جهت مشاوره در زمینه آزمون الکترونیکی کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 62014

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ )

آزمون الکترونیکی کنکور

در این مقاله مزایا و معایب کنکور الکترونیکی را شرح داده ایم،علاوه بر این به این سوال که آزمون الکترونیکی چیست؟ و تفاوت آزمون الکترونیکی با مجازی چیست؟ پاسخ داده ایم، همچنین نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی در سال 1403 را بصورت جامع و شفاف توضیح داده ایم.


آزمون الکترونیکی کنکور چیست؟

آزمون الکترونیکی کنکور بصورت هوشمند و بدون برگه برگزار می شود یعنی علاوه بر اینکه ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه و دریافت نتایج که بصورت الکترونیکی می باشد، شرکت در آزمون نیز بصورت الکترونیکی و با استفاده از سیستم های هوشمند انجام خواهد شد(توجه داشته باشید که کنکور مجازی نیست، الکترونیکی است در ادامه تفاوت کنکور مجازی با الکترونیکی را شرح داده ایم).

در کنکور الکترونیکی هر داوطلب یک مانیتور و یک صفحه  هوشمند دارد که می تواند از طریق آنها به حوزه امتحانی خود متصل شده و در کنکور شرکت کند.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1توجه داشته باشید که داوطلبان به صورت حضوری،آزمون الکترونیکی کنکور می‌دهند و منظور این نیست که کنکور سراسری به شکل مجازی برگزار می‌شود.هدف سازمان سنجش از برگزاری آزمون الکترونیکی کنکور، استفاده‌ی کاربردی از فناوری‌های نوین در برگزاری آزمون های بدون کاغذ و هوشمند است.

در سال های گذشته این طرح مطرح شد که کنکور سراسری بصورت الکترونیکی برگزار شود اما نکته ای که وجود داشت این بود که سازمان سنجش به عنوان مجری و برگزار کننده آزمون کنکور با زیر ساخت اینترنت نامناسب مواجه بود و با این طرح مخالف هایی شد، اما در سال 1402 مجدد طرح کنکور الکترونیکی مطرح شد و قرار بر این شد که دوره آزمایشی کنکور الکترونیکی در دو استان در بهمن ماه 1402 برگزار شود.

در پاسخ به این سوال که کنکور الکترونیکی چیست؟ باید بگوییم که کنکور االکترونیکی به این معناست که دفترچه سوالات و پاسخنامه کنکور به صورت هوشمند و از طریق رایانه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و احتمالا اگر این طرح آزمایشی اجرا شود و موفق باشد در دوهر کارشناسی ارشد و دکترا نیز کنکور به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد

 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این سوال که آزمون الکترونیکی کنکور چیست و چگونه است، جزئیات برگزاری آزمون الکترونیکی کنکور سال ۱۴۰۳ را شرح داد :


 جزئیات برگزاری کنکور الکترونیکی ۱۴۰۳

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1تاکنون ۱٠ الی ۱۲ آزمون الکترونیکی کنکور را تست کرده ایم.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1در این کنکورها ابتدا ۱٠ سوال آزمایشی بدون امتیاز(Pre test) در اختیار داوطلب قرار می گیرد.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1از داوطلب اثر انگشت و عکس گرفته می شود و با عکس پرونده اش تطبیق داده می شود.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1بسته به نوع آزمون داوطلب می تواند یک سوال را در حالت انتظار نگه دارد و به سوال بعدی پاسخ دهد.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1برای جلوگیری از جایگزینی داوطلب در آزمون الکترونیکی کنکور ،سیستم هر ۵ الی ۱٠ دقیقه یک عکس از داوطلب می گیرد و بعدا در مرحله ثبت نام تطبیق داده می شود.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1از علم image processing استفاده می کنیم که حتی خط های صورت را تطبیق می دهد.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1بلافاصله بعد از پایان آزمون نتیجه کار ( درصدها) برای ما در می آید.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 9 رئیس سازمان سنجش اعلام کرد در سال 1403 کنکور 12 بار بصورت آنلاین و هوشمند یا همان آزمون الکترونیکی کنکور برگزار می شود. هر داوطلب می تواند دو بار در کنکور شرکت کند و در نهایت حاصل نتیجه دو بار شرکت کردن در کنکور، یک بار پذیر دانشجو خواهد بود.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1به عنوان مثال می توان گفت از فروردین تا اسفند ماه، 12 مرتبه کنکور آنلاین هوشمند (هر ماه یک بار) برگزار می گردد و داوطلبان به دلخواه خود می توانند دو مرتبه در طول یک سال آزمون دهند. در نهایت براساس بالاترین رتبه ای که در این دو آزمون کسب می کنند می توانند انتخاب رشته کرده و در دانشگاه و رشته محل مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند. با این شیوه دیگر چیزی به نام استرس کنکور برای داوطلبان وجود ندارد همگی فرصت دارند خود را برای آزمون الکترونیکی کنکور در هر ماه از سال آماده کنند.


نحوه برگزاری کنکور الکترونیکی

در این قسمت نحوه برگزاری آزمون الکترونیکی کنکور را بصورت جامع و شفاف برای داوطلبان شرح داده ایم

در آزمون الکترونیکی داوطلب همانند کنکور سنتی ابتدا ثبت نام را انجام می دهد و در تاریخ معین شده در جلسه کنکور حاضر می شود.

سیستم کنکور الکترونیکی با هدف کاهش هزینه های برگزاری کنکور، صرفه جویی در زمان، ارزیابی با دقت بالاتر، کاهش تقلب و همچنین افزایش امنیت و اعتبار صورت می گیرد.

در روش آزمون الکترونیکی در زمان مشخص در سر جلسه آزمون حاضر می شوید ولی بجای دریافت سوالات کنکور و پاسخنامه پشت سیستم هوشمند مشغول آزمون دادن خواهید شد، و نتایج در فاصله کمتری نسبت به آزمون سنتی کنکور اعلام خواهد شد.

توجه داشته باشید که برگزاری آزمون الکترونیکی نیازمند فراهخم سازی زیر ساخت های لازم است و تا زمانی که زیر ساخت ها فراهم نشود آزمون الکترونیکی کنکور اجرایی نخواهد شد.


تفاوت کنکور الکترونیکی و مجازی

در این قسمت به مقایسه آزمون مجازی و الترونیکی پرداخته ایم و تفاوت آزمون الکترونیکی و مجازی را بصورت شفاف شرح داده ایم.

کنکور مجازی با الکترونیکی کاملا متفاوت است وقتی که داوطلب در منزل خود و پشت سیستم قرار می گیرد و کنکور می دهد این حالت را کنکور مجازی می گویند. ولی کنکور الکترونیکی به این صورت است که حوزه ها به سیستم هوشمند رایانه ای مجهز هستند و هر داوطلب سر جلسه کنکور به حوزه امتحانی خود وصل می شود و شروع به پاسخگویی سوالات امتحان کنکور می کند.

در واقع آزمون الکترونیکی کنکور یک ایده جهانی است که نیاز به زیر ساخت های مناسب اینترنت دارد که قطعا زمانی که زیرساخت لازم آن فراهم شود در ایران نیز این کنکور اجرایی خواهد شد و دیگر دوران کاغذ و پاسخنامه به پایان می رسد.


معایب کنکور الکترونیکی چیست؟

آزمون الکترونیکی علاوه بر مزایایی که دارد معایبی هم دارد که در ادامه به بررسی معایب کنکور الکترونیکی پرداخته ایم:

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1داشتن فناوری پیشرفته برای شرکت در آزمون الکترونیکی

برای برگزاری آزمون الکترونیکی نیا زبه مانیتورهای هوشمند با سرورهای قوی و اتصالات اینترنتی قوی هست، که فراهم کردن این بخش در کشور امکان پذیر نیست.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1خرابی و مشکلات فنی سیستم

خرابی سیستم و قطع شدن اینترنت امری است که به راحتی ممکن است پیش بیاید اگر در جلسه کنکور الکترونیکی این اتفاق بیفتد کل آزمون برای همه دانش آموزان با مشکل روبور شده و زحمات آنها هد می رود.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1آموزش به دانش آموزان

برخی دانش آموزان ممکن است در استفاده از فناوری جدید و سیستم هوشمند با مشکل روبرو باشند و نیاز به آموزش داشته باشند در غیر این صوت تلاش آنها به هدر می رود.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1موارد امنیتی

با توجه به اینکه بحث کنکور بسیار مهم و سرنوشت ساز است وقتی بحث از آزمون هوشمند کنکور باشد ممکن است هکرها دست به کار شوند و باعث تغییراتی در سیستم ها شوند و باعث خرابی نتایج شوند.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1اینترنت پرسرعت

وقتی بحث آزمون هوشمند و الکترونیکی در میان باشد ممکن است که مناطق دور افتاده دسترسی به اینترنت پرسرعت را نداشته باشند و این یکی از معایب آزمون الکترونیکی خواهد بود.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1فشار روحی داوطلبان

به علت عدم تسلط به کار با اینترنت برخی داوطلبان ممکن است که دچار مشکل شوند و در نتیجه اضطراب بالا رود و فشار روحی افزایش یابد.


مزایای برگزاری کنکور به صورت الکترونیکی

کنکور اگر بصورت الکترونیکی برگزار شود مزایایی خواهد داشت در ادامه مزایای برگزاری کنکور به صورت الترونیکی برای داوطلبان را شرح داده ایم.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1کاهش هزینه کنکور

هزینه چاپ و بسیاری از هزینه های جانبی بعد از الکترونیکی شدن آزمون کنکور از بین خواهد رفت و در هزینه های برای سازمان سنجش صرفه جویی خواهد شد.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1جلوگیری از اتلاف وقت

در جلسه کنکور سنتی وقت زیادی صرف توزیع و دریافت پرسشنامه ها خواهد شد ولی در آزمون الکترونیکی در این زمان صرفه جویی خواهد شد.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1افزایش دقت در ارزیابی

اعلام نتایج کنکور بصورت سنتی زمان زیادی می برد و به دقت بالایی هم نیاز دارد اما در شیوه کنکور الکترونیکی ارزیابی با سرعت و دقت بالا در زمان کمی انجام می شود.

مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 1اعتبار و امنیت آزمون

یکی از دغدغه های سازمان سنجش در زمان برگزاری آزمون تلاش در جهت افزایش امنیت و اعتبار آزمون است که شرایط یکسانی برای همه داوطلبان فراهم کند اما در آزمون سنتی درصد خطایی وجود دارد، آزمون الکترونیکی کنکور اعتبار و امنیت بالایی دارد.

تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور مزایا و معایب کنکور الکترونیکی چیست؟ (سال ۱۴۰۳ ) 21

ارتباط تلفنی قبولی در آزمون الکترونیکی کنکور

در این مقاله نحوه و روش برگزاری کنکور الکترونیکی را شرح داده ایم،اگر در زمینه قبولی در آزمون الکترونیکی کنکور با سوال یا ابهام روبرو شده اید می توانید از طریق شماره تلفن های ده رقمی مندرج در همین صفحه هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب تماس حاصل کنید تا مشاوران سامانه مشاوره تلفنی شما را راهنمایی نمایند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه آزمون الکترونیکی کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی