جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 71421

نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ + دفترچه

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشددر این مقاله، نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را به صورت راهنمای تصویری شرح داده ایم. متقاضیان می توانند حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون نتایج اولیه کنکور خود را در سایت سنجش مشاهده کنند و با توجه به اینکه مجاز به انتخاب رشته هستند یا خیر اقدام به انتخاب رشته ارشد کنند.

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، یک ماه پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج اولیه انجام خواهد شد. زمان انتخاب رشته به احتمال زیاد در خرداد ماه آغاز شود. متقاضیان پس از دریافت نتیجه کنکور در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند می توانند پس از دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته، در تاریخ تعیین شده با مراجعه به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام به انتخاب رشته کارشناسی ارشد کنند. دفترچه راهنمای انتخاب رشته معمولا یک روز قبل از شروع زمان ثبت نام منتشر می شود. هر متقاضی، مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل است. 

توجه

متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایند. مشاوران این سامانه از طریق سیستم مشاوره تلفنی آماده ارائه خدمات مشاوره به تمامی شما عزیزان در سراسر کشور هستند.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

در ادامه نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، را شرح داده ایم. متقاضیان لازم است قبل از شروع مراحل، دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کرده و به دقت مطالعه کنند. تاکنون دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد منتشر نشده است، درصورت انتشار دفترچه این مقاله بروزرسانی می شود.

توجهپس از ورود به سایت سنجش، برروی گزینه “کارشناسی ارشد” کلیک کنید:

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

توجهدر مرحله بعدی، از منوی سمت راست گزینه “انتخاب رشته” را انتخاب کنید:

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

توجهدر تاریخ مشخص شده در صفحه بعد می توانید، لینک فعال انتخاب رشته کارشناسی ارشد را مشاهده کنید. در این مرحله گزینه “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403” را انتخاب کنید و در صفحه بعد مجددا برروی همین گزینه کلیک کنید:

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

توجهسپس در مرحله بعدی از منوی سمت راست برروی گزینه “ورود به سیستم” کلیک کنید:

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

توجهبا استفاده از یکی از روش ها وارد سیستم شوید:

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

توجهدرمرحله بعد با انتخاب گزینه اتخاب رشته می توانید فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد خود را تکمیل نمایید.

انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد نیز پس از اعلام نتایج کنکور می باشد. انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق مراجعه به سایت خود دانشگاه به نشانی azmoon.iau.ir در زمان مقرر انجام می شود.

دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد

متقاضیان لازم است قبل از شروع مراحل انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد را دریافت و مطالعه کنند. دفترچه انتخاب رشته معمولا یک الی دو روز قبل از شروع زمان انتخاب رشته درسایت سنجش منتشر می شود. دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال 1403 تاکنون منتشر نشده است. در این بخش فایل pdf دفترچه انتخاب رشته ارشد سال 1402 را برای آشنایی بیشتر شما عزیزان قرار داده ایم:

دانلود

موارد موثر در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ 

موارد موثر در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، علاوه بر رتبه و تراز، شامل موارد دیگری نیز هست. لازم است متقاضیان با توجه به شرایط و علاقه خود اقدام به انتخاب رشته ارشد کنند. از جمله عوامل موثر می توان به هزینه و مسافت دانشگاه اشاره کرد. همانطور که مطلع هستید ادامه تحصیل در برخی دانشگاه ها ملزم به پرداخت هزینه و شهریه می باشد به همین جهت متقاضیان لازم است با توجه به شرایط مالی خود اقدام به انتخاب رشته در این دانشگاه ها کنند. همچنین لازم است متقاضیان در خصوص مسافت دانشگاه مورد نظر خود مطلع باشند. با توجه به این موارد هر متقاضی می تواند 100 کد رشته محل انتخاب کند.

متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس بگیرند. مشاوران این سامانه از طریق سیستم مشاوره تلفنی آماده ارائه مشاور های تحصیلی به شما عزیزان در سراسر کشور هستند.

تلفن تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور

خلاصه مطلب

متقاضیان یک ماه پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1403 و پس از اعلام نتایج در سایت سنجش می توانند برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد اقدام کنند. احتمالا زمان انتخاب رشته در خرداد ماه می باشد. متقاضیان لازم است قبل از شروع مراحل، دفترچه انتخاب رشته ارشد را دریافت و مطالعه کنند. دفترچه معمولا یک الی دو روز قبل از شروع زمان انتخاب رشته منتشر می شود. در این مقاله فایل pdf دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال 1402 را برای آشنایی بیشتر متقاضیان قرار داده ایم. متقاضیان می توانند پس از مطالعه دفترچه و در زمان تعیین شده طبق مراحل ذکر شده در مقاله اقدام به انتخاب رشته کنند.

همچنین داوطلبان کارشناسی ارشد می توانند برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته ارشد، از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفح تماس حاصل فرمایند. مشاوران این سامانه از ساعت 8 صبح تا 12 شب، ازطریق سیستم مشاوره تلفنی آماده ارائه خدمات مشاوره تحصیلی به شما عزیزان در سراسر کشور هستند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی