جهت مشاوره در زمینه انتقالی و میهمانی دانشگاه آزاد

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 39278

شرایط انتقالی و میهمانی دانشگاه آزاد 1402-1403

شرایط انتقالی و میهمانی دانشگاه آزاد 1400-1401

در این مقاله از شرایط انتقالی و میهمانی دانشگاه آزاد در سال 1402-1403 برای کلیه دانشجویان ترم اول و سایر ترم ها در واحدهای دانشگاهی کل کشور مطلع می شوید. همچنین میتوانید در صورت وجود هر گونه ابهام در زمینه شرایط انتقال، مهمانی و موارد زیر با مشاوران تحصیلی تماس بگیرید.


شرایط انتقالی و میهمانی دانشگاه آزاد 1402-1403

شرایط انتقالی و میهمانی دانشگاه آزاد در سال 1402-1403 برای عموم دانشجویان دانشگاه آزاد سراسر کشور اعلام شد. این مقاله جهت آشنایی کامل با انتقالی و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد منتشر شده است:

مهیا شدن درخواست انتقالی برای دانشجویانی که نمی‌توانند شهریه گران پرداخت کنند

  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:
  • ▫️دانشجویان دانشگاه آزاد که پرداخت شهریه برای آنها مشکل است، می توانند به دانشگاه هایی با شهریه کمتر درخواست انتقالی دهند.
  • ▫️رشته محل های دانشگاهی شهریه دانشگاه آزاد را تعیین می کند.
  • ▫️میزان شهریه دانشگاه آزاد برای تمام واحدها از ۵ تا ۳۹ درصد افزایش داشته است.
  1. 🔹تمامی مراحل رسیدگی به درخواست‌های نقل‌وانتقال و میهمانی از طریق سامانه منادا به نشانی monada.iau.ir قابل‌ پیگیری است. ثبت‌نام درخواست انتقالی و میهمانی دانشجویان در سامانه منادا انجام می‌شود.
  2. 🔹بعد از موافقت با درخواست دانشجو، در صورتی که دانشجو هزینه بررسی مدارک پرداخت نکرده باشد، باید این هزینه را در سامانه منادا واریز کرده و سپس برای تسویه‌ حساب (دانشجویان انتقالی) یا ارسال لیست دروس (میهمانی) از واحد مبدا پیگیری کند و پس از آن می‌توانند برای ثبت‌نام یا تشکیل پرونده به واحد مقصد مراجعه کند.
  3. 🔹هزینه انتقال دانشجویان در مقاطع کاردانی ۶ میلیون ریال، کارشناسی ۹ میلیون ریال، کارشناسی ارشد ۱۵ میلیون ریال و دکتری حرفه‌ای و تخصصی ۴۰ میلیون ریال است که توسط واحد مبدا در زمان تسویه حساب دریافت می‌شود.
  4. 🔹هزینه میهمانی نیز برای هر نیم‌سال در مقاطع کاردانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، کارشناسی ۴ میلیون ریال، کارشناسی ارشد ۸ میلیون ریال و دکتری حرفه‌ای و تخصصی ۱۵ میلیون ریال است که به همراه شهریه ثابت توسط واحد مقصد اخذ و به‌ حساب واحد مبدا واریز می‌شود.
  5. 🔹در صورت مراجعه نکردن دانشجو، عدم پرداخت هزینه بررسی و یا ارائه نشدن دروس در مقصد، امکان انصراف خواهند بود. دانشجویان برای انصراف از انتقالی و میهمانی از مبدا باید به‌صورت کتبی انصراف خود را اعلام کنند.
  6. 🔹نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام‌وظیفه و سپری کردن حداقل یک نیم‌سال در واحد مبدا ثبت‌نام (به‌ جز واجدین شرایط مهمانی یا انتقال از بدو پذیرش) جزء شرایط عمومی در نظر گرفته شده است.
  7. 🔹همچنین انتقال صرفا برای پذیرفته‌شدگان با آزمون و با توجه به ضوابط امکان‌پذیر است و انتقال و مهمانی دانشجویان دوره‌های خودگردان فقط به واحدهای مجری دوره‌های خودگردان امکان‌پذیر است.
  8. 🔹انتقال تنها در صورت وجود مقطع، رشته، گرایش و تطابق سال قبولی در واحد مقصد امکان‌پذیر است. انتقال در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیم‌سال آخر تحصیلی ممنوع است.
  9. 🔹در صورت داشتن مجوز مهمانی (یک ترم) در مقطع کارشناسی ارشد، اخذ پایان‌نامه صرفا با موافقت واحدهای مبدا و مقصد امکان‌پذیر است. اخذ رساله در مقطع دکتری برای دانشجویان میهمان (یک ترم) ممنوع است.
  10. 🔹انتقال و مهمانی در مقطع دکترای تخصصی، به غیر از ضوابط خانواده شاهد و ایثارگران، دانشجویان بیمار و معلول، ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری، جدول هم‌ترازی آیین‌نامه ممنوع است.
  11. 🔹انتقال مجدد در هر مقطع تحصیلی ممنوع است. انتقال و مهمانی از واحد الکترونیکی (با توجه به غیرحضوری بودن تحصیل) به سایر واحدهای دانشگاهی ممنوع بوده و بالعکس با توجه به ضوابط امکان‌پذیر است.

مبالغ هم اکنون افزایش یافته است، برای اطلاع از هزینه های جدید می توانید با واحد دانشگاهی یا شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.


شرایط انتقال دانشجویان جدیدالاورود 

💠 کدام دانشجویان واجد شرایط ا نتقال دانشجو جدیدالاورود هستند؟ دانشگاه آزاد شرایط انتقال از بدو پذیرش را به شرح زیر اعلام کرد:

🔹مهران صلواتی، مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد: آزادگان، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد به شهر محل سکونت خانواده (کلیه مقاطع تحصیلی)، پذیرفته‌شدگان روشندل، ناشنوایی شدید و دارای معلولیت جسمی و حرکتی شدید (کلیه مقاطع تحصیلی) می‌توانند از بدو پذیرش انتقالی یا میهمانی دریافت کنند.

🔹همچنین همسر و فرزندان کارکنان دانشگاه آزاد و همسر اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد (کلیه مقاطع تحصیلی به غیر از دکتری تخصصی)، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد (کلیه مقاطع تحصیلی به‌غیر از دکترای تخصصی)، پذیرفته‌شدگان فارغ‌التحصیل دبیرستان‌های سازمان سما نیز شرایط انتقالی یا میهمانی از بدو پذیرش را دارند.

🔹پذیرفته‌شدگان واجد ضوابط فوق الذکر به غیر از (میهمانی دائم پذیرفته‌شدگان روشندل، ناشنوایی شدید و دارای معلولیت جسمی و حرکتی شدید) نیازی به ثبت‌نام در واحد مبدأ نخواهند داشت.

🔹واجدین سایر ضوابط آیین‌نامه نقل و انتقالات دانشجویی، پس از گذراندن یک ترم تحصیلی امکان ثبت درخواست نقل و انتقال را خواهند داشت.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه انتقالی و میهمانی دانشگاه آزاد

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی