جهت مشاوره در زمینه نحوه اعتراض به امتحان نهایی پایه دوازدهم خرداد 1402

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 32898

نحوه اعتراض به امتحان نهایی پایه دوازدهم خرداد 1402

نحوه اعتراض به امتحان نهایی پایه دوازدهم خرداد 1402 1

در این مقاله نحوه ثبت اعتراض به امتحانات نهایی پایه دوازدهم را شرح داده ایم. اعتراض امتحان نهایی دوازدهم  1402 امکانپذیر است.


نحوه اعتراض به نمرات امتحانات نهایی دوازدهم 1402

نحوه اعتراض به نمرات امتحانات نهایی دوازهم 1402 به صورت اینترنتی انجام می شود. بعد از اعلام نتایج امکان ثبت اعتراض به نمرات امتحانات نهایی وجود دارد. دانش آموزان پایه دوازدهم می توانند برای ثبت اعتراض به سایت مربوط به امتحان نهایی مراجعه کنند. اعلام نمرات امتحانات نهایی در سامانه کانامه دانش آموزی سیدا انجام میشود. همچنین می توانند با شماره تلفن های موجود در این مقاله با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید. تمامی دانش آموزان می توانند نسبت به نمرات ثبت شده با دلایل منطقی برای اعتراض، درخواست خود را ثبت کنند. مهلت ثبت اعتراض به امتحان نهایی 10 روز است.

دانش آموزان سال دوازدهم روزانه، دانش آموزان بزرگسالان و داوطلب آزاد پایه سوم متوسطه نظری و فنی و حرفه ای و پیش دانشگاهی شاغل به تحصیل در مدارس داخل و خارج از کشور میتوانند درخواست اعتراض خود را ثبت نمایند.


راهنمای سایت اعتراض به امتحان نهایی

(کلیک کنید)


🔰مهلت ۱۰ روزه برای اعتراض به نمرات امتحان نهایی

مهلت ثبت اعتراض به نمرات امتحانات نهایی تا ۲۰ تیرماه سال جاری است.

  •  نتایج اولیه ارزشیابی آزمون نوبت خرداد ۱۴۰۲ که برای اولین‌بار به‌صورت الکترونیکی برگزار شد، یکشنبه ۱۸ تیرماه از سوی مدارس محل تحصیل دانش‌آموزان و داوطلبان اعلام می‌شود؛ دانش‌آموزان و داوطلبان حداکثر ۳ روز بعد از اعلام نتایج و تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ می‌توانند با مراجعه به مدارس محل تحصیل نسبت به دریافت کارنامه اقدام و در صورت اعتراض، کتباً اعتراض خود به نمرات اعلامی را ثبت نمایند.
  • نتایج اولیه ارزشیابی آزمون نوبت خرداد ۱۴۰۲ که برای اولین‌بار به‌صورت الکترونیکی برگزار شد، امروز یکشنبه ۱۸ تیرماه از سوی مدارس محل تحصیل دانش‌آموزان و داوطلبان اعلام می‌شود.
  • دانش‌آموزان و داوطلبان حداکثر ۳ روز بعد از اعلام نتایج و تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ می‌توانند با مراجعه به مدارس محل تحصیل نسبت به دریافت کارنامه اقدام و در صورت اعتراض، کتباً اعتراض خود به نمرات اعلامی را ثبت نمایند.
  •  باتوجه‌به تصحیح الکترونیکی برگه‌های امتحانی توسط حداقل ۲ تا ۳ مصحح، در صورت اطمینان نسبت به عدم احراز نمره امتحانی موردنظر، جهت ثبت اعتراض در مدرسه اقدام نمایند؛ مسئولیت تغییر و کاهش یا افزایش نمرات به عهده شخص دانش‌آموزی داوطلب است.
  • ثبت اعتراض دانش‌آموزان در مدرسه مستلزم درخواست کتبی داوطلب و ارائه به مدرسه محل تحصیل جهت رسیدگی به اعتراض است و به مدیران مدارس، معاونین آموزشی و اجرایی تأکید می‌شود، بدون حضور دانش‌آموزان و داوطلبان در مدرسه و درخواست کتبی نسبت به ثبت اعتراض اقدام ننمایند
  • مدیران و عوامل اداری و اجرایی واحدهای آموزشی طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه مورخ ۱۸، ۱۹ و ۲۰ تیرماه در محل مدرسه جهت رسیدگی به اعتراضات داوطلبین حضور خواهند داشت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش:
🔹امکان دسترسی به پاسخ‌ها نبوده اما انتشار سوالات اتفاق افتاده است و دانش‌آموز با ابزاری که در اختیار داشته از سوالات عکس گرفته و آن را در فضای مجازی انتشار داده است.

🔹پاسخنامه‌های امتحانات نهایی، شخصی‌سازی شده برای هر فرد است و برگه سوالات نیز شخصی‌سازی شده برای هر حوزه آزمون است، به همین دلیل بلافاصله بعد از انتشار سوالات متوجه می‌شدیم در کدام یک از ۵ هزار حوزه این اتفاق افتاده است و با ابزارهای در اختیار فرد را شناسایی و موضوع تعیین تکلیف می‌شد.

🔹دو مصحح برگه دانش‌آموزان را تصحیح می‌کنند و اگر اختلاف نمره وجود داشت مصحح سوم برگه را تصحیح می‌کند همچنین در صورت اعتراض دانش‌آموز، مجدد مصححین برگه را بررسی کرده و نمره نهایی را اعلام می‌کنند. دانش‌آموزان بعد از مشاهده نمرات خود ۱۰ روز فرصت برای ثبت اعتراض از طریق سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش دارند.



ثبت تلفنی اعتراض به نتایج امتحانات نهایی دوازدهم 

برای ثبت تلفنی اعتراض به نتایج امتحانات نهایی دوازدهم، می توانید از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره ده رقمی 9099071613 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان سامانه صدای مشاور درخواست اعتراض به نمرات امتحانات نهایی را برای شما عزیزان به صورت اینترنتی ثبت می کنند:

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه نحوه اعتراض به امتحان نهایی پایه دوازدهم خرداد 1402

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی