جهت مشاوره در زمینه شرایط جدید ثبت نام بدون کنکور سراسری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 39916

شرایط جدید ثبت نام بدون کنکور سراسری

شرایط جدید ثبت نام بدون کنکور سراسری 1400-1401

شرایط جدید ثبت نام بدون کنکور سراسری در قالب طرح جدید مجلس برای پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسر کشور اعلام شد. مطابق این طرح به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور اجازه داده می‌شود تا داوطلبان فارغ‌التحصیل مدارس ایرانی که مکلف به شرکت در کنکور هستند، باتوجه به ظرفیت رشته محل‌های اعلام شده توسط دانشگاه‌ها، از نمره کنکور آن‌ها صرفا برای جایابی در رشته محل‌های دانشگاهی استفاده کنند. در مصوبه دیگر ذکر شد با دریافت شهریه‌ای معادل شهریه دانشجویان خارجی، نسبت به پذیرش بدون کنکور داوطلبان ایرانی فارغ‌التحصیل مدارس خارجی و مدارس ایرانی خارج از کشور، اقدام کنند.  در این صفحه از جزئیات کامل خبر مطلع می شوید:


شرایط جدید ثبت نام بدون کنکور سراسری

شرایط جدید ثبت نام بدون کنکور سراسری به طور رسمی اعلام شد. طرح جدید مجلس برای پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌ها به شرح زیر است:

  • 🔸مجلس شورای اسلامی طرح جدیدی برای پذیرش دانشجو بدون کنکور در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ارائه کرد.
  • 🔸مطابق این طرح به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور اجازه داده می‌شود تا با دریافت شهریه‌ای معادل شهریه دانشجویان خارجی، نسبت به پذیرش بدون کنکور داوطلبان ایرانی فارغ‌التحصیل مدارس خارجی و مدارس ایرانی خارج از کشور، اقدام کنند.
  • 🔸البته این قبیل داوطلبان ایرانی باید حداقل ۶ سال از دوران تحصیل زیر دیپلم خود را در مدارس غیرایرانی و یا مدارس ایرانی خارج از کشور گذرانده باشند.
  • 🔸در تبصره دیگری از این طرح آمده است که داوطلبان فارغ‌التحصیل مدارس ایرانی مکلف به شرکت در کنکور هستند و باتوجه به ظرفیت رشته محل‌های اعلام شده توسط دانشگاه‌ها، از نمره کنکور آن‌ها صرفا برای جایابی در رشته محل‌های دانشگاهی استفاده می‌شود همچنین برای جایابی داوطلبان ایرانی فارغ التحصیل مدارس غیرایرانی خارج از کشور مثل دانشجویان خارجی برخورد می‌شود.
  • 🔸گفتنی است، این طرح مجلس شورای اسلامی هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

مشاوره ثبت نام بدون کنکور سراسری 

داوطلبان گرامی می توانند برای مشاوره ثبت نام بدون کنکور سراسری در رشته های مختلف دانشگاه های سراسر کشور با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایند. کارشناسان این سامانه علاوه بر ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته بدون کنکور، مراحل ثبت نام بدون کنکور سراسری در مقطع کارشناسی را برای داوطلبان گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان و … انجام می دهند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه شرایط جدید ثبت نام بدون کنکور سراسری

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 3 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی