جهت مشاوره در زمینه شرایط مصاحبه دانشگاه امام صادق برای کنکور 1402-1403

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 36312

شرایط مصاحبه دانشگاه امام صادق برای کنکور 1402-1403

شرایط مصاحبه دانشگاه امام صادق

در این مقاله از شرایط دانشگاه امام صادق 1402-1403، سوالات و تجربیات مصاحبه دانشگاه امام صادق برای داوطلبان کنکور مطلع می شوید. داوطلبانی در انتخاب رشته کنکور سراسری، موفق به کسب حداقل رتبه لازم برای قبولی در این دانشگاه شده اند، به مرحله مصاحبه و گزینش اختصاصی دانشگاه امام صادق دعوت می شوند.

شرایط مصاحبه دانشگاه امام صادق 1402-1403

شرایط مصاحبه دانشگاه امام صادق برای داوطلبان کنکور 1402-1403، شامل چند مرحله است. داوطلبان طی این مراحل از نظر صلاحیت های عمومی و علمی مورد بررسی قرار میگیرند. احتمال برگزاری مصاحبه به صورت غیرحضوری وجود دارد.

اصلی ترین و مهم ترین معیارهای گزینش دانشگاه امام صادق، بررسی رتبه و تراز کل داوطلب در کنکور سراسری و سوابق تحصیلی است. این سوابق تحصیلی شامل معدل کل و معدل نهایی دیپلم است. داوطلبانی که موفق به کسب امتیاز بالاتری شوند، احتمال پذیرش بیشتری خواهند داشت. پذیرش نهایی داوطلبان در دانشگاه امام صادق مشروط به قبولی در مراحل مصاحبه است.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که شرایط گزینش و پذیرش دانشگاه امام صادق متفاوت است. به این معنی که حتی ضرایب دروس کنکور به طور متفاوتی بررسی خواهند شد. صلاحیت داوطلبانی که به مرحله مصاحبه دعوت شده اند، با ضرایب درسی مربوط به این دانشگاه بررسی می شود. این ضرایب به شرح زیر است:

  1. زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4
  2. فرهنگ و معارف اسلامی با ضریب 4
  3. زبان عربی با ضریب 4
  4. زبان انگلیسی 2
  5. دروس تخصصی= ضرایب اصلی کنکور سراسری

از شرایط حضور در مصاحبه، مراجعه به محل مصاحبه در زمان اعلام شده است. عدم مراجعه به منزله انصراف از ادامه تحصیل در این دانشگاه است. دانشگاه امام صادق یک دانشگاه با محیط مذهبی است. آقایان در این دانشگاه با پوشش کامل و خانم ها با پوشش چادر حضور دارند. بنابراین اگر علاقمند به ادامه تحصیل در این دانشگاه هستید، لازم است این نوع پوشش مورد پذیرش شما باشد، حتی در روز مصاحبه!

بخش مهم سوالاتی که طی مصاحبه از داوطلب پرسیده می شود، درخصوص اعتقادات دینی، مذهبی و ولایت فقیه است. همچنین موضوع سوالات در خصوص مباحث عقیدتی سیاسی، احکام، تاریخ و مسائل روز دنیا و سوالات روان شناختی نیز می باشد. طبق تجربیات داوطلبان در جلسات مصاحبه، لازم است آرامش خود را کاملا حفظ کرده و در پاسخگویی به سوالات کاملا صادق باشید.

سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق 1402-1403-1403

سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق با موضوعات مختلف پرسیده می شود. سوالات و فرایند مصاحبه به شرح زیر است. توجه داشته باشید که برای پاسخگویی به سوالات کاملا صادق باشید و نوع پوشش اسلامی برای حضور در مصاحبه و ادامه تحصیل در محیط مذهبی این دانشگاه ضروری است.

تعدادی از سوالات پرتکرار را به اطلاع داوطلبان عزیز کنکور می رسانیم، حتما برای امادگی پیش از مصاحبه ، اطلاع از زمان و مدارک لازم برای مصاحبه دانشگاه امام صادق و … با سامانه صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.

  • با توجه به اینکه این دانشگاه یک دانشگاه مذهبی می باشد، قسمت بیشتر سوالات مصاحبه با موضوعات مذهبی نظیر ، نماز، روزه، غسل، وضو، تیمم، زکات، تاریخ شهادت و ولادت ائمه، اصول و فروع دین وقایع مهم مذهبی، مرجع تقلید، نوع پوشش حقیقی شما خارج از دانشگاه و … است.
  • دعاهای مهم را از حفظ بدانید، زیرا ممکن است بخشی از یک دعا خوانده شده و از شما بخواهند مابقی آن را بگویید.
  • برای قبولی در این مصاحبه لازم است به اصول تجریه و ترکیب عبارات عربی تسلط کافی داشته باشید. زیرا یکی از دروس مهم در این دانشگاه درس عربی است.
  • سوالات سیاسی و عقیدتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. پرسش درمورد دین و سیاست روز دنیا از جمله سوالات پرتکرار در این مصاحبه است. (سوال درمورد روابط کشورهای همسایه ایران، مجلس خبرگان، مجلس شوارای نگهبان  و …)
  • نوع پوشش حقیقی شما خارج از جلسه مصاحبه و حضور در دانشگاه امام صادق چگونه است
  • اعتقادات مذهبی داوطلب و پدر و مادر
  • سابقه فعالیت در بسیج، مسجد و …

** درصورتی که در مصاحبه دانشگاه امام صادق مورد قبولی قرار بگیرید، تحقیقات محلی از سوی این دانشگاه درمورد شما ، خانواده ، فعالیتتان در مسجد و بسیج و … انجام می شود.

اعلام نتایج مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع)

نتایج مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع) ، تقریبا همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری است. برای اطلاع از زمان دقیق می توانید با شماره تلفن های موجود در همین مقاله تماس بگیرید. سایت اعلام نتایج گزینش و مصاحبه دانشگاه امام صادق (ع) :

  • برای خواهران isuw.ac.ir
  • برای برادران نیز isu.ac.ir


به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه شرایط مصاحبه دانشگاه امام صادق برای کنکور 1402-1403

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی