلام کرده است. بر همین اساس داوطلبان واجد شرایط امکان ثبت نام جهت جذب و استخدام سرباز معلم، طبق شرایط مشخص برای امتیازبندی را دارند.

بخشنامه سرباز معلم 1402-1403 1

آخرین بخش نامه مشمولان سرباز معلم به شرح زیر می باشد:
1-
بخشنامه سرباز معلم 1402-1403 2
2-
بخشنامه سرباز معلم 1402-1403 3
3-
بخشنامه سرباز معلم 1402-1403 4
4-
بخشنامه سرباز معلم 1402-1403 5

بخشنامه جذب و سازماندهی کارکنان وظیفه مأمور به وزارت آموزش و پرورش (سرباز معلم)

اداره کل آموزش و پرورش استان …

با سلام و احترام

در راستای اصل ۱۴۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند «الف» تبصره ماده ۶۶ الحاقی فصل هشتم قانون خدمت وظیفه عمومی، و دستورالعمل ساماندهی امور مشمولین مأمور به دستگاه‌های دولتی و غیرنظامی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و با عنایت به مجوز شماره ۰۰۱۱۳۹/۱۲۴/۱/۲۲۱۳ مورخ ۱۱/۱۲/۱۴۰۰ ستاد کل نیروهای مسلح، سهمیه آن استان برای جذب و سازماندهی کارکنان وظیفه مأمور به وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ به شرح جدول پیوست اعلام می‌گردد. مقتضی است با رعایت کامل ضوابط مندرج در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره، موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:


بخشنامه سرباز معلم سال تحصیلی 1402-1403

  • الف) صرفاً داوطلبین دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد (با اولویت حداکثری جذب در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد)، مشروط به دارا بودن برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت، پس از ارائه درخواست کتبی، مجاز به ثبت‌نام می‌باشند.
  • تذکر: به منظور جلوگیری از ثبت نام همزمان متقاضیان طرح امریه سرباز وظیفه در آموزش و پرورش و سایر دستگاه اجرایی و هدر رفت سهمیه تخصیصی، ضروری است در هنگام ثبت نام ضمن اخذ تعهد از داوطلب، نسبت به دریافت و ضبط اصل برگه سبز اعزام وی و درج آن در پرونده ایشان تا زمان اعلام نتایج نهایی اقدام و از دریافت تصویر برگه‌های اعزام و گواهی‌های دیگر تحت هر شرایطی خودداری گردد.
  • ب) به جهت رعایت عدالت در فرآیند جذب سرباز معلم؛ ضمن اطلاع‌رسانی عمومی، فرم امتیازبندی بر اساس مؤلفه های مؤثر بر صلاحیت شغل معلمی با تأیید کارگروه راهبری توسعه مدیریت استان تهیه و توسط متقاضیان تکمیل گردد؛ شایسته است سرباز معلمین بر حسب نیاز از بین افراد ثبت نام شده و بر اساس امتیازات فضلی انتخاب گردند.
  • ج) ضمن تأیید بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی، از پذیرش رشته های مرتبط با پیراپزشکی (ارتوپدی، فوریت‌های پزشکی و…) خودداری شود.
  • د) جذب و بکارگیری معلمان وظیفه صرفاً در مقطع آموزش ابتدایی و در کلاس‌های درس و واحدهای آموزشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته امکان‌پذیر می‌باشد، لذا از بکارگیری افراد مذکور در بخش‌های اداری، مدارس مناطق شهری و مرکز استان خودداری گردد.
  • هـ) فهرست و مدارک داوطلبان واجد شرایط و حائز امتیاز لازم (بر اساس فرم امتیازبندی طراحی شده در آن اداره کل)، در اختیار هسته محترم گزینش استان قرار گرفته و هماهنگی لازم در خصوص دریافت نظر نهایی انجام گیرد.
  • تذکر: از معرفی و ارسال اسامی فاقد تأییدیه گزینش جداً خودداری شود.
  • و) اسامی پذیرفته شدگان نهایی مطابق سهمه تخصیصی برابر فایل اکسل پیوست شماره (۱) به مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری به صورت مکتوب اعلام گردد. بدیهی است پس از تاریخ مذکور و ارسال اسامی پذیرفته شدگان به ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی، هیچگونه جذب جدید (حتی به عنوان جایگزین افراد رد گزینش شده)، پذیرفته نشده و سهمیه مصرف شده قابل جایگزین نمی‌باشد.
  • ضمناً جهت تسریع در انجام فرآیند مذکور تصویر نامه اداری به همراه فایل اکسل از طریق ایمیل اداره استخدام (est@medu.ir) ارسال شود.
  • ملاحظات اجرایی:
  • ۱. داوطلبان می‌بایست در هنگام فرم ثبت‌نام، فرم درخواست، تعهدنامه مربوط و همچنین فرم پرسش‌نامه اطلاعات فردی گزینش را نیز تکمیل، به همراه ۲ قطعه عکس و تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی تحویل مسئول ثبت‌نام نمایند. این فرم‌ها پس از فهرست برداری با نامه رسمی به هسته گزینش استان ارائه گردد.
  • ۲. داوطلبان بایستی از سلامت کامل جسمی و روانی، متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند.
  • تبصره ۱: با عنایت به بند ۴۶ از فصل سوم دستورالعمل ساماندهی امور مشمولین مأمور به دستگاه‌های غیرنظامی، کارکنان وظیفه مأمور در حین خدمت مجاز به ادامه تحصیل در حین انجام خدمت دوره ضرورت نخواهند بود و دستگاه به کارگیرنده مجاز به مکاتبه در این خصوص جهت ادامه تحصیل نخواهند بد.
  • تبصره ۲: ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت ضرورت، ممنوع است و انجام خدمت ضرورت در آموزش و پرورش هیچگونه حق استخدامی و یا اشتغال برای افراد ایجاد نمی‌نماید.
  • ۴. اعزام پذیرفته‌شدگان به مراکز آموزش نظامی، انجام خواهد گرفت، لذا در این خصوص اطلاع رسانی مناسب صورت گرفته و قبل از اعزام نیز برگه های اعزام افراد کنترل گردد.
  • ۵. اشتباه در ثبت مشخصات پذیرفته شدگان (به ویژه کد ملی) ، موجب حذف ایشان گردیده و مسئولیت آن به عهده اداره کل آموزش و پرورش استان است (در هنگام درج کد ملی در فیلد مربوط در فایل اکسل برای جلوگیری از بروز اشکال در کدهای ملی که با “صفر” آغاز می‌شوند فرمت text استفاده گردد).
  • ۶. اگر مشمول قبلاً درخواست معافیت پزشکی و یا تحصیلی کرده باشد، سازمان وظیفه عمومی اعزام وی را لغو می نماید و از لیست سرباز معلمان کنار گذاشته می شود. لازم است این افراد، در مهلت ثبت نام، نسبت به ابطال درخواست معافیت اقدام نمایند.
  • ۷. در هنگام ثبت نام متقاضیان متأهل، اطلاعات افراد تحت پوشش (فرزند و همسر) به منظور صدور دفترچه درمانی (در صورت پذیرش نهایی) اخذ و ماطبق با فرم اکسل شماره (۲) بعد از معرفی افراد از یگان خدمتی (معاونت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان) ارسال گردد.

 معاون برنامه ریزی و توسعه منابع

اخبار قبلی:
مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان در مصاحبه  اخیر از شرایط و ضوابط جذب سرباز معلم خبر داد.

  به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شرایط و ضوابط جذب سرباز معلم اعلام شد. اداره کل آموزش و پرورش استان جهت تامین بخشی از نیازهای آموزشی در نقاط محروم و مورد نیاز خود به وزارت آموزش و پرورش، با توجه به سهمیه زیر ، معلم وظیفه جذب می نماید. وی در خصوص شرایط و ضوابط و مدارک مورد نیاز متقاضیان موارد زیر را برشمرد:

مدارک لازم برای جذب و استخدام سرباز معلم 

1-صرفا داوطلبین دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دارای برگه ی اعزام به خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ مندرج در برگه اعزام آنها تیر ، مرداد یا شهریور 1401 باشد.

2- تصویر آخرین مدرک تحصیلی

3- تصویر تمام صفحات شناسنامه و صفحه انتخابات و تصویر کارت ملی (یک سری )

4- دو قطعه عکس 4*3 که مشخصات داوطلب در پشت آن نوشته شده باشد.

5- ارائه گواهی معتبر امتیاز آور مورد درخواست در فرم امتیاز بندی از مراجع ذیصلاح .

6- ارائه گواهی یا حکم کارگزینی برای فرزندان عزیز فرهنگی

7- تکمیل فرم های درخواست و تعهد و گزینش و امتیاز بندی


  شایان ذکر است داوطلبین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از تغییر احتمالی قوانین بخشنامه امریه سربازی در سال 1402، همچنین انجام مراحل ثبت نام اینترنتی سرباز معلم، از سراسر کشور بدون شماره گیری کد، از طریق تلفن ثابت با شماره تلفن ده رقمی 9099071613 تماس حاصل فرمایند.

جدول رشته های مورد نیاز برای جذب سرباز معلم رشته های مورد نیاز برای جذب سرباز معلم در سال 1400


نکته 1 : برای جلوگیری از اتلاف سهمیه جذب استان  و  حتی الامکان اعلام نظر گزینش قبل از ارسال اسامی به حوزه ستادی انجام گیرد. بدیهی است پس از تاریخ مذکور و ارسال اسامی پذیرفته شدگان به ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی، هیچگونه جذب جدید (حتی به عنوان جایگزین افراد رد گزینش شده)، پذیرفته نشده و سهمیه مصرف شده قابل جایگزین نمی باشد.

نکته 2 : از معرفی و ارسال اسامی فاقد تأئیدیه گزینش خودداری شود.


ملاحظات اجرایی بخش نامه سرباز معلم 

1)) داوطلبان می بایست در هنگام ثبت نام، فرم درخواست، تعهدنامه مربوطه و همچنین فرم پرسشنامه اطلاعات فردی گزینش را نیز تکمیل، به همراه 2 قطعه عکس و تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی تحویل مسئول ثبت نام نمایند. این فرم ها پس از فهرست برداری با نامه رسمی به هسته گزینش استان ارسال گردد.

2))  داوطلبان بایستی از سلامت کامل جسمی و روحی روانی و  متناسب با شغل معلمی برخوردار باشند.

3)) مدت خدمت در برنامه سرباز معلم، 2 سال تمام است؛ لذا مشمولینی انتخاب می شوند که کسر خدمت ندارند و باید در این خصوص به استناد بند 31 ماده 1 فصل سوم موضوع بخشنامه 46515/53269 معاون اول رییس جمهور از متقاضیان تعهد اخذ گردد (فرم پیوست). ضمناً به استناد نامه شماره 97656/124/1/2213 ستاد کل نیروهای مسلح متقاضیان در صورت کتمان کسر خدمت در هنگام ثبت نام و سپس درخواست استفاده از آن، د صورت موافقت اداره کل استان محل خدمت، ملزم به جبران خسارات مطابق با سند تعهد مأخوذه فوق الذکر می باشد. همچنین وفق نامه شماره 988514/12/1/11/2213 معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، ترخیص سرباز معلمان به دلیل اعمال کسر خدمت در حین سال تحصیلی مقدور نمی باشد.

برای اطلاع از آخرین تغییرات بخشنامه امریه سربازی در سال 1402 و اطلاع از شرایط جذب سربار معلم، می توانید با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.

سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 1 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

قاسم دوشنبه , 18 ژانویه 2021 - 22:53

سلام علیکم‌من کارشناسی هستم رشته ام حقوق هست سرباز معلم برام تعلق میگیرد یاخیر

نصب اپ دانش آموزی