کد خبر : 22728

انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 1401

انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری

پس از اعلام نتایج اولیه؛ انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 1401 ، در سایت سنجش امکان پذیر خواهد بود. داوطلبان بر اساس علاقه ، رتبه و تراز خود ، می توانند به اولویت بندی و انتخاب رشته اقدام نمایند.




انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 1401

دو روز بعد از اینکه کارنامه اولیه آزمون ارشد 1401، در سایت سنجش منتشر شود ، دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد 1401 قابل دریافت خواهد بود. داوطلبان بعد از مطالعه کامل دفترچه راهنمای انتخاب رشته ، می توانند وارد سامانه انتخاب رشته ارشد 1401 بشوند و اقدام به انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری نمایند.



زمان انتخاب رشته ارشد 1401

فرایند انتخاب رشته کارشناسی معمولا در نیمه دوم تیر ماه انجام میگیرد. و سازمان سنجش ، بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته ارشد؛ حدودا دو روز ، فرایند انتخاب رشته را تمدید می کند. داوطلبانی که در زمان اصلی جا مانده اند در فرصت باقی مانده می توانند اقدام به انتخاب رشته کنند.


در صورت مشخص شدن مهلت انتخاب رشته 1401 کنکور ارشد و تمدید آن ،در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.





مشاوره انتخاب رشته کاشناسی ارشد 1401

  • ابتدا داوطلب باید از گرایش ها و کد ضرایب هر درس مطلع باشد. رتبه فرد در هر یک از زیرگروه های رشته امتحانی داوطلب متفاوت است . انتخاب رشته و پذیرش بر اساس رتبه و تراز در کدضریب مورد نظر فرد انجام خوهاد شد.

  • تها داوطلبانی که ، با توجه به کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته شده باشند می توانند در مهلت مقرر انتخاب رشته ارشد را انجام دهند.

  • هر داوطلب مجاز به انتخاب رشته 100 کد رشته محل می باشد. داوطلبی که در دو کد رشته امتحانی شرکت کرده و برای هردو مجاز شده ، می تواند دو انتخاب رشته انجام بدهد.

  • از آنجایی که ویرایش انتخاب ارشد ، محدود است پیشنهاد می شود، ابتدا کد رشته محل های انتخابی را در یک کاغذ پیش نویس کنید .

  • به دلیل محدود بودن ظرفیت پذیرش مقطع ارشد، قبل از انتخاب رشته بهتر است با یک مشاور یا یک فرد دارای تجربه در این زمینه مشورت نمایید.


برای دریافت مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور ارشد 1401 ، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی ، صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.



نحوه انتخاب رشته دانشجویان استعداد درخشان

دانشجویان استعداد درخشان از دو طریق: با آزمون و بدون آزمون امکان پذیرش مقطع ارشد را خواهند داشت. پذیرش با آزمون ، از طریق کنکور کارشاسی ارشد می باشد. این دانشجویان همانند دیگر داوطلبان بعد از دریافت کارنامه اولیه ، می توانند اقدام انتخاب رشته نمایند.

پذیرش بدون آزمون ؛ از طریق فراخوان دانشگاه ها ، انجام می شود. هر دانشگاه در سایت خود بصورت مجزا، برای پذیرش دانشجو استعداد درخشان فراخوان خواهد داد. فراخوانی که دانشگاه ها می دهند ، با ظرفیت محدود و مشروط به قبول شدن در فرایند مصاحبه خواهد بود.



انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401


انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 1401 1

5/5 - (1 امتیاز)
منابع : ناموجود
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی