جهت مشاوره در زمینه آئین نامه انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 42044

آئین نامه انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور 1401-1402

آئین نامه انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور 1400-1401

آئین نامه انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور 1401-1402 برای انتقال دانشجویان ایرانی خارج به داخل در مقاطع ارشد و دکتری به اطلاع متقاضیان دریافت انتقالی می رسد. معاونت بورس و امور دانشجویان خارج شرایط انتقال دانشجویان را مطابق با آئین نامه شرح داد:

معافیت تحصیلی در خارج از کشور

آئین نامه انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور ارشد و دکتری 1401-1402

آئین نامه انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور 1401-1402 در مقاطع ارشد و دکتری اعلام شد. سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم شرح داد دانشجویان دکتری و فوق‌لیسانس اگر بخواهند به دانشگاه‌های داخل منتقل شوند، باید:

  • شرایط دانشگاه و رتبه‌های الف و ب را رعایت کنند.
  •  یکی از خدماتی که سازمان امور دانشجویان فراهم کرده‌است، تسهیلات انتقال دانشجو از خارج به داخل است.
  • سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم شرح داد، توصیه می‌کنم کسانی که به هر نحوی آمده‌اند ایران و نمی‌توانند به کشور محل تحصیل خود بازگردند، سریع اقدام کنند و تبدیل به داخل کنند و برای تمامی کسانی که به مشکل ارزی برخورده اند، یعنی اعزام شأن با هزینه شخصی بوده و گرفتار مشکلات ارزی شده‌اند راه باز است و می‌توانند انتقال به داخل بدهند.
  • وی خاطرنشان کرد، همین‌طور مطلبی که می‌توانم به خانواده‌های ایرانی عرض می‌کنم این است که در ارزیابی‌های ما ۸۰ درصد افرادی که با هزینه شخصی اعزام می‌شوند، دچار مشکلاتی می‌شود. خوب است که این دانشجویان تبدیل به داخل کنند و در دانشگاه‌های خودمان درس بخوانند با این فرض که در بسیاری از رشته‌ها و دانشگاه‌ها، ما بسیار قوی‌تر از دانشگاهی که اعزام شده‌اند هستیم.
  • اگر این دانشجویان قبول کردند که این مسیر را طی کنند، شرایطش این است که باید مدرک مقطع قبلی آن‌ها مورد تأیید باشد، مقطع تحصیلی فعلی هم از لحاظ رشته و دانشگاه مورد تأیید باشد.
  • البته در مقطع لیسانس ما خیلی درباره دانشگاه محل تحصیل این عزیزان، آن رتبه‌بندی خودمان را اعمال نمی‌کنیم و غالباً سوابق تحصیلی و دانشگاه را مدنظر قرار می‌دهیم و رتبه بندی دانشگاه محل تحصیل را بیشتر در فوق‌لیسانس و دکتری اعمال می‌کنیم.
  • اما اگر مقطع تحصیلی دکتری و فوق‌لیسانس بخواهند به دانشگاه‌های داخل کشور منتقل شوند، شرایط دانشگاه و رتبه‌های الف و ب را باید رعایت کنند، و همچنین در مقطع کارشناسی باید حداقل ۱۲ واحد، در مقطع کارشناسی ارشد ۶ واحد و در مقطع دکتری حداقل یک‌سال را سپری کرده باشند.
  • معدل هم خیلی برای اکثر این‌ها مشکلی نیست چون معدل برای ۱۲ واحد باید بین ۱۲ تا ۱۳ باشد برای کارشناسی ارشد ۱۴ تا ۱۵ باشد و باید مدارک را در سامانه سجاد بارگذاری کنند. درخواست انتقال خود را ارائه دهند، سپس ارزیابی توسط اداره دانش‌آموختگان صورت می‌گیرد.
  • وقتی ارزیابی صورت گرفت به اداره کل دانشجویان داخل منتقل می‌شود، این دانشجویان می‌توانند ۱۵ دانشگاه در داخل ایران را پیشنهاد بدهند سپس اداره کل دانشجویان داخل یکی از این دانشگاه‌ها انتخاب و به دانشجو اعلام می‌کند، بعد از اینکه دانشجو پذیرفت دانشجو به دانشگاه ارجاع داده می‌شود.

مطالب مربوط به نقل و انتقال دانشجویی :

portale.medu.ir سایت نقل و انتقال فرهنگیان

سامانه پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 1400

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه آئین نامه انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی