جهت مشاوره در زمینه شرایط ورود به رشته تجربی در هدایت تحصیلی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 14480

شرایط ورود به رشته تجربی در هدایت تحصیلی

شرایط ورود به رشته تجربی در هدایت تحصیلی

در این مقاله از شرایط ورود به رشته تجربی در هدایت تحصیلی مطلع می شوید. با داشتن شرایط لازم برای قبولی رشته تجربی در انتخاب رشته پایه نهم موفق خواهید بود. بررسی امتیازات دانش آموزان برای انتخاب رشته تجربی در نمون برگ هدایت تحصیلی با توجه به این جدول انجام می شود. مهمترین ملاک برای اعلام نتایج هدایت تحصیلی، جدول امتیازات هدایت تحصیلی می باشد.

شرایط ورود به رشته تجربی در هدایت تحصیلی 1401-1402

از مهمترین شرایط ورود به رشته تجربی در هدایت تحصیلی ، جدول امتیازات هدایت تحصیلی 1401-1402 است. پیرو این جدول میانگین حداقل نمرات موثر در هدایت تحصیلی مشخص می شود. پیرو اعلام آموزش و پرورش ، دانش آموزی که موفق به کسب حداقل نمره لازم برای ادامه تحصیل پایه نهم ، نشود در بررسی امتیازات مورد تایید قرار نمیگیرد. بنابراین از اصلی ترین معیارهای انتخاب رشته پایه نهم، بررسی میانگین نمرات دروس موثر در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته تجربی با توجه به ضرایب است.

شرایط انتخاب رشته تجربی در هدایت تحصیلی 1400

  1. دروس موثر در انتخاب رشته علوم تجربی در هدایت تحصیلی پایه نهم: ریاضی و علوم
  2. میانگین نمرات پذیرفته شده برای سه پایه متوسطه اول، شامل هفتم و هشتم با ضریب یک و نهم با ضریب سه می باشد
  3. کسب حداقل نمره 13 برای درس ریاضی
  4. کسب حداقل نمره 14 برای درس علوم

این دروس شامل دروس مشخصی در ترم دوم تحصیلی پایه هفتم، هشتم و نهم متوسطه اول می باشد. برای مشاهده لیست دورس موثر در ورود و انتخاب رشته تجربی ، لینک زیر را انتخاب کنید:


 شرایط ورود به رشته تجربی در هدایت تحصیلی 1 برای مشاهده جدول امتیازات هدایت تحصیلی کلیک کنید.

شرایط ورود به رشته تجربی در هدایت تحصیلی


برای انجام مراحل هدایت تحصیلی و انتخاب رشته تجربی لازم است وارد سایت هدایت تحصیلی  شوید . برای ورود به صفحه راهنمای سایت هدایت تحصیلی پایه نهم ، لینک زیر را انتخاب نمایید:

ورود به راهنمای سایت هدایت تحصیلی پایه نهم شرایط ورود به رشته تجربی در هدایت تحصیلی 2

میزان ظرفیت پذیرش مدارس تحت نظارت آموزش و پرورش هر منطقه در پذیرش اولویت های انتخابی دانش آموزان ، تعیین کننده خواهد بود. لازم است از معنای اولویت ها در انتخاب رشته پایه دهم 99 نظیر اولویت، الف، ب، ج ، د ، هاشور، مطلع باشید. به طور مثال معنای اولویت الف برای دانش آموزی که رشته تجربی را انتخاب کرده است، پذیرش قطعی در رشته تجربی است. هاشور به معنای عدم کسب امتیاز لازم برای قبولی در رشته تجربی مدارس دولتی و حتی غیردولتی است. اولیای گرامی و دانش آموزان عزیز می توانند درصورت وجود هرگونه سوال و ابهام در زمینه اولویت های انتخاب رشته پایه نهم، از طریق شماره تلفن های موجود در همین صفحه با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند.

برای اطلاع از زمان تکمیل فرم هدایت تحصیلی کلیک کنیدشرایط ورود به رشته تجربی در هدایت تحصیلی 3


مشاوره قبولی در انتخاب رشته تجربی 

شرایط لازم برای قبولی رشته تجربی در مدارس دولتی و غیردولتی متفاوت است. به طور مثال اگر دانش آموزی موفق به کسب اولویت الف برای انتخاب رشته تجربی شود، مدارس دولتی موظف به ثبت نام این دانش آموز خواهند بود. اما اگر در اولویت های پایین تر قرار گیرد ، شانس کمتری برای انتخاب رشته تجربی مدارس دولتی در هدایت تحصیلی خواهد داشت. به این معنی که اگر دانش آموزان دارای اولویت بالاتر به هر دلیل از ادامه تحصیل در رشته تجربی منصرف شوند و ظرفیت خالی ایجاد شود، دانش آموز شانس انتخاب رشته تجربی در مدرسه دولتی را خواهد داشت.

دانش آموزانی که در نمونه برگ هدایت تحصیلی ، رشته تجربی را انتخاب کرده ولی موفق به کسب امتیاز لازم برای ادامه تحصیل در این رشته نشده اند، شانس انتخاب رشته تجربی در مدارس غیردولتی را خواهند داشت..

شرایط ورود به رشته تجربی در هدایت تحصیلی 4 دانلود نمون برگ های هدایت تحصیلی پایه نهم


اولیای گرامی و دانش آموزان عزیز برای مشاوره قبولی در انتخاب رشته تجربی می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید:


سامانه مشاوره تحصیلی صدای مشاور برای هدایت تحصیلی پایه نهم

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613

شرایط ورود به رشته تجربی در هدایت تحصیلی 5

 برای اطلاع از جدیدترین اخبار مدارس اینجا کلیک کنید.


3.3/5 - (3 امتیاز)
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی